06/04/2009 Η χρήση έδρασης αέρα σε έναν βραχίονα
παράλληλης μετατόπισης δεν είναι, σίγουρα, κάτι καινούριο. Κρίνοντας από
τον αριθμό των προϊόντων της (ένα), πάντως, η Bergmann είναι μια μάλλον
νέα εταιρία η οποία επιχειρεί να χρησιμοποιήσει την έδραση σε στρώμα αέρα
ως σχεδιαστική αρχή, συνολικά για ένα αναλογικό σύστημα, περιλαμβάνοντας
δηλαδή και το ίδιο το πλατό. Η άποψη του σχεδιαστή (Johnnie Bergmann)
είναι ότι, στην περίπτωση της αναλογικής πηγής, το απλούστερο είναι και το
καλύτερο και με βάση τη λογική αυτή, ένα στρώμα αέρα είναι -πράγματι- μια
πολύ απλή λύση. Η εταιρία διαθέτει την στιγμή αυτή ένα προϊόν, το Sindre
και έχει ήδη ανακοινώσει ένα μεγαλύτερο, το Sleipner το οποίο θα
παρουσιαστεί επισήμως, για πρώτη φορά στην εφετινή έκθεση του Μονάχου. Το
τρέχον μοντέλο χρησιμοποιεί ένα έδρανο που αποτελείται από δύο δίσκους
(από αλουμίνιο) μεταξύ των οποίων δημιουργείται ένα λεπτό στρώμα αέρα.
Έδρανο χρησιμοποιήται μόνο για την διατήρηση του πλατό στην σωστή θέση
περιστροφής (δηλαδή έχουμε μηχανική τριβή μόνο κατά το οριζόντιο επίπεδο),
και σύμφωνα με την εταιρία, το επόμενο μοντέλο θα χρησιμοποιεί αέρα και σε
αυτό το σημείο, καταργώντας εντελώς την μηχανική έδραση! Ο βραχίονας
θυμίζει αρκετά τον γνωστό Airtangent ως προς την αρχή λειτουργίας του, με
το κινητό μέρος να βασίζεται σε έναν κοίλο κύλινδρο ο οποίος “επιπλέει” σε
ένα στρώμα αέρα που δημιουργούν οπές τοποθετημένες σε έναν δεύτερο
κύλινδρο στο εσωτερικό του πρώτου. Το Sindre χρησιμοποιεί την αρχή
πλατό/υποπλατό, με το δεύτερο να είναι από αλουμίνιο και το πρώτο από
ακρυλικό υλικό. Η οδήγησή τους γίνεται μέσω ιμάντα και ενός ηλεκτρονικά
ελεγχόμενου κινητήρα συνεχούς ρεύματος ο οποίος, προαιρετικώς μπορεί να
τροφοδοτηθεί και από μπαταρία. Σύμφωνα με την Bergmann ο συμπιεστής ο
οποίος τροφοδοτεί το σύστημα με αέρα είναι ιδιαίτερα αθόρυβος, σε σημείο
να μπορεί να τοποθετηθεί στον ίδιο χώρο. Η εταιρία έχει ανακοινώσει,
τέλος, την πρόθεσή της να παρουσιάσει και ένα σύστημα καθαρισμού
δίσκων. |