IFA 2009 |
ΒΕΡΟΛΙΝΟ, 4-9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
2009 |
|
|
Οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν
παράπονο... Οι επισκέπτες τίμησαν και με το παραπάνω την εφετινή IFA
δείχνοντας ενδιαφέρον από την πρώτη κιόλας ημέρα, παρά την κακή
ψυχολογική κατάσταση της αγοράς. Από την άλλη τα είπαμε και το 2008:
Τεχνολογία στα καταναλωτικά ηλεκτρονικά δεν είναι μόνο η τηλεόραση,
έστω και αν είναι 3D... | |
|
Ναιναιναιναι... Εντάξει. Το καταλάβαμε. Το μέλλον
της τηλεόρασης θα είναι η προβολή τριών διαστάσεων. Το πήραμε το μήνυμα
ήδη από την CES και η αλήθεια είναι ότι δεν απέχουμε και πολύ από το να
πεισθούμε: Η τεχνολογία δείχνει να βαδίζει σε σωστό δρόμο διερευνώντας
όλες τις πιθανότητες (με παθητικά ή ενεργά γυαλιά, ή ακόμη και με οθόνες
με φακοειδή στοιχεία) και η επίδειξη των δυνατοτήτων συχνά είναι
εντυπωσιακή. Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές (LG, Panasonic, Samsung, Sony)
έδειξαν στους Ευρωπαίους πώς θα μπορούσε να είναι το τηλεοπτικό
τους μέλλον στα αμέσως επόμενα χρόνια (η Sony ανακοίνωσε τις
πρώτες συσκευές μέσα στο 2010) και σε μια επίδειξη συγχρονισμού το Blu-ray
Association ανακοίνωσε την πρόθεσή του να σταθεροποιήσει τις προδιαγραφές
των δίσκων που θα μπορούν να φέρουν το κατάλληλο υλικό. Τώρα, όταν λέμε
“όλοι οι μεγάλοι”, εννοούμε “σχεδόν όλοι”... Η Philips,
ας πούμε, έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να μπει στον χορό των δηλώσεων και
των δίλεπτων trailers 3d πριν γίνει σαφές ότι πέραν της τεχνολογίας θα
υπάρχει υλικό και πρόθεση από το κοινό για την χρήση του. Αρκέστηκε στο να
επιδείξει τις τεχνολογικές της δυνατότητες (τις οποίες ούτως ή άλλως έχει
επιδείξει και στο παρελθόν) και να πάρει μια θέση αναμονής. Η συνέντευξη
τύπου των Ολλανδών ήταν ίσως η πλέον προσγειωμένη αν και η επιλογή να
ξεκινήσει η παρουσίαση προϊόντων με το νέο... μίξερ (και άλλα κουζινικά)
δημιούργησε ένα κάποιο κλίμα μεταξύ των παρευρισκόμενων
δημοσιογράφων. |
|
Τι ακριβώς θα μπορεί να
δει κανείς σε μια τηλεόραση 3d; H απάντηση είναι δύσκολη. Προς το
παρόν ελάχιστα πράγματα (και κάποια παιχνίδια) και το περίφημο Avatar (που
γέμισε τον εκθεσιακό χώρο της Panasonic με την επιβλητική παρουσία του
τόσο σε επίπεδο προβολής όσο και σε επίπεδο hardware) δεν επαρκεί, φυσικά,
για να βάλει στην αγορά μια ολόκληρη τεχνολογία. Το παιχνίδι, λοιπόν, θα
παιχτεί, ως συνήθως, στους διαθέσιμους τίτλους, στο κατά πόσον οι θεατές
θα δεχτούν να φορέσουν γυαλιά επί 90 και βάλε λεπτά για να παρακολουθήσουν
μια ταινία και στο αν, τελικώς, η θέαση τέτοιου υλικού επί μακρόν είναι
μια ξεκούραστη εμπειρία. Θα το δούμε σχετικώς σύντομα. Έξω από την
τρισδιάστατη τηλεόραση, η IFA ήταν και αυτή τη χρονιά μάλλον
χλιαρή. Με την υψηλή ευκρίνεια να θεωρείται πλέον δεδομένη
κάποιοι κατασκευαστές μπήκαν στον χώρο των οθονών LED, πολλοί διαφήμισαν
τις δικτυακές δυνατότητες των συσκευών τους και ανακοινώθηκαν κάποιες
τοπικές συνεργασίες με παροχείς προγράμματος ώστε να είναι δυνατόν το
streaming “καθημερινής τηλεόρασης” χωρίς την ανάγκη ξεχωριστού hardware.
Δεν δακρύσαμε, κιόλας, από την συγκίνηση... Τα χολ με τους κατασκευαστές
συσκευών audio υψηλού επιπέδου ήταν σκιά του πάλαι ποτέ εαυτού τους και το
μόνο στο οποίο θα μπορούσε να ελπίζει κανείς είναι μερικά σποραδικά νέα
(και ενδιαφέροντα) προϊόντα. Και του χρόνου... Δείτε τις φωτογραφίες ξεκινώντας από εδώ. |
|
Δημήτρης Σταματάκος |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ AΛΦΑΒΗΤΙΚΩΣ: AudioNet - LG, LG - Philips, Philips - Sony, Sony -
XM-I |
|