07.01.2007 Είδαμε την εταιρία του Lipinski
(Lipinski Sound) να εμφανίζεται σχεδόν από το πουθενά σε κάποιο συνέδριο
του AES, πίσω στο 2003. Ο ίδιος ο Andrew Lipinski είναι γνωστός ως
μηχανικός ήχου και πολύ καλό "αυτί" στον χώρο των επαγγελματιών του ήχου
και τα ηχεία που παρουσίασε κέρδισαν γρήγορα την εκτίμηση πολλών
συναδέλφων του, γεγονός που υποψιαζόμαστε ότι δεν είναι τυχαίο, προιόν
διαφήμισης ή απλώς καλών δημόσιων σχέσεων. Πρόσφατα η εταιρία ασχολήθηκε
και με την υπόθεση του οικιακού ήχου, δημοσιεύοντας ένα ενδιαφέρον
μανιφέστο σχετικά με τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι συσκευές που
απαρτίζουν ένα σύστημα 5.1 κατάλληλο να συνεργαστεί με συστήματα προβολής
υψηλής ευκρίνειας (μπορείτε να το βρείτε ολόκληρο εδώ ) στο οποίο
περιλαμβάνονται μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις: Για παράδειγμα, ο
Lipinski επιμένει ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται εντελώς όμοια ηχεία
παντού (ακόμη και στην θέση του κεντρικού), μονομπλόκ τελικά στάδια τα
οποία, όμως, να μην τοποθετούνται μέσα στα ηχεία (ο ίδιος προτείνει να
τοποθετούνται μέσα στις βάσεις των ηχειων!) πολλαπλά υπογούφερ για την
ρύθμιση της ακουστικής του χώρου στις χαμηλές συχνότητες και βεβαίως ένας
φροντισμένος χώρος. Οι περισσότερες απόψεις του Lipinski απέχουν πολύ από
το να θεωρηθούν ριζοσπαστικές: Ο άνθρωπος υποστηρίζει αυτά που αναφέρουν
οι γνωστές προδιαγραφές. Αλλά τελικώς, μάλλον αυτό που μας λείπει δεν
είναι νέοι τρόποι σκέψης αλλά απλή λογική και πειθαρχία... Το σύστημα που
προτείνει ο Lipinski χρησιμοποιεί 5 ηχεία L-707, ένα υπογούφερ L-150 και
τα απαραίτητα ενισχυτικά δηλαδή πέντε stands με ενσωματωμένους τελικούς
ενισχυτές (L-3601/L-301) και έναν τελικό ενισχυτή S-250 για την οδήγηση
του sub. Ως έχει, το σύστημα θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Ιανουάριο του
2007 και θα κοστίζει κάτω από 30.000 δολλάρια στις ΗΠΑ (πριν εκτεθείτε,
θυμηθείτε πόσο κοστίζει ένας προβολέας 1080p...). Στα διαγράμματα που
δημοσιεύει ο Lipinski, πάντως, βλέπουμε κάτι πιο φιλόδοξο, όπου
χρησιμοποιούνται δύο υπογούφερ L-150G και δύο τελικοί L-500 για την
οδήγησή τους. |