Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/05/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ THORSTEN LOESCH ΤΗΣ AMR... 

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Thorsten Loesch (Abbingdon Music Research)
Μπορεί η Abbingdon Music Research να είναι μια νέα και μικρή εταιρία, τα προϊόντα της, όμως, λένε πολλά για την άποψη του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω της. Ο Loesch αγαπά τον αναλογικό ήχο, αλλά δεν δίστασε να σχεδιάσει ένα CD player με είσοδο USB, μετατροπέα zero oversampling αλλά και δυνατότητα ενεργοποίησης διάφορων ψηφιακών φίλτρων για το upsampling. Εκτιμά τις λυχνίες αλλά ο ενισχυτής του τις χρησιμοποιεί μόνο σε ένα στάδιο. Βάσισε τον σχεδιασμό τού μοναδικού του ηχείου στις... δυνατότητες μεταφοράς ενός Traband. Kι όταν μας σχεδίασε (σε ένα σου-βερ που βρήκε πρόχειρο) το στάδιο εισόδου του phono που θα βγει κάποια στιγμή στην αγορά, βρεθήκαμε πίσω από ένα κασκοδικό στάδιο με J-FET και τρίοδο! Διαβάστε αυτά που είχε να μας πει...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Aς ξεκινήσουμε από την ίδια την εταιρία. Από ότι έχω καταλάβει, η Abbingdon Music Research ή πιο απλά AMR είναι καινούρια στον χώρο...
Ως εταιρία κατασκευής και διάθεσης των προϊόντων της, η AMR ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2006, επομένως έχουμε πίσω μας ενάμιση περίπου χρόνο λειτουργίας. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής τελείωσαν τον Φεβρουάριο του 2007. Όπως όμως είναι φυσικό, δεν ξεκινάς ξαφνικά και από το πουθενά, δεν βγάζεις ένα ηχείο, έναν ενισχυτή και ένα cd player σαν μάγος από ένα καπέλο! Είχαμε πίσω μας αρκετά χρόνια ψαξίματος και εξέλιξης όσον αφορά τα προϊόντα που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην αγορά.
Γνωρίζω ότι αρκετό καιρό πριν είχατε εμπλακεί και με τον χώρο των ιδιοκατασκευών...
Πράγματι, αν και αυτό ήταν πολλά χρόνια πριν. Η βασική μου απασχόληση όταν αποφάσισα να ξεκινήσω την AMR ήταν στον χώρο του επαγγελματικού audio. Σχεδίαζα κονσόλες μείξης για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση στην, πάλαι ποτέ Ανατολική Γερμανία, όχι ολόκληρο το προϊόν βεβαίως αλλά κάποια από τα τμήματά τους -όπως ίσως ξέρετε όλα αυτά είναι συνήθως modular. Στον χώρο του επαγγελματικού audio ασχολήθηκα ακόμη με την ηχογράφηση και τις ηχητικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις φωτισμού.
Τελικώς πώς καταλήξατε στον χώρο των οικιακών συστημάτων;
Τα πράγματα κάνουν, συχνά, κύκλους. Κάποια στιγμή αποφάσισα να κάνω μια αλλαγή στην καριέρα μου και πήγα στην Αγγλία για σπουδές γύρω από τους υπολογιστές. Εκεί, ξαναήρθα σε επαφή με τις ιδιοκατασκευές, περισσότερο για βιοποριστικούς λόγους και μετά τα πράγματα προχώρησαν μόνα τους.
Ούτως ή άλλως, πάντως, είστε το κατάλληλο άτομο για να διατυπώσετε μερικές από τις διαφορές ανάμεσα στους δύο χώρους...
Θα έλεγα ότι ενώ στον χώρο του diy το βασικό σου πρόβλημα είναι να παρουσιάσεις ένα καλό σχέδιο που να λειτουργεί σωστά και -ίσως- μια διαδικασία συναρμολόγησης, όταν έχεις να κάνεις με παραγωγή πρέπει να σκεφτείς κι άλλα πράγματα: Το περίβλημα της συσκευής και τις διαδικασίες παραγωγής του, την συσκευασία, το εγχειρίδιο χρήσης, θέματα ασφάλειας του χρήστη και κάλυψης των σχετικών προδιαγραφών, τέτοια πράγματα.
Πόσο εύκολα προσαρμοστήκατε σε αυτό;
Δεν υπήρχε ανάγκη προσαρμογής γιατί όπως σας είπα βρισκόμουν ήδη για κάποια χρόνια στον χώρο του επαγγελματικού audio και εκεί είχα αντιμετωπίσει αυτά τα θέματα. Τα γνώριζα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα τεχνικά θέματα. Όταν απευθύνεσαι στην αγορά πρέπει να εγκαταστήσεις μια ολόκληρη δομή υποστήριξης των πελατών, να σχεδιάσεις το σέρβις και άλλα τέτοια. Αυτά ήταν μια πρόκληση, είναι αλήθεια, επειδή δεν τα είχα κάνει σε τόσο μεγάλη κλίμακα.
Ας μιλήσουμε για τα προϊόντα σας. Γνωρίζω ότι αυτή την στιγμή έχετε ένα ηχείο, έναν ολοκληρωμένο ενισχυτή και ένα cd player...
Ναι. Κατασκευάζουμε επίσης τα δικά μας καλώδια τα οποία -θα έλεγα- δεν είναι ακόμη επισήμως “προϊόν” μας και δεν θα το βρείτε στον κατάλογό μας. Βλέπουμε τους εαυτούς μας ως μια εταιρία που σχεδιάζει συστήματα (system house) που παρέχει δηλαδή ολοκληρωμένες λύσεις τις οποίες σχεδιάζουμε εξ ολοκλήρου εμείς. Δεν ανήκουμε στους ακραίους κατασκευαστές που επιβάλλουν με τον τρόπο τους στον καταναλωτή να αγοράσει τα πάντα από αυτούς, αλλά θέλουμε να έχουμε ένα πλήρες σύστημα που να καθορίζει την αναφορά μας. Να μπορούμε να πούμε “άκουσε το αυτό, έτσι νομίζουμε ότι πρέπει να παίζει”.
Αφού αναφερθήκατε στα καλώδια, ας κάνω τώρα την κλασική ερώτηση: Σε τι νομίζετε ότι διαφέρουν τα δικά σας καλώδια;
Σχεδιάζουμε τα καλώδιά μας να μεταφέρουν το σήμα από το ένα σημείο στο άλλο με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες και έχοντας ως στόχο ένα κόστος που να είναι λογικό. Επιλέγουμε υλικά από διάφορες πηγές και τα συναρμολογούμε ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε. Λάβετε δε υπ' όψιν σας ότι την στιγμή αυτή τα καλώδιά μας τα δίνουμε μαζί με τις συσκευές μας. Δηλαδή αν αγοράσετε ένα cd player θα πάρετε μαζί ένα καλώδιο ρεύματος και ένα ζευγάρι interconnects.

"(...)θέλουμε να έχουμε ένα πλήρες σύστημα που να καθορίζει την αναφορά μας. Να μπορούμε να πούμε “άκουσε το αυτό, έτσι νομίζουμε ότι πρέπει να παίζει”"

Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και δεν το βλέπω συχνά...
Την ίδια λογική ακολουθούμε και στην περίπτωση του ενισχυτή και των ηχείων: Θεωρώ ότι η καλύτερη σύνδεση εδώ είναι η επαγγελματική, με τα βύσματα Speacon και το καλώδιο που προσφέρουμε είναι στην ουσία η φυσική συνέχεια του αγωγού που χρησιμοποιήται στο εσωτερικό του ενισχυτή και στο εσωτερικό των ηχείων.
Θέλω να το ακούσω... Πείτε μου γιατί το Speacon είναι καλύτερο;
O λόγος για τον οποίο τα Speacons είναι καλύτερα, κατά την γνώμη μου, είναι απλός: Πρόκειται για έναν μηχανισμό σύνδεσης που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξασκεί μεγάλες πιέσεις στις επαφές, οι οποίες είναι όλες από άργυρο και ταυτόχρονα είναι αεροστεγής. Αυτό σημαίνει ότι η οξείδωση γίνεται πολύ δυσκολότερα. Για να πετύχεις τέτοια ποιότητα επαφής με κλασικά binding posts θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ...
Είδα στο site σας ότι προσφέρετε έναν προσαρμοστή από Speacon σε μπανάνες. Να υποθέσω ότι έχετε δυσκολίες στο να πείσετε τον μέσο audiophile για την ποιότητα των Speacons;
Προσφέρουμε τον προσαρμοστή και ακόμη μπορούμε να τερματίσουμε τα καλώδια σε άλλους ακροδέκτες αν ο αγοραστής το επιθυμεί. Όμως, μια απλή επίδειξη 20 δευτερολέπτων αρκεί για να ακούσει κανείς σημαντικές διαφορές και να πειστεί... Και παρά το γεγονός ότι ο κύριος λόγος της επιλογής μας είναι η ποιότητα, το συγκεκριμένο βύσμα προσφέρει και μεγάλη ευελιξία, όταν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τα ηχεία μας ως array, επειδή οι συνδέσεις είναι απλούστερες.
Μιλήστε μου λίγο για το cd player σας...
Κατ' αρχήν οφείλω να ομολογήσω ότι μάλλον ανήκω στους φίλους του αναλογικού ήχου και ότι θεωρώ ότι το CD είναι από πολλές απόψεις μη ικανοποιητικό. Από την άλλη, έχω ψάξει αρκετά το θέμα των DACs που βασίζονται στην γνωστή τοπολογία του μηδενικού oversampling. Σχεδίασα έξι ή οκτώ διαφορετικά modules με διαφορετικά τσιπς και ακούγοντας τα κατέληξα, μαζί με άλλους στο συμπέρασμα ότι το κλασικό τσιπ της σειράς TDA της Philips του οποίου η παραγωγή έχε διακοπεί είναι, τελικώς, το καλύτερο.  Αυτό έγινε πολλά χρόνια πριν και το project κατέληξε σε διάφορες εκδοχές κατασκευών. Οπότε, όταν έφθασε η στιγμή να αποφασίσω ποιόν μετατροπέα θα χρησιμοποιήσω για το CD player της AMR δεν είχα πρόβλημα. Βρήκα μια μεγάλη ποσότητα από αυτά τα τσιπ τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες μας για τα δύο-τρία επόμενα χρόνια και νομίζω ότι η επιλογή αυτή εξασφαλίζει τον πιο φυσικό ήχο στο player. Εννοείται, ότι δεν μεταφέραμε απλώς το κύκλωμα μιας κατασκευής σε μια πλακέτα και αυτό ήταν... Σε αντίθεση με το diy, η βιομηχανική παραγωγή σου δίνει την άνεση να κάνεις τα πράγματα όσο πολύπλοκα θέλεις. Να προχωρήσεις στα όρια της διαθέσιμης τεχνολογίας και αν δείτε το κύκλωμα του CD player έχουμε κάνει ακριβώς αυτό: Εξαρτήματα smd, πολλαπλές σταθεροποιήσεις, αυτά τα πράγματα δεν τα κάνεις σε ένα σχέδιο που προορίζεται για ερασιτεχνική κατασκευή.
Παρατήρησα ότι η συσκευή έχει είσοδο USB αλλά όχι ψηφιακή έξοδο... Πώς καταλήξατε σε αυτή την επιλογή;
Όσον αφορά το USB θεωρώ ότι χρειάζεται καθώς όλο και περισσότερη μουσική βρίσκεται μέσα σε έναν σκληρό δίσκο και θα πρέπει να υπάρχει ένας σωστός τρόπος αναπαραγωγής της μέσα από ένα καλό DAC. Όσον αφορά την απουσία ψηφιακής εξόδου, σε τι θα την χρησιμοποιούσατε;
Για να συνδέσω ένα CD Recorder, για παράδειγμα...
Μα, ο καλύτερος τρόπος να αντιγράψεις ένα CD είναι με υπολογιστή, πλέον. Θεωρώ ότι αυτή η δουλειά είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του υπολογιστή και υπάρχει λογισμικό που έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Η αναπαραγωγή του αντιγράφου μπορεί τελικώς να είναι πολύ καλύτερη από αυτήν του πρωτοτύπου, ιδιαίτερα αν το πρωτότυπο έχει μεγάλες φθορές. Από την άλλη το να συνδέσεις έναν εξωτερικό μετατροπέα με S/PDIF ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την ποιότητα του σήματος λόγω της ασύγχρονης μεταφοράς. Προσωπικά θα παραδεχόμουν μόνο ένα είδος μεταφοράς, το I2S το οποίο προβλέπει διαφορετικές γραμμές για το clock και τα δεδομένα αλλά δεν υπάρχει μαι σαφής προδιαγραφή και είναι ελάχιστες οι συσκευές που το υποστηρίζουν για εξωτερικές συνδέσεις.
Στην επόμενη σελίδα:  Η λογική του ολοκληρωμένου ενισχυτή και η σχέση ενόςTraband με ένα κόμπακτ μόνιτορ...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr