Τhe Ultimate Monitor από την Αudio
Machina |
|
03.04.2006 Το The Ultimate Monitor της Audio Machina δεν είναι ένα νέο
προιόν, είναι όμως αρκετά ενδιαφέρον από πολλές απόψεις. Πρόκειται
για ένα μίνι μόνιτορ που σχεδίασε ο Karl Schuemann έχοντας ως
προφανή στόχο την απόλυτη επίδοση από ένα μικρό σε όγκο ηχείο.
Στην αναζήτηση του στόχου, δεν έκανε οικονομίες: Η μπάφλα του
Ultimate Monitor είναι κατασκευασμένη από ένα κομμάτι αλουμινίου
πάχους 50 χιλιοστών το οποίο έχει υποστεί κατεργασία από
τρισδιάστατο κοπτικό (η Audio Machina έχει δικό της CNC...) και η
υπόλοιπη καμπίνα αποτελείται από επάλληλα στρώματα ανθρακονημάτων
και εποξικών υλικών που χρησιμοποιούνται στην αεροπορική βιομηχανία
με πρόσθετη απόσβεση από ένα ειδικό ελαστικό υλικό. Το ηχείο δεν
διαθέτει παράλληλες πλευρές όντας σχεδιασμένο ως ένα σύνολο
καμπυλωμένων επφανειών, προσέγγιση που εξασφαλίζει μεγάλη ακαμψία
και χαμηλούς χρωματισμούς. | |
Oι μονάδες που χρησιμοποιούνται είναι δύο εξάιντσα Scan
Speak για τις μεσαίες/χαμηλές συχνότητες και ένα τουίτερ μαλακού θόλου 28
χιλιοστών με μαγνήτη νεοδυμίου το οποίο "κάθεται" μέσα σε έναν κυματοδήγο
διαμορφωμένο στην μπάφλα ώστε να βελτιστοποιήται η συμπεριφορά του εκτός
άξονα. Το φίλτρο που οδηγεί τα ηχεία είναι πρώτης τάξης με δικτυώματα
αντιστάθμισης της εμπέδησης και της φάσης. Το ηχείο μπορεί να
χρησιμοποιηθεί σε κάθετη θέση (όπως προτείνεται) αλλά, στην περίπτωση που
χρησιμοποιηθεί ως κεντρικό, λειτουργεί και σε οριζόντια θέση χωρίς
πρόβλημα. Οι βάσεις του κατασκευάζονται από την Sound Anchors
αλλά μεταξύ της κάθε βάσης και του ίδιου του ηχείου μεσολαβεί μια ειδικά
διαμορφωμένη επιφάνεια στήριξης (από ένα κομμάτι κράμματος αλουμινίου
επεξεργασμένο σε τρείς διαστάσεις επίσης...) καθώς και ένα
ειδικό υλικό μη-μόνιμης συγκόλλησης της 3M που επιτρέπει την
μετακίνηση του ηχείου και παράλληλα δρά ως απορροφητής κραδασμών.
Ακρως ενδιαφέρον, προαιρετικό συνοδευτικό του ηχείου είναι και το The
Bomb. Πρόκειται για ένα ενεργό κύκλωμα Mετασχηματισμού Linkwitz το
οποίο παρεμβάλεται μεταξύ προενισχυτή και τελικού και "κατεβάζει" την
απόκριση του μικρού ηχείου κατά μία οκτάβα, από τα 45Hz στα 22Hz (και
χαμηλότερα). Ο Mετασχηματισμός Linkwitz παρουσιάστηκε από τον
Siegfried Linkwitz και επιτρέπει -στην θεωρία- την αλλαγή βασικών
χαρακτηριστικών Thiele-Small ενός κλειστού συστήματος καμπίνας-γούφερ,
χωρίς αλλαγή του όγκου ή της εσωτερικής απορρόφησης. Στην πράξη,
αυτό γίνεται με ένα ενεργό φίλτρο το οποίο αντισταθμίζει την απόκριση του
συστήματος και το οποίο όντας αρκετά πολύπλοκο σε υπολογισμούς μπορεί να
σχεδιαστεί μόνο για κάθε ηχείο ξεχωριστά. |
|
ΙΝFO: Αphrodite's Vision, τηλ.:
210-601.1126, web: http://www.aphroditesvision.com/, http://www.theultimatemonitor.com/ |
|