| |||||||||
| |||||||||
|
LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ HISAYOSHI NAKATSUKA ΤΗΣ ZYX... |
AV BLOG ► |
SITE MAP ► |
|
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | ||||
Hisayoshi Nakatsuka (ZYX) | ||||
| ||||
| ||||
Τελικώς, ποιά είναι
η λύση στην οποία καταλήξατε; Στην πραγματικότητα για να λυθούν αυτού του είδους τα προβλήματα θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί ένας μεγάλος αριθμός από επιμέρους κατασκευαστικές παραμέτρους. Στην ZYX έχουμε μετρήσει 13 τέτοιες παραμέτρους, με σημαντικότερη αυτήν της τελικής επεξεργασίας της επιφάνειας του οπλισμού που χρησιμοποιήται στον μαγνήτη. Επίσης σημαντική επιλογή είναι και ο τρόπος με τον οποίο γειώνονται τα δύο πηνία, αν δηλαδή θα υπάρχει κάνενα, ένα ή δύο σημεία γείωσης. Σημειώστε ότι, εδώ, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας. Σε κάποια μοντέλα μας η καλύτερη λύση είναι το ένα σημείο, αλλού μπορεί να επιλέξουμε να μην υπάρχει σημείο γείωσης των πηνίων. Άλλος παράγοντας που έχει την σημασία του είναι το κάλυμμα του όλου μηχανισμού και λέω κάλυμμα, διότι στην περίπτωσή μας, δεν πρόκειται για το σώμα της κεφαλής, το οποίο είναι μεταλλικό, αλλά -πράγματι- για ένα κάλυμμα το οποίο είναι πλαστικό ακριβώς για να ελαχιστοποιούνται τα δινορεύματα, ενώ σημασία έχουν ακόμη και οι ακροδέκτες εξόδου της κεφαλής και ειδικά ο τρόπος με τον οποίο τοποθετούνται. Αυτός είναι μοναδικός για κάθε κεφαλή, υπό την έννοια ότι υπάρχει μια μόνο επιλογή που είναι η καλύτερη δυνατή. Μεγάλη σημασία δίνουμε επίσης και στους αγωγούς που χρησιμοποιούμε. Πιστεύουμε πως η συμπεριφορά ενός αγωγού εξαρτάται από την φορά με την οποία έγινε η κατασκευή του και ότι υπάρχει διαφορά στην ηχητική απόδοση. | ||||
Η ύπαρξη 13
παραμέτρων, όπως αναφέρατε, ακούγεται κάπως πολύπλοκη. Πώς καταλήγει
κανείς σε έναν καλό συνδυασμό όλων αυτών; Έχω υπολογίσει ότι αλλάζοντας κάθε μια από τις παραμέτρους αυτές μπορεί να καταλήξει κανείς σε 15.000 περίπου διαφορετικούς ήχους από τα ίδια υλικά. Και βεβαίως από αυτούς τους συνδυασμούς μόνο ο ένας είναι σωστός. Όταν τελικώς γίνει η σωστή επιλογή, τότε μπορεί κανείς να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή της κεφαλής χωρίς, μάλιστα να ανησυχεί για την ηχητική απόδοση του κάθε προϊόντος. Μπορώ να σας πω ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε δειγματισμό και ακροάσεις για να βεβαιωθούμε ότι η ποιότητα είναι αυτή που θέλουμε. | ||||
Πέρα από τον έλεγχο
των δινορευμάτων και των παραμέτρων για τις οποίες μόλις μιλήσατε, ποιοί
άλλοι παράγοντες παίζουν, κατά τη γνώμη σας, σημαντικό ρόλο στην ποιότητα
μιας κεφαλής; Θα επιμείνω στην θεωρία του άξονα του “z”, για δύο λόγους: Πρώτον, τα προβλήματα που σχετίζονται με τον χρόνο στις κεφαλές είναι σημαντικά και λύνονται δύσκολα. Ένας λόγος γι΄ αυτό είναι ότι προς το παρόν δεν έχουμε μια κλασική μέθοδο μέτρησής τους, αφού η απόκριση συχνότητας δεν επαρκεί στο να τα αναδείξει, επομένως δεν είναι ένα εργαλείο που θα μας βοηθήσει στην λύση τους. Δεύτερον, όλοι οι σοβαροί κατασκευαστές κεφαλών έχουν λύσει τα προβλήματα που εγώ ονομάζω “xy”. Είναι εύκολο σήμερα να βρείτε κεφαλές με εξαιρετική απόκριση συχνότητας, δεν υπάρχει αμφιβολία σε αυτό. Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται στο ότι αυτό είναι το 10% της όλης απόδοσης. Σκεφτείτε το ως εξής: Αφού οι περισσότερες κεφαλές έχουν ίδια απόκριση, γιατί έχουν διαφορετικό χαρακτήρα στον ήχο τους; Αυτό αποδεικνύει, κατά τη γνώμη μου, ότι υπάρχουν παράγοντες που δεν εμφανίζονται στα χαρτιά και μας διαφεύγουν. | ||||
Σκεφτήκατε ποτέ να
χρησιμοποιήσετε ξύλινο κέλυφος για τις κεφαλές σας; Ναι. Το δοκιμάσαμε αλλά δεν μας ικανοποίησε ιδιαίτερα και δεν το υιοθετήσαμε. Έχω καταλήξει ότι το καλύτερο κάλυμμα θα ήταν υλικά βασισμένα σε άνθρακα πιθανόν και διαμάντι (!) αλλά, όπως καταλαβαίνετε το κόστος είναι απαγορευτικό. Αρκούμεθα, προς το παρόν σε ειδικά πλαστικά. | ||||
| ||||
Χρησιμοποιήτε όμως,
διαμάντι στο στέλεχος της κορυφίας σας κεφαλής, της
Sigma... Πράγματι. Αυτή είναι και η μοναδική διαφορά της Sigma με την Airy3, αλλά είναι σημαντική διαφορά και στον ήχο και στο κόστος! | ||||
Έχω την εντύπωση ότι
προέρχεστε από μια αγορά που αγαπά ιδιαίτερα όχι μόνο τον αναλογικό ήχο
αλλά και τις λυχνίες. Είναι, πράγματι, ιδιαίτερη αγορά αυτή της Ιαπωνίας ή
είναι η ιδέα μου; Στην Ιαπωνία οι απαιτητικοί ακροατές μοιράζονται και θα έλεγα ότι ένα ποσοστό περίπου 20% είναι φίλοι των ενισχυτών με ημιαγωγούς και ένα ακόμη 20% είναι παραδοσιακοί, συντηρητικοί χρήστες συσκευών με λυχνίες, που ούτε δοκίμασαν ούτε και σκοπεύουν να δοκιμάσουν κάτι άλλο! Υπάρχουν, ακόμη, και εκείνοι οι οποίοι ξεκινούν σε μεγάλη ηλικία, στην σύνταξη, και επιλέγουν απευθείας σε λαμπάτα μηχανήματα γιατί το συναίσθημά τους τους οδηγεί εκεί. | ||||
Γιατί νομίζετε ότι ο
ψηφιακός ήχος είναι χειρότερος από τον αναλογικό; Ο λόγος είναι απλός: Μια κεφαλή μπορεί να έχει σημαντικά ποσοστά παραμόρφωσης. Ας πούμε, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και 10%. Κατά την γνώμη μου, ο ψηφιακός ήχος με βάση τις αρχές του, έχει παραμόρφωση 100%, από την στιγμή που διακόπτεται η συνέχεια του χρόνου. Η διακριτή μορφή του ψηφιακού σήματος είναι πολύ σοβαρό πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί να λυθεί. Ο ψηφιακός ήχος θα είναι πάντα τεχνητός ήχος. Σκεφτείτε μόνο τους υπολογισμούς που γίνονται από τα συστήματα διόρθωσης των διάφορων players καθώς και την διαδικασία που απαιτείται για να “ενωθούν'” τα διακριτά δείγματα κατά την μετατροπή του ψηφιακού σήματος σε αναλογικό. | ||||
Από την άλλη, κάποιο θα έλεγαν, για
παράδειγμα, ότι τα βινύλια υπόκεινται σε φθορά κάθε φορά που τα
χρησιμοποιείς... Αν η δύναμη ανάγνωσης είναι η σωστή τότε, κατά τη γνώμη μου, δεν τίθεται θέμα φθοράς. Ένας από τους λόγους που επιλέγει κανείς κεφαλές κινητού πηνίου είναι και αυτός: μπορούν να λειτουργήσουν με χαμηλότερες δυνάμεις, επομένως δεν προκαλούν φθορές. Και ούτε και η διάρκεια ζωής των κεφαλών είναι πρόβλημα. Εμείς στην ZYX δίνουμε διάρκεια ζωής 2.000 ωρών που είναι εξαιρετική επίδοση.... | ||||
info: Τα προιόντα της ΖΥΧ εισάγονται στην ελληνική αγορά από την Solid Foundation, τηλ.: 210-9570778, 6974-826442 | ||||
|
Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout
|