Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 22/01/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ JOHN JEFFRIES ΤΗΣ LUMLEY...

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
John Jeffries (Lumley)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Εκτός από την δυσκολία στο φινίρισμα, τί άλλο σας δυσκόλεψε στην σχεδίασης και την κατασκευή του Stratosphere;
H σχεδίαση του Stratosphere είναι στην πραγματικότητα από τις πλέον απλές. Έχουμε μια βάση, ένα έδρανο και ένα πλατό...
... με βάση αυτή την περιγραφή όλα τα αναλογικά συστήματα είναι απλά...
... ναι, αν και υπάρχουν κάποιες σχεδιάσεις λίγο πιο πολύπλοκες. Στην πραγματικότητα, πάντως, το κρίσιμο κομμάτι είναι η επιλογή των υλικών. Τα υλικά που χρησιμοποιούμε στο Stratosphere είναι κορυφαία και η δυσκολία ήταν στο να αποφασίσουμε το ποια θα είναι αυτά, να πραγματοποιήσουμε την βασική έρευνα. Ανακαλύψαμε έτσι ότι ακόμη και το πλέον μικρό εξάρτημα, μια ροδέλα για παράδειγμα, επιδρά στην ηχητική συμπεριφορά του συστήματος. Αναφέρομαι στην ροδέλα που χρησιμοποιούμε κάτω από το έδρανο. Χρησιμοποιήσαμε διάφορα υλικά και οι αλλαγές ήταν τεράστιες. Την μια στιγμή είχαμε απέναντί μας ένα πλατό πολύ ήσυχο και την αμέσως επόμενη, με άλλο υλικό, ένα πλατό απολύτως ήσυχο. Κι αυτό είναι μεγάλη διαφορά.
Μιλήστε μου λίγο για τους βραχίονες... Θεωρείτε ότι είναι πιο δύσκολοι στην σχεδίασή τους από το πλατό;
Ναι, σαφώς είναι πιο δύσκολοι και περισσότερο απαιτητικοί. Σε γενικές γραμμές, πάντως, πρόκειται για κατασκευές που βασίζονται στην κοινή λογική, την οποία αν ακολουθήσεις οδηγήσαι πάντα σε καλά αποτελέσματα. Πάντως εμείς αναπτύσσουμε την στιγμή αυτή έναν βραχίονα που θα είναι επαναστατικός όταν θα βγει. Πρόκειται για μια σχεδίαση η οποία δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου έδρανα και κινούμενα μέρη...
...το μόνο που μπορώ να φανταστώ με βάση αυτό που λέτε, είναι ένας βραχίονας ο οποίος στηρίζεται σε κάποιο υλικό με πολύ μεγάλη ελαστικότητα σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις...
...το πιάσατε το νόημα αλλά δεν μπορώ να πω τίποτε περισσότερο αυτή την στιγμή. Είναι το μυστικό μας και ελπίζω να μπορέσουμε να το παρουσιάσουμε σύντομα!
Αν μπορούσατε να ευχηθείτε για ένα θαύμα στον χώρο των αναλογικών συστημάτων, ποιό θα ήταν αυτό;
Θα ήθελα να υπήρχε ένας τρόπος να απαλειφθούν τα σκράτς από τους δίσκους, τα οποία αποτελούν ένα σοβαρό πρόβλημα. Γνωρίζω ότι αυτό δεν γίνεται στο αναλογικό πεδίο αλλά ελπίζω ότι στο σημείο αυτό ίσως μας βοηθήσει η ψηφιακή τεχνολογία. Έχω ακούσει κάποιες συσκευές που κάνουν καλή δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση.
Τί μπορείτε να μας πείτε για τα μελλοντικά σας σχέδια;
Ετοιμάζουμε ένα νέο πλατό που θα το ονομάζουμε Ionosphere...

"Αν θα μπορούσα να κάνω μια ερώτηση προς τις εταιρίες που παράγουν δίσκους βινυλίου, θα ήταν: “Τι νομίζουν ότι κάνουν;” Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβουν τι κάνουν, ούτε πώς ακούνε αυτό που κάνουν. "

... και από όσο γνωρίζω η ιονόσφαιρα βρίσκεται πάνω από την στρατόσφαιρα...
... ακριβώς έτσι. Ο Βελισάριος ήδη έχει αρχίσει να με ρωτάει πότε θα το έχουμε διαθέσιμο! Μη φανταστείτε ότι πρόκειται για κάτι πολύπλοκο κι εξωτικό, πάντως, θα χρησιμοποιηθούν οι ίδιες αρχές με βάση τις οποίες έχουμε αναπτύξει το Stratosphere αλλά στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο που μπορούμε να επιτύχουμε σήμερα. Ακόμη καλύτερη απομόνωση των κραδασμών, βαρύτερο πλατό και θα μπορεί να υποστηρίξει δύο βραχίονες δώδεκα ιντσών. Πρόκειται, βεβαίως, για μια κατασκευή που θα είναι συνολικά μεγαλύτερη από το τρέχον μοντέλο.
Κάτι έχω ακούσει και για ηχεία...
Ναι! Σχεδιάζουμε κι ένα ζευγάρι ηχεία για τα οποία έχουμε πολύ καλή ανάδραση. Πρόκειται για σχεδιάσεις με πολλές μονάδες, μιντ θόλου και τουίτερ ribbon. Θα το ονομάζουμε Lampros και θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, το Concert Grand και το Concert Grand Midi.
Έχετε μπει στον πειρασμό να σχεδιάσετε κεφαλή ή κάποιον προενισχυτή phono; Και το ρωτώ αυτό επειδή αυτά τα μέρη καθορίζουν εν τέλει κατά ένα σημαντικό ποσοστό την απόδοση ενός αναλογικού συστήματος.
Η αλήθεια είναι ότι σε προσωπικό επίπεδο δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να σχεδιάσω ένα phono και παρά το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που θα μπορούσαν να το κάνουν για εμάς δεν βρίσκω τον λόγο. Το Stratosphere είναι ένα κορυφαίο πλατό, ενώ για την θέση του κορυφαίου phono ανταγωνίζονται δεκάδες συσκευές από ειδικούς κατασκευαστές. Και για τις κεφαλές, ισχύει το ίδιο: Δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις για να διαλέξεις...
Αν θα μπορούσατε να κάνετε μια ερώτηση προς τις εταιρίες που παράγουν δίσκους βινυλίου, ποιά θα ήταν αυτή;
Θα ήταν, “Τι νομίζουν ότι κάνουν;” Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι κάνουν, ούτε πώς ακούνε αυτό που κάνουν. Τι συστήματα χρησιμοποιούν για να ακούσουν τις δουλειές τους και ποιοί τελικώς ακούνε και εγκρίνουν τις δουλειές αυτές; Προσωπικά πιστεύω ότι κάτι δεν πάει καλά. Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρετικοί δίσκοι αλλά μερικοί είναι πολύ κακής ποιότητας, ειδικά -όπως ήδη είπα- κάποιες επανεκδόσεις.
Γιατί νομίζετε ότι συμβαίνει αυτό;
Δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη επειδή δεν γνωρίζω αρκετά για την βιομηχανία των δίσκων ώστε να μπορώ να μιλήσω σε τεχνικό επίπεδο. Αυτό που γνωρίζω, πάντως, είναι να συγκρίνω αρχικές εκτυπώσεις και επανεκδόσεις, όταν τις έχω. Πρόσφατα παραδείγματα είναι η επανέκδοση μιας 5ης του Μπετόβεν, από την δεκαετία του 50 καθώς και ενός δίσκου των Μoody Blues. Και οι δύο δίσκοι είναι φλατ, και χωρίς δυναμικές, παρά το γεγονός ότι έχουν πολύ χαμηλό θόρυβο. Και μιλάμε για τεράστιες διαφορές τις οποίες μπορώ να σας επιδείξω πολύ εύκολα! Κι από την άλλη υπάρχουν μερικές εξαιρετικές δουλειές όπως η επανέκδοση σε βινύλιο του Brothers in Arms των Dire Straits η οποία είναι πραγματικά εκπληκτική.
Κάτω από αυτό το πρίσμα βρίσκετε καλή την ιδέα να εμπλακεί η βιομηχανία κατασκευής αναλογικών συστημάτων με την βιομηχανία δίσκων; Το δοκιμάζει για παράδειγμα η Clearaudio με την Deutsche Grammophone...
Υπό προϋποθέσεις είναι καλή ιδέα. Αλλά θα πρέπει να βεβαιώνονται, όσοι επιχειρούν επανεκδόσεις ότι η επανέκδοση θα είναι καλύτερη. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να αναζητήσουν τα καλύτερα διαθέσιμα μάστερς και να μην καταφεύγουν εύκολα σε ψηφιακά αντίγραφα, ή να καταφεύγουν σε επεξεργασίες του αρχικού υλικού μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο, επειδή αλλιώς το αποτέλεσμα δεν είναι καλό.
info: Τα προιόντα της Lumley τα αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά η TruLife Audio (TLA), τηλ.: 210-575.7605, web: http://www.trulifeaudio.com/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr