04/02/2008 Η
ιδέα πίσω από το Monaco δεν είναι, βεβαίως, καινούρια: Ένας άψηκτρος
κινητήρας συνεχούς ρεύματος ο οποίος βρίσκεται σε έναν βρόχο
ανάδρασης, που περιλαμβάνει μέτρηση της ταχύτητας και έλεγχο των
στροφών οδηγεί απευθείας τον άξονα του πλατό. Κατά την εταιρία είναι
ο τρόπος που πραγματοποιήται αυτός ο έλεγχος που κάνει την διαφορά.
Η Grand Prix Audio χρησιμοποιεί, εδώ, έναν ψηφιακό επεξεργαστή
σήματος των 40MIpS ο οποίος είναι σε θέση να πραγματοποιήσει 4000
μετρήσεις ταχύτητας το δευτερόλεπτο (κάτι που σημαίνει ότι η
ταχύτητα ελέγχεται 7.200 φορές κατά την διάρκεια μιας περιστροφής
στις 33.33 στροφές και 5.333 φορές στις 45 στροφές). Το αποτέλεσμα
αυτού του πολύ στενού ελέγχου είναι μια ακρίβεια περιστροφής 0.002%,
τιμή η οποία -κατά την εταιρία- είναι σημαντικά καλύτερη από τις
κορυφαίες επιδόσεις των ιμαντοκίνητων πλατό. Ο κινητήρας είναι
δώδεκα πόλων με αισθητήρες Hall και η ανάγνωση της ταχύτητας γίνεται
μέσω ενός οπτικού αισθητήρα (χωρίς δηλαδή μηχανική επαφή) ο οποίος
διαβάζει συνεχώς την έξοδο ενός κωδικοποιητή με 4.700 υποδιαιρέσεις,
στην περιφέρεια του πλατό. Η άμεση οδήγηση απαιτεί ένα σχετικά
ελαφρύ πλατό το οποίο κατασκευάζεται από κράμα μαγνησίου με πολύ
μικρές ανοχές (0.0005 της ίντσας). To πλατό συνοδεύεται από έναν
ορειχάλκινο σφόνδυλο του οποίου η αποστολή είναι η εξασφάλιση της
σωστής ισορροπίας του συστήματος το οποίο, όσον αφορά το οριζόντιο
επίπεδο, χρησιμοποιεί ως έδραση ένα στρώμα ελαίου η κίνηση του
οποίου εξασφαλίζεται από την διαμόρφωση του ίδιου του άξονα, στην
πράξη δηλαδή υπάρχει οριζόντια αιώρηση του άξονα χωρίς μηχανική
επαφή. Όσον αφορά το κατακόρυφο επίπεδο, χρησιμοποιήται ένα κεραμικό
σφαιρίδιο. Η βάση του Monaco είναι κατασκευασμένη από
ανθρακονήματα και η στήριξή του γίνεται μέσω τριών ρυθμιζόμενων σε
ύψος σημείων, όπου χρησιμοποιούνται -επίσης- σφαιρίδια καθώς επίσης
και σορμποθάνη. Το κόστος του, χωρίς βραχίονα είναι στην
περιοχή των 20.000 δολαρίων. |