Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 01/12/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΜΙΧΕΛΙΟ ΤΗΣ TANDEM AUDIO...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
 Νικόλας Μιχελιός (Tandem)
Είδα για πρώτη φορά έπιπλο της Tandem πριν από λίγα χρόνια σε κάποιο High End Show και η αλήθεια είναι ότι ήταν αρκετά ενδιαφέρον, οπτικά, ώστε να φωτογραφίσω ένα... H παρουσία της εταιρίας στο εφετινό Athens High End Show έδειξε ότι ο Νικόλας Μιχελιός έχει πάρει την υπόθεση “στήριξη” στα σοβαρά και το ψάχνει το πράγμα, γεγονός που μου επιβεβαίωσε και ο ίδιος στην συζήτηση που είχαμε και μπορείτε να διαβάσετε στις σελίδες που ακολουθούν. Με ποιο κριτήριο σχεδιάζει τις βάσεις του; Γιατί οι ακίδες δεν είναι ό,τι καλύτερο σε κάθε περίπτωση; Πώς “ακούγεται” ένα ρακ; Ο άνθρωπος πίσω από την Tandem, μηχανικός και μουσικός ο ίδιος, δίνει τις δικές του απαντήσεις...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Μιλήστε μου λίγο για την Tandem. Πώς ακριβώς ξεκινήσατε;
Ξεκίνησα εντελώς τυχαία. Κάποιος αντιπρόσωπος στη Θεσσαλονίκη χρειαζόταν βάσεις και κάποιος κοινός γνωστός μας σύστησε. Εγώ δεν είχα ιδιαίτερη εμπειρία και βασίστηκα σε αυτό που μου είπαν: Να είναι κάτι στιβαρό και να μην κουνιέται. Μετά από αυτή την εμπειρία άρχισα να ψάχνω το θέμα πιο βαθιά και άρχισα να μελετάω το τι υπάρχει στην αγορά. Πήγα σε διάφορες εκθέσεις, είδα ότι υπήρχαν κάποιες  μυστήριες κατασκευές και αποφάσισα να ψάξω το θέμα ακόμη πιο βαθιά. Στην αρχή ήμουν περαστικός από τον χώρο αλλά τελικώς αποφάσισα να μείνω.
Πώς προχωρήσατε από το σημείο εκείνο;
Βασίστηκα σε γνώμες φίλων και ανθρώπων από ειδικά καταστήματα που γνώριζαν το αντικείμενο. Αυτοί άκουσαν την πρώτη μου δουλειά και μου είπαν ότι βρίσκομαι σε καλό δρόμο, ότι είναι όμορφη ως κατασκευή αλλά ότι χρειάζεται ακόμη δουλειά ώστε να βελτιωθεί σε ορισμένες περιοχές συχνοτήτων. Με βάση τις παρατηρήσεις τους έκανα αλλαγές και πήρα τις πρώτες θετικές κριτικές.
Έχετε καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα ύστερα από όλα αυτά; Τι είναι μια καλή βάση ή ένα καλό ρακ για εσάς;
Ναι, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μια καλή βάση πρέπει να είναι σε θέση να μεταφέρει της δονήσεις στο δάπεδο. Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να καταργήσω τις ακίδες και να τις αντικαταστήσω με ένα σημείο στήριξης δικής μου σχεδίασης που προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι δυνατόν να θέλεις να μεταφέρεις δονήσεις από μια κολόνα διαμέτρου εννέα εκατοστών και να προσπαθείς να το κάνεις αυτό μέσα από μια ακίδα της οποίας η επιφάνεια επαφής με το δάπεδο είναι ένα χιλιοστό.
Αντιλαμβάνομαι, δηλαδή, ότι δεν συμφωνείτε με τις ακίδες...
Όχι δεν συμφωνώ. Οι ακίδες είναι καλή λύση για μια συγκεκριμένη δουλειά, στο να μην επιτρέπουν στους κραδασμούς να εισέρχονται σε μια κατασκευή. Στη δική μου περίπτωση, με το σύστημα στήριξης που σχεδίασα, προσπάθησα να διατηρήσω την ιδιότητα αυτή αλλά η επιφάνεια επαφής είναι πολύ μεγαλύτερη, οκτώ εκατοστά.

(...) δεν είναι δυνατόν να θέλεις να μεταφέρεις δονήσεις από μια κολόνα διαμέτρου εννέα εκατοστών και να προσπαθείς να το κάνεις αυτό μέσα από μια ακίδα της οποίας η επιφάνεια επαφής με το δάπεδο είναι ένα χιλιοστό.

Πώς κατασκευάζετε τα ράφια σας;
Ο στόχος στην σχεδίαση του ραφιού είναι να μπορείς να διαχωρίσεις τις δονήσεις ανάλογα με την θέση τους και να δώσεις μια διέξοδο στις δονήσεις αυτές από την αντίστοιχη κολόνα του ρακ. Αυτό το επιτυγχάνω κατασκευάζοντας ράφια αποτελούμενα από πολλούς στοιχειώδεις ξύλινους κύβους οι οποίοι είναι κολλημένοι και δημιουργούν διαχωρισμένες ζώνες. Το επόμενο βήμα ήταν να καταφέρω να δώσω διέξοδο στον μηχανικό θόρυβο που παράγουν οι μετασχηματιστές. Για να το επιτύχω αυτό χρησιμοποίησα έναν μεταλλικό σκελετό στο ράφι. Το υλικό του σκελετού αυτού είναι έτσι επιλεγμένο ώστε να συντονίζεται με την συχνότητα του θορύβου αυτού. Εδώ χρειάστηκε να γίνουν κάποιες ακουστικές δοκιμές, αλλά το αποτέλεσμα είναι, τελικά, το επιθυμητό.
Όλα αυτά βρίσκονται στο εσωτερικό του κάθε ραφιού;
Ναι. Η κατασκευή του ραφιού γίνεται σε στρώσεις. Ξεκινάμε με το ξύλο, συνεχίζουμε με τον μεταλλικό σκελετό και στα διάκενα τοποθετείται αποσβεστικό υλικό. Ξεκίνησα με άμμο χαλαζία αλλά τώρα έχω επιλέξει άλλα υλικά όπως είναι το διοξείδιο του αλουμινίου. Όλα αυτά πρεσάρονται για την τελική κατασκευή της επιφάνειας και στην συνέχεια τοποθετούνται τα σημεία στήριξης τα οποία δένονται με τον μεταλλικό σκελετό, ώστε να γίνεται η μέγιστη μεταφορά ενέργειας. Αν, για παράδειγμα, ο σκελετός έχει πάχος δύο εκατοστών, το δέσιμο γίνεται σε όλα αυτό το μήκος. Μέχρι αυτό το σημείο έχω φτάσει και τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά. Όσοι έχουν ακούσει τις κατασκευές της Tandem και τις έχουν συγκρίνει με άλλες, φαίνεται να τις προτιμούν.
Η εξέλιξη του προϊόντος πως γίνεται; Κάνετε ακροάσεις και αποφασίζετε;
Ναι, ακούγοντας. Κάποιες φορές συγκρίνω την κατασκευή μου με μια άλλη αντίστοιχη, σε ένα κορυφαίο σύστημα και κάποιες άλλες φορές συγκρίνω δύο δικές μου κατασκευές ώστε να καταλήξω σε συμπεράσματα σχετικά με το πόσο αποτελεσματική είναι μια λύση.
Λύστε μου μια απορία: Πώς ακούει κανείς ένα ρακ; Ποια είναι η επίδρασή του στον ήχο ενός συστήματος;
Θα πρέπει να ακούσεις για να το καταλάβεις αυτό. Η δική μου εμπειρία είναι ότι η συμπεριφορά του συστήματος αλλάζει και γίνεται πιο καθαρό. Και μάλιστα, η επίδραση της στήριξης είναι πιο μεγάλη σε συστήματα χαμηλότερου κόστους...
Αυτό, μπορώ να το καταλάβω, με την λογική ότι όσο χαμηλότερο είναι το κόστος τόσο περισσότερα προβλήματα στήριξης και κραδασμών μένουν άλυτα από τον κατασκευαστή. Αλλά, για παράδειγμα, πώς ένα ράφι που είναι ειδικά σχεδιασμένο να “γειώνει” τις χαμηλές συχνότητες αλλάζει την συμπεριφορά ψηλά; Έχετε κάποια εξήγηση;
Νομίζω ότι οι χρωματισμοί που προκαλούνται από τους μετασχηματιστές των ενισχυτών και τα μηχανικά συστήματα των CD players δημιουργούν ένα εμπόδιο στην απόδοση της συσκευής. Όταν καθαρίσεις τους χρωματισμούς, τα υπόλοιπα βγαίνουν από μόνα τους.
Στην επόμενη σελίδα: Το βήμα από το χειροποίητο στην βιομηχανική παραγωγή...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr