12/06/2009 Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το
Concept Blade στο High End show του Μονάχου και, πράγματι, πρόκειται για
ένα επιβλητικό ηχείο. Όχι, ίσως, με την έννοια του Muon το οποίο
επιβαλλόταν με το μέγεθος του και μόνο, αλλά μάλλον με την φαινομενική
λιτότητά του. Οι άνθρωποι της Κef εργάστηκαν επάνω στο νέο τους concept τα
τελευταία τρία χρόνια ξεκινώντας από το μηδέν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες
που δίνει η ίδια η εταιρία, δεν χρησιμοποιήθηκε κάποιο υπάρχον μεγάφωνο
και δεν υπήρξαν περιορισμοί στην σχεδιαστική ομάδα όσον αφορά την μορφή.
Επόμενο ήταν να οργιάσουν λοιπόν και αυτό φαίνεται να έκαναν! Η ουσία του
Blade βρίσκεται στην προσπάθεια της εταιρίας να προσεγγίσει ακόμη
περισσότερο την αρχή της σημειακής πηγής, κάτι που ονομάζει “Single
Apparent source technology”. Οι μονάδες Uni-Q που εδώ και καιρό
χρησιμοποιεί στα μεγάλα μοντέλα της κινούνται προς την κατεύθυνση αυτή,
αλλά το Blade χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την δέκατη έκδοση της
ομοαξονικού αυτού συστήματος, το οποίο αποτελείται από έναν θόλο τιτανίου
μιας ίντσας και ένα μιντ με κώνο από το υλικό LCP (Liquid Crystal Polymer)
με πηνίο φωνής διαμέτρου 3 ιντσών. Το phase plug του τουίτερ είναι
μία έκδοση του γνωστού “tangerine” με μια συστοιχία ακτινικών καναλιών,
μια ιδέα η οποία βασίστηκε σε εργασίες των Matsuoka (1958) και Henricksen
(1976 και 1978). Οι Βρετανοί χρησιμοποίησαν σαφώς πιο εξελιγμένες μεθόδους
για την βελτιστοποίηση αυτού του εξαρτήματος και φαίνεται να το έχουν
κυνηγήσει αρκετά σε θεωρητική βάση, παρουσιάζοντας την δουλειά τους σε
τρία διαδοχικά συνέδρια του AES. Το τουίτερ διαθέτει και αυλό απόσβεσης
στο πίσω μέρος, του οποίου οι διαστάσεις και η αποτελεσματικότητα έχουν
μελετηθεί με την γνωστή μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων. Με δεδομένο ότι
η στενή μπάφλα φιλοξενεί μόνο τη μονάδα Uni-Q, οι μονάδες των χαμηλών
είναι, λογικά, τοποθετημένες πλευρικά. Το Blade χρησιμοποιεί τέσσερα
καινούρια 10ιντσα συμμετρικά τοποθετημένα, καθένα από τα οποία συνιστά
ζεύγος με το αντίστοιχο της απέναντι πλευράς ώστε να εξισορροπούνται οι
δυνάμεις και να μεταφέρονται ελάχιστοι κραδασμοί στην καμπίνα. Η θέση των
τεσσάρων γούφερ είναι έτσι επιλεγμένη ώστε το κέντρο συμμετρίας τους να
συμπίπτει με το ακουστικό κέντρο του Uni-Q και η Kef αναφέρει ότι αυτό
συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ιδέα της σημειακής πηγής (αν και στις
χαμηλές συχνότητες, η ιδέα του σημείου είναι κάπως ασαφής...). Η καμπίνα
είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και είναι ανοικτού τύπου. Κάτι,
τέλος, για το οποίο τηρείται σιγή ιχθύος είναι τα φίλτρα του ηχείου. Στο
Μόναχο τα είδαμε τοποθετημένα εξωτερικά (και κρίνοντας από την δομή της
καμπίνας, μάλλον έτσι θα παραμείνουν) και μας φάνηκαν αρκετά σύνθετα,
πιθανότατα με δικτυώματα αντιστάθμισης για κάθε μεγάφωνο και custom υλικά
με τον λογότυπο της εταιρίας. Προς το παρόν δεν έχουν δημοσιευθεί
συμβατικά χαρακτηριστικά. |