Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 15/06/2004


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS 2004 - ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ...

AV BLOG 

SITE MAP

Παρουσιάστηκε το Αthens 2004 για PS2

Στο κέντρο Ιππασίας του Μαρκόπουλου οι Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν μία γεύση του Athens 2004 του μοναδικού εγκεκριμένου από την ΔΟΕ παιχνιδιού για το PS2 με θέμα τους Αγώνες.

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ όλα τα σημαντικά στάδια (το Oλυμπιακό, το Παναθηναικό, το Ολυμπιακό Κέντρο Σκοποβολής Μαρκόπουλου, το Ολυμπιακό Κέντρο Υγρού Στίβου, το Ολυμπιακό Γυμναστήριο Aρσης Βαρών Νικαίας, το Ολυμπιακό Κλειστό Γυμναστήριο και το Ολυμπιακό Κέντρο Ιππασίας Μαρκόπουλου) τα οποία αναπαριστώνται με πολλές λεπτομέρειες.  Οι άνθρωποι της Eurocom, της εταιρίας που είναι υπεύθυνη γιά τον σχεδιασμό του παιχνιδιού, συνεργάστηκαν στενά με την ΔΟΕ που τους επέτρεψε να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες και σχέδια των εγκαταστάσεων.  Το αποτέλεσμα -τουλάχιστον σε ότι είχαμε την ευκαιρία να δούμε- είναι εξαιρετικό καθώς προσφέρεται η δυνατότητα "τηλεοπτικής" κάλυψης των αγωνισμάτων με παράλληλη  διατήρηση των λεπτομερειών και στις τρείς διαστάσεις.
Το δυσκολότερο κομμάτι σε ένα παιχνίδι όπως το Athens 2004 είναι βεβαίως η μοντελοποίηση των αθλητών και των κινήσεών τους:  Οχι μόνο αυτές είναι αρκετά πολύπλοκες αλλά, επιπροσθέτως είναι και ιδιαιτέρως γνωστές καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεί κατ' επανάληψη τους παλμούς και τις τεχνικές των περισσότερων αγωνισμάτων από την τηλεόραση, από πολλές γωνίες λήψης, ακόμη και σε αργή κίνηση, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός των κινήσεων να είναι ιδιαίτερα απαιτητικός.  Επιπρόσθετα, το Athens 2004 περιέχει μερικά αγωνίσματα που δεν έχουν μοντελοποιηθεί ποτέ μέχρι τώρα:  Οι ασκήσεις εδάφους στην Γυμναστική, και το αγώνισμα των αλμάτων στην Ιππασία παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε παιχνίδι, από όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε.  Η Eurocom κατέφυγε στην γνωστή και επιτυχημένη συνταγή της κινηματογράφισης και ψηφιοποίησης κινήσεων πραγματικών μοντέλων που στην μεν περίπτωση της Γυμναστικής περιέλαβε δύο αμερικάνους πρωταθλητές που εξετέλεσαν τα προγράμματά τους στην δε περίπτωση της Ιππασίας, αναβάτη και άλογο (!).  Tα μοντέλα φορούσαν ειδικές στολές με ανακλαστικούς κόμβους των οποίων οι σχετικές θέσεις για κάθε χρονική στιγμή της κίνησης εισήχθησαν σε υπολογιστή (από τα συμφραζόμενα καταλάβαμε ότι χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Maya για 3d animation).  Το αποτέλεσμα είναι αρκούντως εντυπωσιακό και η σύνθετη κίνηση των αθλητών είναι πράγματι ρεαλιστική.
Εχοντας ως δεδομένο τον ρεαλισμό, το επόμενο ενδιαφέρον κομμάτι στην περίπτωση του Athens 2004 -αλλά και κάθε παρόμοιου παιχνιδιού- είναι το πώς αυτό αλληλεπιδρά με τον παίκτη.  Η υπόθεση δεν είναι καθόλου απλή:  Σε κάποια αθλήματα η αλληλεπίδραση παίκτη-μηχανής μπορεί να επιτυγχάνεται εύκολα:  Για παράδειγμα, στα 100m, το να πατάς με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα έναν συνδυασμό πλήκτρων είναι αρκετά ρεαλιστικό, αλλά στην περίπτωση του άλματος είς ύψος οι κινήσεις είναι περισσότερο σύνθετες ενώ απαιτείται άψογος συγχρονισμός και ακρίβεια.  Το Athens 2004 εκμεταλλευόμενο και την ευελιξία του DualShock,  επιλέγει μία μεικτή προσέγγιση: Σε άλλες περιπτώσεις η "ξερή" ταχύτητα μπορεί να είναι αρκετή, ενώ αλλού ο παίκτης θα κληθεί να συνεργαστεί με την μηχανή η οποία παρέχει το κινητικό μοντέλο που εκτελείται ούτως ή άλλως αλλά οφείλει να της δώσει τον κατάλληλο χρόνο ή/και κάποια άλλη παράμετρο (γωνίες αλμάτων ή ρίψης).  Ο αθλητής ο οποίος πραγματοποιεί μία ρουτίνα στις ασκήσεις εδάφους θα πραγματοποιήσει την κίνηση αλλά το πώς θα βαθμολογηθεί εξαρτάται από τον συγχρονισμό του παίκτη με την ίδια την κίνηση.  Το παιχνίδι περιλαμβάνει μία μεγάλη συλλογή από αγωνίσματα: Ο Στίβος περιλαμβάνει  το άλμα εις ύψος, το άλμα εις μήκος, το τριπλούν, τη δισκοβολία, τη σφυροβολία, τον ακοντισμό, το άλμα επί κοντώ, τη σφαιροβολία, τα 100m, 200m, 400m, 800m, 1500m, 100m με εμπόδια και 110m με εμπόδια καθώς και Δέκαθλο και Επταθλο. Ο Υγρός Στίβος περιλαμβάνει 100m ύπτιο, 100m πρόσθιο, 100m πεταλούδα και 100m ελεύθερο. Η Γυμναστική περιλαμβάνει τα αγωνίσματα της ενόργανης γυμναστικής όπως οι Ασκήσεις Εδάφους, οι Κρίκοι και το Άλμα. Επίσης περιλαμβάνονται Τοξοβολία (70m) Ιππασία (Ατομικό Μεικτό Αγώνισμα Υπερπήδησης Εμποδίων), Σκοποβολή (Σκητ) και Άρση βαρών (Επολέ-Ζετέ).  Πριν την εκκίνηση του κάθε αγωνίσματος υπάρχει μία οθόνη βοήθειας που εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο συμμετέχει ο παίκτης.  Αξιο σχολιασμού στοιχείο είναι επίσης η ρεαλιστική απεικόνιση του περιβάλλοντος:  Ο θόρυβος του σταδίου, η ανεξάρτητη κίνηση συναθλητών (με παράλληλη πραγματοποίηση και άλλων αγωνισμάτων στον στίβο -όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα) και ο σχολιασμός σε διάφορες γλώσσες, ανάμεσά τους και στα ελληνικά, συντείνουν στην δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που υποστηρίζει σωστά τα τεκταινόμενα στην οθόνη. To παιχνίδι προσφέρει αρκετές δυνατότητες αντιπαράθεσης υποστηρίζοντας μέχρι τέσσερεις παίκτες οι οποίοι μπορούν να συναγωνιστούν μεταξύ τους και με τους εικονικούς αθλητές.  Υπάρχουν βεβαίως δυνατότητες επιλογής αθλητών, και οι χαρακτήρες είναι αρκετά λεπτομερείς. Ισως η πιό ενδιαφέρουσα μορφή συναγωνισμού πάντως είναι αυτή όπου χρησιμοποιήται το ειδικό ματ (ένα user interface το οποίο ο παίκτης χειρίζεται πατώντας επάνω του -πανομοιότυπο με το dance-mat που είχε κυκλοφορήσει αρκετό καιρό πριν).  Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τι μπορεί να γίνει στα 100m ανάμεσα σε δύο παίκτες που χοροπηδάνε επάνω σε αυτό...Μία καλή ευκαιρία να ξεκολλήσετε από τον καναπέ σας.
Στην πράξη είναι δύσκολο να μεταφέρει κανείς την χαρακτηριστική αυτή Ολυμπιακή φράση στο περιβάλλον μίας παιχνιδομηχανής. Ωστόσο η περίπτωση του Athens 2004 μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί διπλά επιτυχής: Οχι μόνο καταφέρνει να προσφέρει στον παίκτη μία πολύ καλή αλληλεπιδραστική σχέση με μία εκτεταμμένη σειρά αγωνισμάτων -που δεν περιορίζονται σε αυτά του στίβου- και να του εμφυσήσει ένα πνεύμα συναγωνισμού γύρω από τα αυτά αλλά παράλληλα καταφέρνει να αναπαραστήσει με επιτυχία το περιβάλλον της μεγαλύτερης και σημαντικότερης αθλητικής διοργάνωσης του πλανήτη.
 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ


 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2004
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr