10.02.2006 Aν κρίνει κανείς από το
βιογραφικό του, ο George Kaye ακολούθησε μία ενδιαφέρουσα πορεία στην ζωή
του: Αντί να γίνει σχεδιαστής ενισχυτών επειδή κανένα από τα προιόντα της
αγοράς δεν τον ικανοποιούσε (η κλασική ιστορία που την συναντάμε κάθε
τόσο) ξεκίνησε την καριέρα του ως σχεδιαστής, κυνηγώντας το όνειρο του
Julius Futterman στον χώρο των σχεδιάσεων OTL και αργότερα σπούδασε μπάσο
και σχεδίασε το δικό του στούντιο ηχογραφήσεων. Δεν είμαστε σίγουροι
ποιές ακριβώς ήταν οι σχεδιάσεις του στο παρελθόν, αλλά το μάτι μας πήρε
έναν καθαρόαιμο λαμπάτο τελικό ονόματι Moscode 600. Oι
μετασχηματιστές εξόδου δεν του ήταν ποτέ ιδιαιτέρως συμπαθείς οπότε δεν
είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο 401ΗR, ο πρόσφατος τελικός ενισχυτής της
Moscode, είναι υβριδικός, ανταλλάζοντας την γοητεία της λάμπας εξόδου με
την δυνατότητα κατάργησης των μετασχηματιστών, αφού το στάδιο εξόδου που
αποδίδει 200w ανά κανάλι σε φορτίο 8Ω και πάνω από 300w σε φορτίο 4Ω είναι
υλοποιημένο με MOS-FETs. O ενισχυτής χρησιμοποιεί δύο στάδια
ενίσχυσης με τριόδους σε τάξη Α από τα οποία το πρώτο είναι ανοιχτού
βρόγχου (χωρίς ανάδραση) και το δεύτερο παίζει τον ρόλο του driver
για τους ημιαγωγούς εξόδου χωρίς να μεσολαβεί οδήγηση ρεύματος (όπως
συνηθίζεται σε καθαρόαιμους solid state ενισχυτές). Η αρχιτεκτονική
του 401ΗR αναφέρεται ως dual mono (αλλά με έναν κοινό δακτυλιοειδή
μετασχηματιστή για το στάδιο εξόδου ο οποίος οδηγεί ένα φίλτρο με συνολική
χωρητικότητα 88.000μF ανά κανάλι) και ο Kaye έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία
στην σταθεροποίηση της τροφοδοσίας η οποία είναι ανεξάρτητη ανα κανάλι και
άνα στάδιο και τόσο αποδοτική ώστε σύμφωνα με το επεξηγηματικό κείμενο δεν
χρειάζεται εξωτερικό conditioner. Οσοι αναζητούν της λεπτομέρειες θα
χαρούν να μάθουν ότι η καλωδίωση έχει ελαχιστοποιηθεί (οι ακροδέκτες
σύνδεσης των ηχείων είναι τοποθετημένοι απ' ευθείας στο κύκλωμα ισχύος) οι
ακροδέκτες είναι επώνυμοι, όπως και η καλωδίωση (Cardas και Edison Price
Music Posts) και οι πυκνωτές σύζευξης είναι της MIT. H τιμή του
ενισχυτή είναι 4.995 δολλάρια και η εταιρία ακολουθεί μία επιθετική
πολιτική πωλήσεων μέσω του διαδικτύου (προς το παρόν μόνο εντός των ΗΠΑ).
Δεν χάνετε τίποτε -πάντως- να ρίξετε μία ματιά. |