Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 08/09/2020
Βερολίνο, 3-5 Σεπτεμβρίου 2020
Συνήθως το “special” έχει κάτι παραπάνω. Στην περίπτωση της IFA είχε πολλά λιγότερα, σε σημείο να συζητείται αν μπορούμε να μιλάμε για πραγματική έκθεση. Ωστόσο, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε στους Γερμανούς την πρόθεση να διοργανώσουν το καλύτερο δυνατό, δεδομένων των συνθηκών, καθώς και το ότι το επέτυχαν. Σφίγγουμε τα δόντια και περιμένουμε το 2021!
Κατ΄αρχήν, οφείλουμε να συγχαρούμε τον διοργανωτή για το θάρρος του να οργανώσει μια έκθεση με φυσική παρουσία εν μέσω της πανδημίας. Τέτοιες κινήσεις δείχνουν ότι η αγορά έχει δυναμισμό, κέφι και είναι προσανατολισμένη στο μέλλον, αντί να μεμψιμοιρεί και να “μαζεύεται” σε μια τρύπα, περιμένοντας καλύτερες εποχές.
Φυσικά, η φετινή IFA δεν ήταν IFA με την γνωστή μορφή, το πανηγύρι με τους χιλιάδες επισκέπτες, τους δεκάδες χώρους και τους χιλιάδες εκθέτες που έχουμε αγαπήσει τις τελευταίες δεκαετίες. Οι πολύ σφιχτοί κανόνες της φυσικής παρουσίας, η απουσία επισκεπτών -πέρα από τους επαγγελματίες με περιορισμούς σε ό,τι αφορά τον συνολικό αριθμό ανά ημέρα- και η μικρότερη διάρκεια, στέρησαν από την σημαντική αυτή διοργάνωση αυτή την τόσο προσφιλή αίσθηση του “μπύρα-λουκάνικα και consumer electronics” (με αυτή την σειρά, κατά προτίμηση). Συμβιβαζόμαστε λόγω ανάγκης.
Η IFA Special Edition 2020 ήταν μια B2B έκθεση, έντονα βασισμένη σε digital media και είχε σαν στόχο να φέρει σε επαφή τους επαγγελματίες του χώρου, ώστε να συντηρηθεί -έστω και λίγο- ο ρυθμός της αγοράς αυτή την δύσκολη χρονιά. Αυτό το B2B, βεβαίως, έδωσε έμφαση σε μια άνευ προηγουμένου εταιρική φλυαρία η οποία ουδόλως αφορά το κοινό και τους ειδικούς δημοσιογράφους, τουλάχιστον αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για το όραμα του κάθε προέδρου ή τμήματος μάρκετινγκ αλλά για τεχνολογίες και υπαρκτά προϊόντα, καθώς και μια ατελείωτη σειρά από webinars (το νέο όπλο εξόντωσης των συντακτών) πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σόου. Ως εκ τούτου, τα πραγματικά νέα προϊόντα δεν ήταν πολλά. Δείτε τι βρήκαμε ενδιαφέρον...
Δημήτρης Σταματάκος