24.02.2006 Αν γνωρίζετε την 47 Lab, η φυσική
παρουσία και το γενικότερο concept του Shigaraki δεν θα πρέπει να σας
ξαφνιάζει: ο Κimura υπήρξε ανέκαθεν οπαδός της απλότητας (πιθανόν μέχρι
υπερβολής). Αυτό που μπορεί να δημιουργήσει ερωτήματα είναι το κάπως
ασαφές περίβλημα -και δικαίως: Ο μικρός μετατροπέας της Ιαπωνέζικης
εταιρίας, είναι μοιρασμένος σε δύο -τρόπος του λέγειν- σασί, κατά τον
παραδοσιακό τρόπο: Στο μικρό βρίσκονται τα κυκλώματα του μετατροπέα και
στο μεγαλύτερο το τροφοδοτικό του. Το υλικό του περιβλήματος ονομάζεται
Shigaraki -από όπου προέρχεται άλλωστε και η ονομασία της συσκευής- και
είναι το υλικό από το οποίο φτιάχνονται είδη οικιακής χρήσης (φλυτζάνια
τσαγιού και άλλα δοχεία) στην Ιαπωνία για πάνω από μία χιλιετία. Κατά τον
σχεδιαστή, η απόλυτα μονωτική φύση του εξηγεί την απόδοση του DAC.
Εννοείται, ότι οι ιδιορυθμίες δεν σταματούν στο περίβλημα: Ο Shigaraki
είναι ένας μετατροπέας d/a χωρίς ψηφιακό φίλτρο που πραγματοποιεί
υπερδειγματοληψία, χωρίς αναλογικό φίλτρο στην έξοδο και με παθητικό
μετατροπέα ρεύματος σε τάση (ένα απαραίτητο στάδιο, αφού το σήμα εξόδου
κάθε βαθμίδας d/a είναι σήμα ρεύματος). Οι non-oversampling
μετατροπείς είναι ασφαλώς μία σπανιότητα, αλλά υπάρχει ένα ενδιαφέρον
θεωρητικό υπόβαθρο πίσω τους που κάνει μία προσπάθεια να εξηγήσει το γιατί
λειτουργούν. Από πλευράς δυνατοτήτων προσφέρονται τα απολύτως απαραίτητα:
μία είσοδος s/pdif (ομοαξονική) και ένα ζεύγος αναλογικών
εξόδων. |