Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/05/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ THORSTEN LOESCH ΤΗΣ AMR... 

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Thorsten Loesch (Abbingdon Music Research)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Τι μηχανισμό ανάγνωσης χρησιμοποιήτε;
Στην πραγματικότητα είναι ένας δικός μας συνδυασμός, ο οποίος βασίζεται στο μπλόκ της Sony, η οποία είναι η μόνη εταιρία που βγάζει την στιγμή αυτή μηχανισμούς ειδικά για CD players. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές παράγουν μηχανισμούς DVD και ακόμη, πολλοί από τους επώνυμους τέτοιους μηχανισμούς παράγονται στην Κίνα, με όχι πάντα καλά αποτελέσματα από πλευράς αξιοπιστίας. Το τρανσπόρτ μας είναι ικανό να διαβάσει οποιοδήποτε δισκάκι είναι πλήρως συμβατό με το Red Book, και σε αυτό περιλαμβάνονται τα Hybrid SACDs τα Dual Disc κ.λπ. Έχω κάποιες επιφυλάξεις επειδή πολλοί τέτοιοι δίσκοι, απλώς, βρίσκονται εκτός των ορίων που προβλέπει η προδιαγραφή. O κινητήρας που έχουμε επιλέξει έχει λίγο μεγαλύτερη ροπή από το συνηθισμένο γιατί το τρανσπόρτ μας είναι direct drive και χρησιμοποιούμε ένα βαρύ clamp. Τα ηλεκτρονικά είναι της Philips τα οποία “τρέχουν” δικό μας λογισμικό.
Παρά το γεγονός ότι στην βάση του είναι ένα “zero oversampling” player πάντως, υπάρχουν και ψηφιακά φίλτρα...
Ναι. Επειδή αρκετοί από τους ακροατές δείχνουν να προτιμούν τον ήχο του oversampling, αποφασίσαμε να ενσωματώσουμε μια σειρά από επιλεγόμενα ψηφιακά και αναλογικά φίλτρα. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει σε πραγματικό χρόνο αυτό που τελικώς τον ικανοποιεί.
Ας μιλήσουμε λίγο για τον ενισχυτή. Και καταρχήν, γιατί είναι ολοκληρωμένος; Δεν θα ήταν καλύτερη ιδέα ένας προενισχυτής και ένας τελικός ενισχυτής;
Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, κατά την γνώμη μου, δεν κερδίζεις τίποτε χωρίζοντας τον ενισχυτή στα δύο... Δεν υπάρχει τίποτε που να μην μπορείς να κάνεις σε ένα περίβλημα ενώ αντιθέτως χρειάζεσαι παραπάνω καλώδια για την σύνδεση. Βεβαίως, μπορείς να χρεώσεις παραπάνω... (γέλια). Στην πραγματικότητα, αν μια σχεδίαση προ-τελικού είναι εξαιρετική, δεν χάνεις τίποτε αλλά δεν κερδίζεις και τίποτε. Προτιμώ να διατηρώ τις διαδρομές των σημάτων όσο το δυνατόν πιο μικρές. Κι ακόμη, υπάρχουν και πιο πρακτικοί λόγοι: Ένας ενισχυτής σε ένα σασί γίνεται ευκολότερα αποδεκτός από άλλα μέλη της οικογένειας σε σχέση με έναν που έχει ξεχωριστό προενισχυτή, τροφοδοτικά και μονομπλόκς...
Η δομή του ενισχυτή, πάντως είναι ενδιαφέρουσα... Μιλάμε για μια υβριδκή σχεδίαση, αν δεν κάνω λάθος...
Αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς η σχεδίαση δεν είναι ακριβώς υβριδική. Έχουμε να κάνουμε με έναν ολοκληρωμένο που έχει παθητικό προενισχυτή και ένα λαμπάτο στάδιο ισχύος στο οποίο κάποιος έχει αντικαταστήσει τις λυχνίες του σταδίου εξόδου με τρανζίστορς. Δεν είναι υβριδικός με την συμβατική έννοια, που θέλει έναν λαμπάτο προενισχυτή και ένα solid state στάδιο ισχύος.
Παθητικός προενισχυτής, σημαίνει ότι η πηγή βλέπει κατευθείαν το ρυθμιστικό στάθμης;
Ναι, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα γιατί έχουμε διατηρήσει μια αντίσταση εισόδου 22kΩ, τιμή απολύτως αποδεκτή από όλες τις σύγχρονες συσκευές που την συναντάμε ακόμη και σε ενεργές σχεδιάσεις. Και το ρυθμιστικό μας δεν είναι ποτενσιόμετρο αλλά μια συστοιχία αντιστάσεων. Δεν συμπαθώ τα ποτενσιόμετρα αν και κάποια από αυτά δεν είναι προβληματικά και λίγα είναι καλά. Έχουμε σχεδιάσει μια τοπολογία αντιστάσεων την οποία ονομάζουμε Optilevel και για την οποία εκκρεμεί ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτή μας εξασφαλίζει μεγάλο αριθμό βημάτων εξασθένισης με με τον μικρότερο δυνατό αριθμό αντιστάσεων και επαφών. Αυτό που ακολουθεί είναι ένας λαμπάτος ενισχυτής τάσης και phase splitter και ένα στάδιο ισχύος με τρανζίστορς. Ο λόγος που επιλέξαμε ημιαγωγούς είναι ότι θέλαμε να καταλήξουμε σε έναν ενισχυτή λογικών διαστάσεων και βάρους και οι μετασχηματιστές εξόδου στις σχεδιάσεις με λυχνίες που έχουν σοβαρή ισχύ, πάνω από 100-150W είναι μεγάλοι σε μέγεθος και βάρος.
Έχω διαβάσει κάπου, ότι το στάδιο εξόδου δεν είναι απλό και κλασικό push-pull πάντως...
Ναι... χρησιμοποιούμε ένα κύκλωμα μείωσης των παραμορφώσεων, όπου τα σφάλματα που εισάγει ο ένας κλάδος του push-pull ανατροφοδοτούνται χωρίς αλλαγή φάσης στον άλλο κλάδο με αποτέλεσμα να έχουμε πολύ καλές επιδόσεις στον τομέα αυτό. Ωστόσο, η παραμόρφωση του ενισχυτή, συνολικά, καθορίζεται από τις επιδόσεις του λαμπάτου σταδίου το οποίο λειτουργεί χωρίς ανάδραση με αποτέλεσμα να έχουμε έντονες αρμονικές δεύτερης τάξης που θυμίζουν συμπεριφορά λαμπάτων single ended, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θέλουμε να τους μιμηθούμε.

"Ένας ενισχυτής σε ένα σασί γίνεται ευκολότερα αποδεκτός από άλλα μέλη της οικογένειας σε σχέση με έναν που έχει ξεχωριστό προενισχυτή, τροφοδοτικά και μονομπλόκς..."

Ας μιλήσουμε και για το τρίτο προϊόν της AMR, τα ηχεία. Πώς επιλέξατε την καμπίνα από αλουμίνιο;
Η επιλογή αυτή έχει πίσω της μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Πριν από πολλά χρόνια στην Ανατολική Γερμανία, κατασκευάζαμε κάποια αντίγραφα δυτικών ηχείων για εγκαταστάσεις και ένα από αυτά ήταν το BOSE 800. Ήταν ένα ηχείο PA με καλό ήχο και μικρό μέγεθος κάτι που σήμαινε ότι μπορούσες να το μεταφέρεις εύκολα με ένα Trabant και να κάνεις τη δουλειά σου. Κάποια στιγμή σκεφτήκαμε να συναρμολογήσουμε ένα τέτοιο αντίγραφο σε ένα φύλλο αλουμινίου 5 χιλιοστών αντί να χρησιμοποιήσουμε το κλασικό κόντρα πλακέ των 50 χιλιοστών.  Αυτή η έκδοση ακούστηκε τόσο καλύτερα που μας εξέπληξε. Τότε, βεβαίως, δεν ήταν δυνατόν να κάνουμε τέτοιες κατασκευές, αλλά τώρα στην AMR μπορούμε. To αλουμίνιο έχει εξαιρετική συμπεριφορά στις χαμηλές συχνότητες, ακόμη και με σχετικά χαμηλό πάχος, καλύτερη ακόμη και από κάποια συνθετικά υλικά που χρησιμοποιούν στην Αμερική. Έχει βεβαίως το πρόβλημα του κωδωνισμού σε μια συγκεκριμένη, υψηλή συχνότητα αλλά αυτό, από την στιγμή που το γνωρίζεις μπορείς να το αντιμετωπίσεις και δεν είναι μια φθηνή λύση αλλά στην κατηγορία τιμής που κινείται το ηχείο είναι μια καλή λύση. Όχι, η μοναδική αλλά αυτή που εμείς θεωρούμε ότι η είναι η καλύτερη.
Το bass reflex σας είναι επίσης κάπως περίεργο...
Ναι... χρησιμοποιούμε έναν αναδιπλωμένο σωλήνα που τον ονομάζουμε transmission line reflex επειδή ακριβώς θυμίζει γραμμή μεταφοράς. Έχει τις ρίζες του σε μια έρευνα που είχαμε κάνει παλαιότερα, όπου προσπαθήσαμε να βρούμε την καλύτερη δυνατή φόρτιση ώστε να πάρουμε το πιο εκτεταμένο χαμηλό από την μικρότερη δυνατή καμπίνα. Αυτό που χρησιμοποιούμε, τελικώς, στο ηχείο είναι ένας σωλήνας bass reflex 70 εκατοστών σε μια καμπίνα που έχει βάθος μόλις 30 εκατοστά. Ο μόνος τρόπο να το κάνεις αυτό είναι να αναδιπλώσεις τον σωλήνα χρησιμοποιώντας περισσότερους ομόκεντρους σωλήνες.
Γιατί επιλέξατε ribbon για τις υψηλές συχνότητες
Αναμφίβολα υπάρχουν πολλά ηχεία με τουίτερ θόλου που είναι καλά, αλλά σε προσωπικό επίπεδο, όσον αφορά τις υψηλές συχνότητες πάντοτε προτιμούσα τις διαφορετικές, μη συμβατικές λύσεις, είτε αυτές είχαν την μορφή χοάνης, είτε ηλεκτροστατικής μονάδας είτε ribbon. Θεωρώ ότι ακούγονται καλύτερα. Ακόμη καλύτερα θα ήταν να χρησιμοποιούσε κανείς μια μονάδα πλήρους φάσματος, κάτι σε Lowther ας πούμε.
Ναι, αλλά δεν βλέπω να έχετε κάτι σχετικό στην σειρά προϊόντων σας...
Όταν σχεδιάζεις με το μυαλό στην παραγωγή, πρέπει να σκέπτεσαι και τον αγοραστή. Μπορεί να μου αρέσουν οι μονάδες Lowther αλλά οι απαιτήσεις τους σε μέγεθος και γεωμετρία τις κάνουν εξαιρετικά δύσκολες και ακριβές αν θέλεις να σχεδιάσεις κάτι σωστό ενώ σε πολλούς δεν αρέσουν κιόλας. Μπορείς να φτιάξεις ένα τέτοιο προϊόν και ακόμη να πουλήσεις μερικά αλλά δεν είναι ρεαλιστικό από επιχειρηματικής πλευράς. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν σχεδιάσαμε ένα μεγάλο ηχείο παρά το γεγονός ότι είμαι φίλος των μεγάλων ηχείων. Η λύση που προτείνουμε για κάποιον που μπορεί να εγκαταστήσει ένα μεγάλο ηχείο είναι πολλά μικρά διαμορφωμένα ως line array, αρχιτεκτονική που προέρχεται από τον επαγγελματικό ήχο. Το ηχείο μας είναι σχεδιασμένο από την αρχή με μια τέτοια εφαρμογή στο μυαλό.
Υπάρχει κάτι νέο στο εγγύς μέλλον;
Παρουσιάσαμε ένα πρωτότυπο του προενισχυτή phono που ετοιμάζουμε, στο εφετινό Las Vegas. Θα είναι μια πολύ ευέλικτη συσκευή με μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης μέσω τηλεχειρισμού έξοδο USB και θα χρησιμοποιεί ημιαγωγούς και λυχνίες. Το στάδιο εισόδου θα είναι ένας κασκοδικός συνδυασμός τριόδου και J-FET, με το J-FET να χειρίζεται το σήμα εισόδου. Ετσι εξασφαλίζουμε πολύ χαμηλό θόρυβο λόγω του FET και καλό ήχο λόγω των χαρακτηριστικών της τριόδου. Επίσης, μόλις σταθεροποιήσουμε την τρέχουσα παραγωγή μας ώστε να ικανοποιήσουμε την ζήτηση θα ασχοληθούμε  με την σχεδίαση μιας σειράς με μικρότερο κόστος ώστε να καλύψουμε και αυτό το κομμάτι της αγοράς.
Ο Thorsten Loesch σχεδίασε προχείρως σε ένα σου-βερ το στάδιο εισόδου του προενισχυτή phono που πρόκειται να παρουσιάσει. J-FET και τρίοδος σε συνεργασία...
info: Τα προϊόντα της Creek Audio αντιπροσωπεύονται στην Ελληνική αγορά από την Rhapsody Audio Systems, τηλ.: 210-441.4842, http://www.ras-audio.gr/ , http://www.amr-audio.co.uk/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr