Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/06/2013

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO

Zesto Audio Andros PS1

Thumbnail_φωτο

Ο Andros PS1 αντικατέστησε τον συνήθη προενισχυτή phono που χρησιμοποιώ (Rotel RHQ-10 “Michi”) και οδηγήθηκε από το σύστημα Linn Sondek LP12/Ittok/Karma. Χρησιμοποιήθηκε η είσοδος MC/Low ρυθμισμένη στα 400Ω. Το υπόλοιπο σύστημα περιέλαβε τον προενισχυτή Melos Plus Series Line, τον τελικό ενισχυτή Parasound HCA3500 και τα ηχεία ATC SCM-50PSL.
Με εξαίρεση τις, προφανείς, ρυθμίσεις, ο προενισχυτής δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα στην αρχική τοποθέτηση. Οι τέσσερις λυχνίες που χρησιμοποιούνται εκλύουν μικρά ποσά θερμότητας και ο PS1 μπορεί να τοποθετηθεί άνετα σε οποιοδήποτε ρακ προσφέρει μια λογική απόσταση μεταξύ των ραφιών. Η εταιρία αναφέρει ότι οι συσκευές παραδίδονται έχοντας ήδη περί τις πενήντα ώρες λειτουργίας στο ενεργητικό τους.

Το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση όταν ακούς τον προενισχυτή της Zesto είναι ο πολύ χαμηλός του θόρυβος και ο PS1 ανήκει χωρίς αμφιβολία στην ίδια κατηγορία συσκευών με τον SPA1 της nvo Audio, εκείνων δηλαδή που αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο ότι μια σωστή σχεδίαση με λυχνίες μπορεί να είναι, πραγματικά, αθόρυβη σε πρακτικό επίπεδο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βρίσκεσαι απέναντι από ένα σύστημα που ακούγεται φυσικό, αβίαστο, με πολύ καλές δυνατότητες περιγραφής της δυναμικής περιοχής της κάθε ηχογράφησης και, εν τέλει, ευχάριστο και ξεκούραστο. Με τον PS1 στη θέση του προενισχυτή phono, το σύστημα διατήρησε τις δυνατότητες του να δημιουργεί μια στερεοφωνική εικόνα με καλό πλάτος, σαφές βάθος και πολύ καλές λεπτομέρειες σε ότι αφορά την τοποθέτηση των ηχητικών πηγών, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα σαφές τόσο σε έργα με μικρά σύνολα όσο και σε έργα με μεγάλες ορχήστρες και χορωδίες όπου ο ακροατής έχει μια πολύ καλή αντίληψη της συνολικής σκηνής και του όγκου.

Φωτογραφία Φωτογραφία

Ο Andros PS1 ακούστηκε τονικά ισορροπημένος με καλή αίσθηση έκτασης χαμηλά, καλές δυνατότητες περιγραφής του όγκου και της λεπτομέρειας, ίσως ελάχιστα εμφατικός σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει από το σύστημα αναφοράς, τόσο ώστε να παραμένει στην ευχάριστη πλευρά των πραγμάτων και να υπογραμμίζει απλώς τον ρυθμό και το μέγεθος των οργάνων της περιοχής των χαμηλών συχνοτήτων. Η συμπεριφορά αυτή, θεωρώ, θα προσελκύσει με θετικό τρόπο την προσοχή των περισσότερων ακροατών, φωτίζει επιδέξια τις θετικές πτυχές των αναλογικών συστημάτων και, κατά πάσα πιθανότητα, αποτελεί συνειδητή επιλογή του Cunnas ο οποίος, κατά τα άλλα, έχει επιλέξει την ουδετερότητα ως ηχητικό χαρακτηριστικό του προενισχυτή.
Αυτή την ουδετερότητα, άλλωστε, εισπράττεις και στη μεσαία περιοχή, η οποία περιγράφεται με καλή λεπτομέρεια, στη σωστή απόσταση από τον ακροατή και σε κερδίζει αμέσως με την πολύ καλή απόδοση της ανθρώπινης φωνής. Με δεδομένο, μάλιστα, τον χαμηλό θόρυβο και τις αντίστοιχα καλές δυνατότητες σε θέματα απόδοσης δυναμικών που αυτός συνεπάγεται, αν ο ίδιος ο δίσκος και το πλατό είναι ήσυχα, συχνά βρίσκεσαι απέναντι από εντυπωσιακές σε σαφήνεια και δύναμη περιγραφής εικόνες που περιλαμβάνουν σολίστ και ομάδες χορωδίας οι οποίες ζωντανεύουν, χωρίς δυσκολία, στον χώρο.
Ψηλά, ο PS1 κινείται, επίσης σε πολύ καλά επίπεδα σε ότι αφορά την αίσθηση της έκτασης, του αρμονικού πλούτου και της διαύγειας. Φαίνεται να είναι όσο πρέπει ταχύς στα μέτωπα, με ελάχιστα λεπτότερο σώμα και γρήγορη απόσβεση, χωρίς να έχει την τάση να επεμβαίνει στην περιοχή επιβάλλοντας “άποψη”. Από την πλευρά αυτή, δεν έχουμε να κάνουμε με έναν λαμπάτο προενισχυτή ο οποίος εκμεταλλεύεται τη δυνατότητα των λυχνιών για χρώμα και περιττή φλυαρία ψηλά, αλλά -μάλλον- το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή με μια ορθολογική προσέγγιση που σέβεται την περιοχή των υψηλών και των ανώτερων υψηλών συχνοτήτων και θα αφήσει το σύστημα να βγάλει ο,τι καλύτερο υπάρχει στον δίσκο. Το αποτέλεσμα είναι μια έντονη εντύπωση ότι ο Andros PS1 σέβεται το περιεχόμενο της ηχογράφησης και είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα πραγματικά αξιόλογο τελικό αποτέλεσμα.

Τελικώς...

... οφείλω να ομολογήσω ότι ο PS1 με κέρδισε από την πρώτη στιγμή και όχι αδίκως όπως αποδείχθηκε, όταν η δοκιμή είχε τελειώσει και είχα πλέον μια συνολική εικόνα. Πρόκειται για μια προσεκτική, ρεαλιστική προσέγγιση χωρίς υπερβολές στην υλοποίηση, με προσοχή στα κρίσιμα σημεία (τόσο τα κατασκευαστικά όσο και σε αυτά του voicing) η οποία πείθει αμέσως για τις προθέσεις του σχεδιαστή της και τις δυνατότητές της στην πράξη αποδίδοντας σωστά το περιεχόμενο των δίσκων που έχει κανείς στη συλλογή του. Είμαι μια συσκευή που μπορείς να την αγαπήσεις. Η φήμη του έχει κερδηθεί δίκαια και αξίζει τον κόπο να τον ακούσετε αν ανήκετε στους απαιτητικούς φίλους του βινυλίου!

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Zesto Audio Andros PS1 (Linn Sondek LP12/Ittok/Karma, MC Low/400Ω)
  2. Προενισχυτής phono αναφοράς (Rotel RHQ05/Linn Sondek LP12/Ittok/Karma