Ενας από τους ζωντανούς
μύθους του ευρωπαικού audio μας μιλάει όχι τόσο για τα προιόντα του, όσο
για το ίδιο το audio, τον αναλογικό και τον ψηφιακό ήχο, τον σύγχρονο
αγοραστή, την τεχνολογία και την σκληρή business πλευρά του χώρου και,
όπως θα δείτε, δεν μασάει τα λόγια του... |
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, πήγα στο ραντεβού προετοιμασμένος για μία ευγενική μεν,
εντατική δε, παρουσίαση των νέων προιόντων της εταιρίας
που είναι γνωστή για τις κορυφαίες κεφαλές και τα καλώδιά της και είχα
διαβάσει το μάθημά μου καλά: Εμαθα για το Orchid (το νέο
interconnect της VDH), και μελέτησα προσεκτικά το site ώστε να είμαι
ενήμερος. Από την άλλη, πάλι, δεν έμαθα για το
SuperNova, το νέο υπερκαλώδιο για ηχεία που κουβάλησε ο
ίδιος για να το δείξει -για πρώτη φορά- στην έκθεση "Ηχος & Εικόνα
2005" και ούτε ήμουν προετοιμασμένος γι΄ αυτό που έγινε προφανές από την
πρώτη στιγμή της συνάντησής μας: Ο A.J. van den Hul
θεωρώντας προφανώς πως ό,τι έχει να πεί για τα προιόντα του το
έχει πεί, φτιάχνοντάς τα, διατήρησε (συστηματικά θα έλεγα) την
κουβέντα σε πολύ γενικότερα και τολμώ να πώ πιο ενδιαφέροντα θέματα,
εξηγώντας όχι τις τακτικές επιλογές του σε επίπεδο προιόντων (αρκούμενως
σε μία όλο νόημα δήλωση: "έχουμε πολλές νέες ιδέες"), αλλά τις
στρατηγικές: Οι Κινέζοι έχουν αγοράσει το μεγαλύτερο μέρος της
παραγωγής του χαλκού για τα επόμενα πενήντα χρόνια, οι καταναλωτές τρέχουν
από δω κι από κεί με τα λεφτά στο χέρι, οι νέοι ακροατές έχουν πάψει πλέον
να ενδιαφέρονται για τα θέματα της ποιότητας στο audio κι όλα αυτά έχουν
σημαντικότερες επιπτώσεις και απαιτούν πιο λεπτούς χειρισμούς από ό,τι ένα
μεμονωμένο προιόν... Η συζήτηση στο οικείο στούντιο του Exclusive Audio είχε ανάψει σε αυτό ακριβώς
το σημείο, όταν μπήκε ο καφές, και θυμήθηκα ότι πρέπει να πατήσω το
"REC" στο full analogue κασετοφωνάκι (το ειδικό που έχω κρυμμένο για τις
αντιστοίχως audiophile συνεντεύξεις...). |