Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 11/03/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ PER KRISTOFFERSEN ΤΗΣ PEAK CONSULT...

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Per Kristoffersen (Peak Consult)
H Peak Consult είναι μια χαρακτηριστική εταιρία ηχείων από την Δανία. Προσεγμένη δουλειά στις καμπίνες, μονάδες από κατασκευαστές με μεγάλη παράδοση και σχεδιάσεις που δίνουν βαρύτητα στην τελική ηχητική ποιότητα περισσότερο παρά σε θέματα κόστους. Έχοντας ιδρυθεί το 1996 από τον Per Kristoffersen μπήκε στην Ελληνική αγορά το 2005 και έχει ήδη δημιουργήσει το δικό της κοινό. Μιλάμε με τον Kristoffersen ο οποίος εκθέτει  μερικές από τις προσωπικές του απόψεις γύρω από την σχεδίαση των ηχείων, σχολιάζοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον της συγκεκριμένης βιομηχανίας και τα προβλήματά που αντιμετωπίζει τώρα και θα κληθεί να επιλύσει στο εγγύς μέλλον.
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Μιλήστε μου λίγο για την Peak Consult και την ιστορία της...
H Peak Consult ξεκίνησε ως ιδέα πολλά χρόνια πριν ιδρυθεί επισήμως κάτι το οποίο έγινε το 1996. Μέχρι τότε, ήταν για μένα περισσότερο διασκέδαση. Μου άρεσε να ακούω μουσική, να μαθαίνω πως λειτουργούν οι διάφορες συσκευές, τέτοια πράγματα. Αυτά γινόντουσαν περίπου στα μέσα των 80s'. Έχω εκπαιδευθεί ως ξυλουργός κι έτσι τον ελεύθερο χρόνο μου τ ον περνούσα στο εργαστήριο κατασκευάζοντας καμπίνες. Κάποια στιγμή, όταν τελειοποίησα το κομμάτι της καμπίνας, αποφάσισα να προχωρήσω το θέμα και να ασχοληθώ και με την ηλεκτρική πλευρά του ηχείου, οπότε άρχισα να ψάχνω τον τομέα των υλικών για να ανακαλύψω ότι εκείνη την εποχή στη Δανία η ποικιλία δεν ήταν και τόσο μεγάλη. Οι εισαγωγές, επομένως, ήταν το επόμενο βήμα. Εκείνη την εποχή εγκατέλειψα την καριέρα μου ως αξιωματικός στον στρατό της Δανίας και ανακάλυψα ότι αυτό που έκανα στον ελεύθερο χρόνο μου θα μπορούσα να το κάνω και ως επάγγελμα.
Το “Peak Consult” είναι ένα μάλλον περίεργο όνομα. Πώς προέκυψε;
Ήδη την εποχή για την οποία συζητάμε, πολλοί φίλοι και γνωστοί με συμβουλεύονταν όταν ήθελαν κάτι σχετικό με ηχεία, γύρω από μεγάφωνα ή εξαρτήματα κι έτσι όταν άρχισα να σκέπτομαι το όνομα της εταιρίας, θεώρησα ότι θα έπρεπε να περιέχει μέσα το “Consult”. To “Peak” το χρησιμοποίησα για να δώσω την αίσθηση του κορυφαίου! Έτσι προέκυψε η Peak Consult...
Πείτε μου μερικές εμπειρίες από το ξεκίνημά σας...
Όπως ήδη ανέφερα, επισήμως, η Peak Consult ξεκίνησε το 1996. Τότε αγόρασα ένα μικρό ξυλουργείο για να κατασκευάζω καμπίνες. Εκείνη τη χρονιά κάναμε και την πρώτη μας εξαγωγή, ένα δίδρομο ηχείο που λεγόταν Capito. Λίγο αργότερα κατασκευάσαμε και το πρώτο μας τρίδρομο ηχείο που λεγόταν Grande. Βασιζόταν στο πρώτο  ηχείο, ήταν πραγματικά τριών δρόμων, όχι δυόμιση όπως συνηθίζεται, και ζύγιζε περίπου 150 κιλά!  Το επόμενο βήμα μας ήταν μια καλύτερη έκδοση του Grande, ένα ηχείο που το ονομάσαμε Emperor. Αυτά τα τρία ηχεία ήταν η “σειρά” μας για τέσσερα ή πέντε χρόνια και μετά ακολούθησαν τα καινούρια Empress, Zoltan και Diablo.  Αυτή την στιγμή βάζουμε την αγορά την κορυφαία μας σειρά η οποία ονομάζεται Serenity. Θα ξεκινήσουμε με δύο ηχεία το Kerberos και το Dragon.
Ποιό νομίζετε ότι είναι το κυριότερο συστατικό ενός καλού ηχείου;
Θα έλεγα τα μεγάφωνα. Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η καμπίνα και βεβαίως τα φίλτρα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα σύστημα από το οποίο πολύ δύσκολα ξεχωρίζεις κάτι για να το χαρακτηρίσεις ως το σημαντικότερο. Για να σας πω ένα παράδειγμα ένας μεγάλος αριθμός από καλά ηχεία χρησιμοποιούν το ίδιο πολύ καλό τουίτερ, το γνωστό Revelator της Scanspeak. Αν από μόνο του ένα μεγάφωνο επαρκούσε για να χαρακτηρίσει ένα ηχείο, τότε η Scanspeak θα είχε σχεδιάσει ένα κιτ, θα το αγοράζαμε όλοι και η υπόθεση θα τελείωνε εκεί. Όμως, ο κάθε κατασκευαστής έχει τη δική του καμπίνα, η οποία μαζί με το μεγάφωνο αποτελούν το ορατό μέρος του ηχείου και τα συνδέει όλα αυτά με κάτι που δεν φαίνεται, το crossover. Το σύνολο έχει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά παρά το γεγονός ότι το τουίτερ είναι κοινό με πολλά άλλα ηχεία κι εδώ παίζουν ρόλο οι λεπτομέρειες.
Όπως;
Να σας πω ένα παράδειγμα: Πολλοί συχνά μιλάμε για καλώδια ηχείων. Μιλάμε δηλαδή για ένα ζευγάρι τρίμετρων αγωγών που βρίσκονται έξω από το ηχείο, ενώ μέσα στο ηχείο, σε ένα και μόνο πηνίο μπορεί να υπάρχει ένας αγωγός 60 μέτρων! Επειδή δεν φαίνεται, λίγοι ασχολούνται μαζί του αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει τη σημασία του... Μια τυπική πρακτική στην κατασκευή των ηχείων είναι να βασίζεσαι σε ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Με βάση αυτόν, βελτιστοποιείς τα ορατά σημεία του ηχείου σου, δηλαδή τα μεγάφωνα και την καμπίνα και πολύ συχνά μπαίνεις στον πειρασμό να αφήσεις απ' έξω το μη ορατό, δηλαδή τα φίλτρα! Στην Peak Consult προσπαθούμε να ακολουθούμε μια άλλη πρακτική.  Επιλέγουμε μεγάφωνα και καμπίνες, σχεδιάζουμε το σωστό φίλτρο και εν συνεχεία βγάζουμε την τιμή...

"(...) ένας μεγάλος αριθμός από καλά ηχεία χρησιμοποιούν το ίδιο πολύ καλό τουίτερ, το γνωστό Revelator της Scanspeak. Αν από μόνο του ένα μεγάφωνο επαρκούσε για να χαρακτηρίσει ένα ηχείο, τότε η Scanspeak θα είχε σχεδιάσει ένα κιτ, θα το αγοράζαμε όλοι και η υπόθεση θα τελείωνε εκεί."

Κρίνοντας από τα υλικά που χρησιμοποιήτε, πάντως, τα γούστα σας είναι κάπως ακριβά... (γέλια).
Ναι, πράγματι τα υλικά μας είναι αρκετά ακριβά. Χρησιμοποιούμε τις μονάδες της Audio Technologies οι οποίες έχουν ένα σεβαστό κόστος αλλά νομίζω ότι το κόστος των φίλτρων μας είναι ακόμη μεγαλύτερο. Ένας πυκνωτής στον κλάδο του τουίτερ είναι ακριβότερος από το ίδιο το τουίτερ!
Πολύ συχνά, αυτού του είδους τα πολύ audiophile  φίλτρα καταλήγουν να κάνουν το ηχείο ένα δύσκολο φορτίο. Ποιά είναι η θέση σας σε αυτό;
Για εμάς το να οδηγείται το ηχείο μας εύκολα είναι σημαντικό. Πολλοί audiophiles, ιδιαίτερα στην Άπω Ανατολή, την οποία θεωρώ σημαντική αγορά, χρησιμοποιούν πολύ μικρούς ενισχυτές, 3W, λαμπάτα στάδια με 300B, τέτοιου είδους συσκευές  και η αλήθεια είναι ότι μπορώ να τους καταλάβω: Είναι πολύ καλύτερα να έχεις έναν καλό μικρό ενισχυτή παρά έναν κακό μεγάλο ενισχυτή. Έτσι, τα ηχεία μας οφείλουν να αποτελούν ένα πολύ καλό φορτίο για κάθε ενισχυτή. Για μένα, η ισχύς του ενισχυτή θα πρέπει να χρησιμοποιήται για να ακούς τη μουσική και όχι για να διορθώνεις προβλήματα που θα έπρεπε να έχει λύσει ο σχεδιαστής του ηχείου.
Πως το πετυχαίνετε αυτό πρακτικά; Γιατί στην θεωρία, περίπου όλοι συμφωνούν με την άποψη που μόλις εκφράσατε. Στην πράξη είναι που υπάρχει πρόβλημα.
Χρησιμοποιούμε δικτυώματα αντιστάθμισης και τα χρησιμοποιούμε, θα έλεγα, πολύ και όπου χρειάζεται. Αυτό μπορεί να καταλήγει σε μεγάλα φίλτρα, το crossover του Empress ζυγίζει σχεδόν είκοσι κιλά για παράδειγμα.
Κάποιοι θα σας κατηγορήσουν για πολύπλοκα φίλτρα που θα έχουν προβλήματα...
Μα δεν είναι πολύπλοκα τα φίλτρα μας! Στην πραγματικότητα μιλάμε για δικτυώματα που είναι πρώτης τάξης από ηλεκτρικής άποψης και δεύτερης τάξης από ακουστικής άποψης. Σε κάθε κλάδο του φίλτρου υπάρχει μόνο ένα εξάρτημα μεταξύ της εισόδου και του μεγαφώνου. Το υπόλοιπο κύκλωμα είναι παράλληλο με το μεγάφωνο.
Πώς σας φαίνεται η ιδέα ενός ενεργού ηχείου; Πολλοί, τελευταίως, δείχνουν να τα συμπαθούν.
Δεν συμφωνώ ούτε με την ιδέα των ενεργών ηχείων ούτε με την ιδέα του ξεχωριστού υπογούφερ. Κατά την προσωπική μου άποψη η καλύτερη αρχιτεκτονική που έχουμε στην διάθεσή μας αυτή τη στιγμή είναι η χρήση ενός κλασικού παθητικού ηχείου και ενός τελικού ενισχυτή, γραμμικού ή διακοπτικού.
Στην επόμενη σελίδα: Περί αναλογικού ήχου και της Ευρωπαικής βιομηχανίας ηχείων...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr