07/05/2008 Έγινε
την Τρίτη και την Τετάρτη, 6 και 7 Μαίου, στις εγκαταστάσεις της
"Τηλεοπτικής" το Αθηναϊκό Linn Klinik, όπου ο Allan Williams επιθεώρησε,
ρύθμισε και αναβάθμισε μερικά από τα ελληνικά Sondek LP12. Χρησιμοποιώντας
μια πληθώρα εργαλείων, από ένα βρεγμένο βετέξ μέχρι το γνωστό jig,
προσπάθησε να επαναφέρει σε άψογη κατάσταση κάποια βαρύτατα
χρησιμοποιημένα πλατό, όπως το LP12/IttokIV/Valhalla/Nirvana του
Σταματάκου (με πενταψήφιο αριθμό σειράς), αλλάζοντας αναλώσιμα (όπως το
λιπαντικό στο έδρανο, τον ιμάντα και το P-clip, προτείνοντας αναβαθμίσεις,
οι οποίες δεν είναι όλες παράλογα ακριβές (όπως το Trampolin και το μοτέρ)
και κάνοντας ρυθμίσεις (ελατήρια, στροφές, VTA, κλπ). Παράλληλα με την
διαδικασία της ρύθμισης, ο Williams εξήγησε πρόθυμα στους παρευρισκόμενους
διάφορες λεπτομέρειες του κλασικού πλατό, υποδεικνύοντας κρίσιμα σημεία
για την σωστή λειτουργία του. Για πολλούς, οι ρυθμίσεις του LP12 υπήρξαν
ανέκαθεν ένα θέμα που άπτεται του υπερφυσικού. Ρίξτε μια ματιά στις
φωτογραφίες που δείχνουν το αντίθετο. Επί τη ευκαιρία, η διαδικασία
αυτή θα πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε 2 χρόνια... O άνθρωπος της Linn
μας ανέφερε ότι τα πρώτα βήματα στην αναβάθμιση του LP12 καλό θα είναι να
περιλαμβάνουν το κιτ Circus (για τα πολύ παλιά LP12) έναν κινητήρα
(ο νέος είναι καλύτερης ποιότητας), καθώς και την βάση Trampolin η οποία
“κόβει” κραδασμούς κάτω από τα 4Hz, σημείο μέχρι το οποίο λειτουργεί η
ανάρτηση. Εννοείται ότι κάποια πράγματα είναι αναλώσιμα και θέλουν τακτική
αντικατάσταση: Ο ιμάντας και το λιπαντικό στο έδρανο είναι τέτοια, ενώ,
από ότι καταλάβαμε το νέο P-clip για το καλώδιο του βραχίονα είναι πολύ
καλύτερο και θα πρέπει να αντικαθίσταται ανεξαρτήτως της φθοράς του
παλιού. |
|
|
Όλα ξεκινούν με ένα καλό
καθάρισμα. Ένα απλό, ελαφρώς υγρό, πανί αρκεί. Το μόνο που
χρειάζεται είναι απαλές κινήσεις. |
Κάτι που λίγοι ιδιοκτήτες LP12
φροντίζουν είναι η λίπανση του εδράνου. Ο Williams προσθέτει μερικές
σταγόνες στο πηγάδι. Το “μερικές”, είναι φυσικά το
κλειδί... |
|
|
Χρησιμοποιώντας έναν κανονικό
δίσκο στο πλατό, η ρύθμιση της VTA γίνεται εύκολα με το μάτι και ένα
κλειδί Allen. Η εταιρία προτείνει την γωνία που προκύπτει με τον
βραχίονα οριζόντιο. Άλλες επιλογές δεν αποκλείονται
φυσικά. |
Η ρύθμιση της δύναμης ανάγνωσης
γίνεται με τον συνήθη τρόπο, δηλαδή ισορροπώντας αρχικώς τον
βραχίονα. Για να γίνει σωστά, απαιτείται το πλατό να είναι απολύτως
οριζοντιωμένο. |
|
|
Χρησιμοποιώντας το jig, που
προσφέρει άνετη πρόσβαση από το κάτω μέρος, γίνεται η ρύθμιση των
τριών ελατηρίων της ανάρτησης. Το armboard θα πρέπει να βρεθεί
στο ίδιο επίπεδο με το ξύλινο πλαίσιο. |
Με την χρήση, η τροχαλία αποκτά
ένα ίχνος που οφείλεται στα κατάλοιπα του ιμάντα. Αυτό πρέπει να
καθαριστεί ώστε να εξασφαλιστεί η άψογη πρόσφυση του
τελευταίου. |
|
|
Το περιβόητο P-clip είναι ένα
από τα “δυσκολότερα” σημεία του LP12. Στο συγκεκριμένο πλατό είχε
σπάσει και αντικαταστάθηκε με ένα καινούριο, πολύ καλύτερο, εξάρτημα
που διευθετεί το καλώδιο του βραχίονα άψογα. |
Κάτι που λίγοι κάτοχοι LP12
γνωρίζουν είναι ότι οι στροφές του μπορούν να μικρορυθμιστούν
μεταβάλλοντας το αζιμούθιο του κινητήρα, αλλάζοντας έτσι την θέση
του ιμάντα επάνω στην μεταβλητής διαμέτρου τροχαλία. |
|
|
Ο έλεγχος των στροφών γίνεται με
τον κατάλληλο δίσκο και ένα στροβοσκόπιο ακριβείας. Είναι μια
διαδικασία που ίσως απαιτήσει αρκετούς κύκλους
“ρύθμιση-μέτρηση”. |
Το τέλος της διαδικασίας
σηματοδοτείται με την συμπλήρωση μιας φόρμας όπου αναφέρονται όλα τα
σχετικά στοιχεία και σημειώνονται οι εργασίες συντήρησης, ρύθμισης
και αναβάθμισης που έγιναν. | |