Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 09/03/2004


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΜΟΥΣΙΚΗ: ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ...

AV BLOG 

SITE MAP


ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ
The Von Bondies - Pawn Shoppe Heart, Salif Keita - Remixes From Moffou,   Greek Lounge , Διονύσης Τσακνής - Μια ζωή αλλού 

 
P o p  /  R o c  k
The Von Bondies - Pawn Shoppe Heart  
(Sire/Warner)
HXHTIKA ΔΕΙΓΜΑΤΑBroken Man
New York, New York...To Μεγάλο Μήλο βράζει τα τελευταία δύο-τρία χρόνια και κρίνοντας από το πολύ καλό άλμπουμ των Von Bondies αυτό πρέπει πράγματι να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να μην αποτελεί μόνο κατασκεύασμα των πρωτοσέλιδων...
...Γιατί ντεμπούτο σαν κι αυτό δεν μπορεί να φτιαχτεί μόνο από hype. Οι Von Bondies είναι πιο rock'n'roll και από τους "πιο σύγχρονη έκδοση των Modern Lovers" Strokes και από τους "εκσυγχρονίζουμε τα blues" White Stripes. Μπορεί να μην αποκτήσουν τόσο καλό γραφείο "προπαγάνδας" όπως οι πρώτοι και το βλέπουμε δύσκολο να επιχειρήσουν να εξελίξουν πράγματα όπως οι δεύτεροι. Μπορούν ωστόσο να αφήσουν πίσω τους το Pawn Shoppe Heart ως ένα εκλεκτό δείγμα νεουορκέζικου, "αλήτικου" rock'n'roll, που για να λέμε και την αλήθεια δεν αρκείται μόνο στα προφανή κάργα ηλεκτροφόρα "Broken Man" και "Not That Social". Η προσεκτικότερη ματιά βρίσκει rock που ψάχνει διαδρόμους μέσα από την ιδιομορφία του garage και την κάπνα της ψυχεδέλιας, την θέλησή τους να περάσουν το τσαγανό τους και μέσα από άλλα παρακλάδια. Ο Jerry Harrison, πρώην Talking Heads, θα πρέπει να είδε αυτό το "κάτι" στους Von Bondies για να αναλάβει τη θέση του παραγωγού και να κινήσει τα νήματα του Pawn Shoppe Heart...

R e m i x e s  / E t h n i c
Salif Keita - Remixes From Moffou
(Universal)
HXHTIKA ΔΕΙΓΜΑΤΑ► Ark - Moussoulou
Κομμάτια από το τελευταίο άλμπουμ του Salif Keita, Moffou, επιδέχονται την remix μετάλλαξη και εμείς σκεφτόμαστε πως θα γινόταν να στριμώξουμε στην παραπάνω Top θέση, αυτό το εξαιρετικό σε αποτέλεσμα επιχείρημα.
75.000 χιλιάδες μόνο στη Γαλλία και άλλες 200.000 παγκοσμίως πούλησε το Moffou του Salif Keita το 2002, νούμερα που για τους world καταλόγους πωλήσεων μοιάζουν εξωπραγματικά. Η ιδέα του remix έπεσε γρήγορα στο τραπέζι, αφού το ηλεκτρονικό "πείραγμα" του Martin Solveig στο τραγούδι "Madan" είχε εξερευνήσει πρώτα το έδαφος φέρνοντας πίσω αποτελέσματα άκρως ενθαρρυντικά (τουτέστιν το remix περιλήφθηκε σε πάνω από 60 συλλογές). Από τις πρώτες νότες του "Madan", αυτή τη φορά παραλλαγμένο από τους γάλλους Gekko, καταλαβαίνεις ότι εδώ έχουν γνώση οι remixers του σεβασμού που πρέπει να δείξουν στο υλικό. Χιλιόμετρα μακριά από την αισθητική remix άλμπουμ που ούτε και τα ίδια καταλαβαίνουν γιατί κυκλοφορούν, το Remixes From Moffou, είναι ένα αυτούσιο, αυθεντικό έργο που περιλαμβάνει τις "ενορατικές" ιδέες των Ark (απίστευτο cut & paste ρυθμών), Cabanne, Frederic Galliano, Tim Paris, Osunlade (όπου βρείτε μπροστά σας το άλμπουμ του Paradigm μην διστάσετε ούτε δευτερόλεπτο), the Boldz, Luciano, B Alone, La Funk Mob, Charles Webster και Doctor L. Ακόμα κι εκείνοι που αποσυνθέτουν τελείως τα κομμάτια, γνωρίζουν ακριβώς τι κάνουν.

 
Σ υ λ λ ο γ έ ς / E a s y   L i s t e n i n g
Greek Lounge
(Lyra)
"Ελληνικά τραγούδια που ταξίδεψαν στον κόσμο". Μακρινή εποχή που δυστυχώς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σήμερα είναι να την νοσταλγούμε. Μαζί με αυτά τα τραγούδια που δεν φθείρονται από τον χρόνο...
Έχετε ακούσει τον Nat King Cole να τραγουδάει το "Κάνε τον πόνο σου χαρά" του Χατζιδάκι ως "In The Cool Of The Day"; Την Brenda Lee να δοκιμάζει το "Μη τον ρωτάς τον ουρανό" ως "All Alone Am I"; Την Shirley Bassey να λέει το γελαστό παιδί ως "Life Goes On"; Την Milva να ερμηνεύει "Τα παιδιά του Πειραιά" ως "Uno A Te, Uno A Me", την Caterina Valente το "O έρωτας που με άκουσε", την Connie Francis το πασίγνωστο πια "Misirlou"; Κάποια εποχή, το ελληνικό τραγούδι όχι μόνο αναγνωρίστηκε στο εξωτερικό, αλλά προκάλεσε το ένστικτό των εκεί δημιουργών να διασκευάσουν τις επιτυχίες του Χατζιδάκι, του Πλέσσα, του Θεοδωράκη. Και πρόσφατα οι Walkabouts ψάχνοντας ανάμεσα τους σημαντικούς ευρωπαίους συνθέτες γα να ερμηνεύσουν σημαντικά κομμάτια τους ανακάλυψαν το "Τρένο φεύγει στις οχτώ" του Θεοδωράκη. Το φως όμως στο σκοτεινό τούνελ των παρακαταθήκης που αφήνει πίσω του το σημερινό ελληνικό τραγούδι αδυνατίζει όλο και πιο πολύ...Κάθε χρόνος που θα περνά, να είστε σίγουροι ότι θα εκτιμάτε ακόμα περισσότερο αυτή τη συλλογή για τη βαθύτερη σημασία της και όχι για τις έτσι κι αλλιώς ιστορικές ηχογραφήσεις της.

 
 Έ ν τ ε χ ν ο / Ρ ό κ
Διονύσης Τσακνής - Μια ζωή αλλού 
(ΕΜΙ)
HXHTIKA ΔΕΙΓΜΑΤΑ► Κάθε Δρόμος Τραγούδια
O τραγουδοποιός μεγαλώνει, κάτι που αυτόματα σημαίνει πιο ενδοσκοπικές ματιές, στον εαυτό του, αλλά και τριγύρω. Άλλωστε πέρασε και μία περιπέτεια-βίωμα...
Δεν θέλουμε να αναφερθούμε εκ νέου στην ταλαιπωρία που γνώρισε αυτό το άλμπουμ μέχρι να δει το φως της κυκλοφορίας. Η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. Η Universal απέρριψε τους στίχους του άλμπουμ ως...παλιομοδίτικους και μετά από διάφορες κόντρες και απόπειρες κυκλοφορίας του άλμπουμ ως εντελώς προσωπική παραγωγή, η ΕΜΙ ανάλαβε την διανομή του άλμπουμ. Και ιδού τα ρετρό λόγια του συνθέτη για να βγάλει κανείς τα συμπεράσματά του.
 "Τα σημάδια του χρόνου μετρώ/βήματά μου σε χωλ σκοτεινό/σφάλματά μου που δεν θ' αρνηθώ/ζωή μου, τα κομμάτια του χρόνου κρατώ/τραύματά μου βαθιά που αγαπώ/δακρυά μου νερό δροσερό/πηγή μου"...
Ο Διονύσης Τσακνής ανέκαθεν φρόντιζε να θέτει τον εαυτό του στο στρατόπεδο των συνειδητοποιημένων-ποιοτικών, θέτοντας καμιά φορά, άθελά του ίσως, αυστηρά στεγανά να τον περικυκλώνουν. Πολλοί αντιτίθονταν σθεναρά στην αισθητική του, όμως εδώ δεν μπορείς παρά να πάρεις το μέρος του δημιουργού. Η υποκρισία που διέπει ορισμένους ανθρώπους της δισκογραφίας τους έχει οδηγήσει βαθιά στην αγκαλιά της Τζουτζούκας (...), την ίδια στιγμή που η νέα εποχή τους προσπερνά στα σταματημένους.
Στο καθαρά μουσικό κομμάτι η επιλογή του να έχει ως δεξί του χέρι στη μουσική εκτέλεση του άλμπουμ τον κιθαρίστα Δημήτρη Μπαρμπαγάλα (γνωστοί από παλιά) ήταν μία πολύ σοφή κίνηση, αφού οι ιδέες και το παίξιμό του δίνουν μία φρεσκάδα στον Τσακνή που η αλήθεια είναι ακούγεται κάπως "στομωμένος" από άλλες φορές. Σαν να άφησε πίσω του κάποιες δόσεις φρεσκάδας και όχι κύριοι δεν φταίνε αποκλειστικά οι στίχοι γι' αυτό...

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2004
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr