Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 06/09/2011

flag
english
abstract

ΒΕΡΟΛΙΝΟ 2-7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

IFA 2011

Λογότυπος
Φωτό_Ανοίγματος

Με σχεδόν 1500 εκθέτες (1441 για την ακρίβεια) και 140.000 τετραγωνικά εκθεσιακών χώρων η IFA αυτής της χρονιάς ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη της περυσινής, αφήνοντας υποσχέσεις για την συγκεκριμένη αγορά η οποία ενώ λαμβάνει υπόψιν της τα διδάγματα και της απαιτήσεις που θέτει η παρατεταμένη οικονομική στενότητα των καταναλωτών δεν φαίνεται να επηρεάζεται (τουλάχιστον σε ότι αφορά την προσφορά προϊόντων) από αυτήν.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, η έκθεση για το 2011 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μάλλον συντηρητική, υπό την έννοια ότι οι μεγάλοι παίκτες στον χώρο των οπτικοακουστικών συστημάτων φαίνεται ότι απλώς “εισπράττουν” τα αποτελέσματα των επενδύσεων των περασμένων χρόνων. Έτσι, ο τομέας των τηλεοράσεων κινήθηκε στον γνωστό άξονα 3D, Δικτύωση, Εφαρμογές, με περισσότερους κατασκευαστές να συμμετέχουν και καλύτερες υλοποιήσεις να επιδεικνύονται. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι δεν έχουν πειστεί ακόμη για την πραγματική αξία της προβολής 3D (μάλλον περιμένουν όλοι την διάδοσή της μέσω τηλεοπτικών προγραμμάτων...) οι περισσότερες εταιρίες εμφανίστηκαν με σχετικά μοντέλα, ενώ η παρουσίαση ενός μεγάλου μοντέλου με δυνατότητα προβολής 3D χωρίς γυαλιά έριξε νερό στο μύλο της γνωστής κόντρας (γυαλιά ή όχι). Το θέμα της δικτύωσης των συσκευών φαίνεται να έχει λυθεί πλέον: Τηλεόραση χωρίς πρόσβαση στο οικιακό δίκτυο και στο διαδίκτυο θεωρείται πλέον “μισή” και ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και δυνατοτήτων σε περιεχόμενο. Παρόμοια λογική φαίνεται να επικρατεί και στον χώρο των εφαρμογών.
Ο τομέας των συστημάτων οικιακής διασκέδασης απέκτησε ένα νέο πόλο ενδιαφέροντος: Τo Airplay της Apple δεν είναι κάτι καινούριο αλλά όλο και περισσότεροι κατασκευαστές φαίνεται να το υιοθετούν προσφέροντας συστήματα που δεν βασίζονται σε φυσικές συνδέσεις (και επομένως προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία σε θέματα αισθητικής). Κατά τα άλλα δεν εμφανίστηκε κάτι ξεχωριστό και ο χώρος παρέμεινε στα γνωστά, στην προώθηση δηλαδή εμπνευσμένων λύσεων από πλευράς χρηστικότητας και αισθητικής με δυνατότητες δικτύωσης και χειρισμού μιας μεγάλης ποικιλίας μέσων.