04.01.2005 H βασική ιδέα πίσω από τον Phantom είναι η
δημιουργία ενός μηχανικού συστήματος με αδιάφορη δυναμική ισορροπία,
δηλαδή ενός συστήματος του οποίου η εκτροπή από μία θέση δεν δημιουργεί
δυνάμεις που τείνουν να το επαναφέρουν στην θέση αυτή. Η αδιάφορη
ισορροπία εξασφαλίζεται με την σύμπτωση του σημείου στήριξης και του
κέντρου βάρους και, στην περίπτωση αυτή, η δύναμη ανάγνωσης που επιλέγεται
παραμένει σταθερή ανεξαρτήτως της θέσης του βραχίονα. Ο Graham
ισχυρίζεται ότι αυτή είναι μία ιδανική συνθήκη για την λειτουργία ενός
μονοσημειακού βραχίονα με εξαιρετικά μικρές αντιστάσεις στην κίνησή του
αλλά δημιουργεί και μία σειρά από απαιτήσεις που αφορούν κυρίως στην
συμπεριφορά του βραχίονα στο εγκάρσιο επίπεδο (oι... unipivotάδες
γνωρίζουν την τάση των μονοσημειακών βραχιόνων να περιστρέφονται στο
επίπεδο αυτό και η τυπική λύση είναι η χρήση πλευρικών αντιβάρων).
Στην περίπτωση του Phantom η λύση είναι διαφορετική και χρησιμοποιήται
-κατά δήλωση του Graham- για πρώτη φορά: Ονομάζεται Magneglide και είναι
ένα ζεύγος ισχυρών μαγνητών από νεοδύμιο που είναι τοποθετημένοι στον
εγκάρσιο άξονα. Το σύστημα των μαγνητών μπορεί να ρυθμιστεί από τον
χρήστη και εξασφαλίζει μία δύναμη σταθεροποίησης στο επίπεδο αυτό καθώς
και αντιολίσθηση χωρίς καμμία μηχανική επαφή. Ο Phantom διαθέτει
διαιρούμενο στέλεχος κατασκευασμένο από κεραμικό υλικό (Lorzig
-χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον Model 2.0) με επικάλυψη από γυαλί για
πρόσθετη απόσβεση, έδρανο από καρβίδιο του Τουγκστενίου (υλικό που
χαρακτηρίζεται από σκληρότητα μεγαλύτερη του χάλυβα και δεν κινδυνεύει από
σπασίματα όπως το διαμάντι) και χρησιμοποιεί το σύστημα απόσβεσης με υγρό
του Μodel 2.2. Ως προς τις υπόλοιπες δυνατότητες, προσφέρεται ρύθμιση του
VTA με βερνιέρο και δύο βάσεις, η Custom (που επιτρέπει στον Phantom να
τοποθετηθεί στην θέση του Model 2.2) και η SME. O βραχίονας μπορεί
να ισορροπήσει κεφαλές με μάζες από 5 έως 18 γραμμάρια και θα είναι
διαθέσιμος από το τέλος Ιανουαρίου. |