|
E3Expo 2003 |
|
Πάνω από 60.000 επαγγελματίες
του χώρου της διαδραστικής διασκέδασης και των παιχνιδιών
παρακολούθησαν τις εργασίας της 9ης έκθεσης E3
(Electronic Entertainment Expo) η οποία διοργανώθηκε το
τριήμερο 14-16 Μαίου στο Los Angeles από την IDSA (Interactive
Digital Software Association). Στην Ε3 έλαβαν
μέρος περί τους 400 εκθέτες οι οποίοι επέδειξαν πάνω από 1350
νέους τίτλους παιχνιδιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα
κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι. Επίσης επιδείχθηκαν
hardware και περιφερειακά για όλες τις γνωστές και
διαδεδομένες κονσόλες | |
Μidway: Open your
Mind... |
|
H Midway παρουσίασε το
ESPionage ένα παιχνίδι action όπου ο παίκτης
αντιμετωπίζει τους αντιπάλους (και) με παραψυχολογία. Ο
αντίπαλος στο ESPionage δεν είναι βεβαίως πρωτότυπος, μία
οργάνωση τρομοκρατων που απειλεί... μπλαμπλαμπλα. Ωστόσο
ο παίκτης πέρα από τα συμβατικά όπλα μπορεί να
χρησιμοποιήσει τις ψυχικές του ικανότητες οι οποίες είναι -πώς
να το πούμε- αρκετά αυξημένες. Ικανότητες τηλεκίνησης,
ικανότητες χειρισμού της φωτιάς από μακρυά, απ' ευθείας
επιθέσεις στους εγκεφάλους των αντιπάλων και ικανότητες όρασης
της αύρας είναι μερικές από τις δυνάμεις που μπορεί να
επιστρατεύσει. Οι δηλώσεις των ανθρώπων της εταιρίας
αναφέρονται σε ένα παιχνίδι με οκτώ επίπεδα δυσκολίας
και non-linear σενάριο, που επιτρέπει εναλλακτικές
προσεγγίσεις στην τελική λύση. |
|
|
Το Μetal Gear Solid 3: Snake
Eater μόνο σε PS2. |
H Konami ανακοίνωσε ότι η συνέχεια του Metal Gear
Solid, με τίτλο "Snake Eater" που αναμένεται να κυκλοφορήσει
το 2004 θα διατείθεται μόνο σε έκδοση για PS2. To
θρυλικό παιχνίδι του Ηideo Kojima κυκλοφόρησε για πρώτη φορά
το 1987 και βρίσκεται ήδη στην Τρίτη του έκδοση. Η
επίσημη παρουσίαση περιέλαβε την προβολή ενός δωδεκάλεπτου
φίλμ όπου η δράση εκελίσσεται στην ζούγκλα και ο παίκτης έχει
να αντιμετωπίσει εκτός από τους αντιπάλους του και τα στοιχεία
της φύσης. |
|
|
Activision: Τα
blockbasters συνεχίζονται... |
Η Activision
παουσίασε στην Ε3 μία σειρά από παιχνίδια βασισμένα σε ταινίες
ακολουθώντας τα σημεία των καιρών . Ανάμεσά τους
παρουσιάστηκαν τα Shrek 2:The Game, Spiderman 2, X-Men
Legends και Star Trek: Elite Force II. Πέρα από
αυτά, η Activision και άλλους νέους τίτλους όπως το Doom III,
το Empires: Dawn of the modern World και το Rome: Total
War. |
|
|
Atari: To
Ηοllywood από κοντά. |
Η εταιρία-σύμβολο της βιομηχανίας παιχνιδιών παρουσίασε
μία νέα σειρά τίτλων πολλοί από τους οποίους βασίζονται στην
πολύ στενή σχέση licensing που έχει αναπτύξει με την
βιομηχανία θεάματος του Holywood. Iδού μερικοί από
αυτούς που πρόκειται να κυκλοφορήσουν: Enter the Matrix,
Terminator 3: Rise of the Machines, Mission: Impossible
-Operation Surma. Η εταιρία ανακοίνωσε συνολικά τριάντα
νέους τίτλους ανάμεσά τους τρία νέα παιχνίδια από την
saga Dungeons & Dragons (βασισμένα στο ομώνυμο RPG
της Hasbor) , την έκδοση για PC του Unreal Turnament 2004, το
Dead Man's Hand ένα shooter με αισθητική γουέστερν,
καθώς και το action/adveture Kya: Dark Lineage, το Deer Hunter
(για πρώτη φορά στην πλατφόρμα PS2) και το rpg Gothic II.
|
|
|
Νέες
Κυκλοφορίες από την Eidos |
|
H Εidos ανακοίνωσε την
ημερομηνία κυκλοφορίας των νέων παιχνιδιών της Tomb
Raider: The Angel of Darkness (PS2/PC) και The Italian
Job (PS2/Xbox/GameCube). Και τα δύο παιχνίδια θα
συγχρονιστούν με τις αντίστοιχες ταινίες, με το Τomb Raider να
κυκλοφορεί στις 20 Ιουνίου, περίπου ένα μήνα νωρίτερα από την
πρεμιέρα του sequel "The Cradle of Life" και το Ιtalian Job
στις αρχές Ιουνίου μερικές μόνο μέρες μετά την πρεμιέρα της
ταινίας. Eπίσης η Eidos επέδειξε εκδόσεις των παιχνιδιών που
πρόκειται να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2003, ανάμεσά τους τα
Whiplash (PS2, Xbox), Commandos 3: Destination Berlin (PC),
Legacy of Kain: Defiance (PS2, Xbox, PC), και Thief (Xbox,
PC). |
|
Η Logitech
παρουσίασε νέο πολύστροφο τιμόνι ειδικά για το Grand Turismo
4. |
|
Το νέο τιμόνι θα είναι
συμβατό με PS2 και είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να
βελτιστοποιεί την εμπειρία που αποκομίζει ο παίκτης του Grand
Turismo 4, το οποίο θα κυκλοφορήσει από την Polyphony Digital
σε συνέχεια του Grand Turismo 3. |
Η ιδέα που το
κάνει να ξεχωρίζει είναι η χρήση οδοντωτού κανόνα στην θέση
του αισθητήρα στροφής (rack & pinion, ένας μηχανισμός που
συαντάται και σε αυτοκίνητα) οποίος προσφέρει την δυνατότητα
περιστροφής του τιμονιού κατά 900 μοίρες, δηλαδή 2.5 στροφές
από τέρμα σε τέρμα, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα κανονικό
σπόρ αυτοκίνητο. Σε αντίθεση με τα συνήθη τιμόνια που
προφέρουν εύρος περιστροφής μόνο 300 μοίρες, το νέο Logitech
θα μεταφέρει καλύτερα την αίσθηση του παιχνιδιού. Για να
είναι συμβατό με παλαιότερα παιχνίδια, θα υπάρχει αντίστοιχη
δυνατότητα ρύθμισης του εύρους περιστροφής στις 200 μοίρες,
ενώ και οι μηχανισμοί force feedback θα είναι πιο
ισχυροί. |
|
|
Βoktai: Ο
Hideo Kojima ξαναχτυπά με το πρώτο παιχνίδι που αλληλεπιδρά με
την φύση. |
Στο Boktai: The
Sun Is in Your Hand ήρωας είναι ο Django ένας κυνηγός
βρυκολάκων και άλλων παρόμοιων υπάρξεων που κατοικούν -ώς
γνωστόν- σε μυστηριώδη, φρικτά και κυρίως σκοτεινά μέρη.
Ωστόσο οι δυνάμεις του εξαρτώνται εκτός από τις ικανότητες του
ίδιου του παίκτη και από την έκθεσή του στον ήλιο η οποία
επηρεάζει την εξέλιξη του παιχνιδιού. Η παράμετρος αυτή
ρυθμίζεται με την ύπαρξη ειδικού αισθητήρα τον οποίο ο παίκτης
θα πρέπει να εκθέτει στο πραγματικό ηλιακό φώς αξιοποιώντας
έτσι την δυνατότητα εύκολης μεταφοράς του GameBoy για το οποίο
έχει σχεδιαστεί το παιχνίδι. Μην ξεχάσετε τα γυαλιά σας
και το αντηλιακό σας... |
|
|
Μicrosoft: Eρχεται το Ηalo
για PC |
H έκδοση του Halo για PC, η
οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει προς το τέλος του καλοκαιριού
θα είναι βελτιωμένη σε σχέση με την έκδοση για το Xbox και θα
περιλαμβάνει νέα όπλα και οχήματα. Επίσης η εταιρία
ανακοίνωσε την κυκλοφορία μίας επετειακής έκδοσης του Flight
Simulator με την ονομασία "Microsoft Flight Simulator
2004: A century of Flight" για να τιμήσει τα εκατό
χρόνια από την πρώτη πτήση των αδελφών Ράιτ και τα είκοσι
χρόνια του εξομοιωτή της. Στα πλαίσια της Ε3
ανακοινώθηκαν ακόμη: Train Simulator 2, Rise of Nations (του
σχεδιαστή Βrian Reynolds που βρισκόταν και πίσω από τα
Civilization II και Αlpha Centauri), καθώς και το online
multiplayer Μythica. |
| |
|
| |
|
|
Douglas Lowenstein: |
Η Καινοτομία Ενώνει,
αλλά... |
|
Mισή ώρα μίλησε στην εναρκτήρια
τελετή της E3 ο Lowenstein, πρόεδρος της IDSA. Δεν είναι όμως
το πόσο, αλλά το τι είπε, σημαντικό. Για να το πούμε ευγενικά,
δεν άφησε και πολλά πράγματα όρθια...Διαβάστε μερικά
αποσπάσματα: |
-Το 2003 αναμένεται να είναι
μία ακόμη χρονιά ανάπτυξης για τον τομέα της ηλεκτρονικής
διασκέδασης. -Ερευνες δείχνουν ότι το ένα τρίτο των κατόχων
παιχνιδομηχανών (Νintendo ή Psone) σκοπεύουν να αγοράσουν νέα
κονσόλα μέσα στη χρονιά. -Παρ' όλα αυτά η ύφεση απειλεί και
την βιομηχανία video games και ίσως πέρισυ να ήταν η πρώτη
χρονιά που η γενική οικονομική κατάσταση επέδρασε στον
χώρο. -Σημαντικά είναι τα νέα για το Online gaming.
To 37% των παικτών δηλώνουν ότι παίζουν και online. To ποσοστό
αυξήθηκε από το 19% το 2000 και το 31% το 2002. Παρά το
γεγονός ότι οι κονσόλες θα εκμεταλλευθούν την αγορά αυτή,
είναι εξίσου πιθανό ότι θα ωφελήσει και τα pc. -Eνα ακόμη
ενδιαφέρον συμπέρασμα από τις έρευνες της IDSA είναι η
διαφοροποίηση των ηλικιών των gamers. To μεγαλύτερο
ποσοστό των τακτικών παικτών είναι πάνω από 18 ετών: 70%
για τα PCs και 62% για τις κονσόλες. Αυτό δεν συμβαδίζει
με μείωση των παικτών στις μικρότερες ηλικίες. Αντίθετα
υποδηλώνει αύξηση των ώριμων παικτών, ιδίως εκείνων που
ανήκουν στις ψηφιακές γενιές από 2-35 ετών. -Παρ΄όλα αυτά η
βιομηχανία των παιχνιδιών κατηγορείται τελευταία ότι ρέπει
προς τον συντηρητισμό. Η αύξηση των sequels και η στροφή
προς τους lincesed τίτλους (βασισμένους κυρίως στην βιομηχανία
του κινηματογράφου) ίσως δημιουργούν αυτή την εντύπωση αλλά,
όπως συμβαίνει και στη μουσική, δεν ανακαλύπτονται νέα είδη
κάθε μέρα. -Αντίθετα, σημαντικό πρόβλημα στο κυνήγι της
καινοτομίας είναι η πειρατία και η αντιμετώπισή της. Από
την πλευρά της IDSA, αποφάσεις που δικαιώνουν διάφορα
συστήματα ικανά να παρακάμψουν την προστασία των πνευματικών
δικαιωμάτων με επιχείρημα του fair use είναι μόνο
προσχηματικές και δημιουργούν προβλήματα. Αλλά και
γενικότερα η αντιμετώπιση του video game από την νομολογία
δημιουργεί προβλήματα (προσφάτως συζητείται στις Ηνωμένες
Πολιτείες η απαγόρευση παιχνιδιών που περιλαμβάνουν
φόνους αστυνομικών!) |
| |
| |