Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 24/09/2013

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΠΛΑΤΟ/ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ/ΚΕΦΑΛΗ

VPI Traveler/Shelter 301 II

Thumbnail_φωτο

Παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του Traveler είναι επί τούτου απλή, ώστε να ελέγχεται το κόστος, η γενική αίσθηση που αποκομίζει κανείς όταν το βλέπει για πρώτη φορά είναι κάτι παραπάνω από θετική. Το πλατό είναι πραγματικά καλοκατασκευασμένο και με άποψη σε θέματα αισθητικής (βοηθά σε αυτό και το κόκκινο χρώμα που είχε το δείγμα, ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα). Αν έχετε στο μυαλό σας τις συνήθεις “φλατ” κατασκευές, καλόν είναι να αναθεωρήσετε, καθώς η VPI έχει καταβάλει εμφανή προσπάθεια να σχεδιάσει κάτι που, μέσα στην απλότητά του, να ξεχωρίζει και να είναι ευχάριστο στην χρήση.

Η αρχιτεκτονική είναι η κλασική: Το Traveler βασίζεται σε ένα σασί κατασκευασμένο από ένα φύλλο συνθετικού υλικού (Delrin) επάνω στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένα φύλλο αλουμινίου και έρχεται σε επαφή με την επιφάνεια όπου θα τοποθετηθεί μέσω τεσσάρων σημείων στήριξης από ελαστικό υλικό τα οποία είναι ρυθμιζόμενα ώστε να μπορεί να οριζοντιωθεί εύκολα.

Φωτογραφία

H αρχιτεκτονική του Traveler είναι η απλούστερη δυνατή. Μια βάση από δύο υλικά (Delrin/Αλουμίνιο), τέσσερα ελαστικά σημεία στήριξης, οδήγηση μέσω ιμάντα. Η εκτέλεση της “συνταγής”, από την VPI είναι παραδειγματική.

Το πλατό είναι σύνθετο, από αλουμίνιο και ανοξείδωτο χάλυβα (για καλύτερη απόσβεση των συντονισμών) και το έδρανο χρησιμοποιεί έναν άξονα χαμηλών ανοχών (κατασκευασμένο από μια εταιρία που εξειδικεύεται σε αυτού του είδους τα εξαρτήματα), χαλύβδινο σφαιρίδιο και επιφάνεια τριβής από PEEK (ένα πολυμερές θερμοπλαστικό, κατάλληλο για την κατασκευή εδράνων). Η κίνηση μεταφέρεται στο πλατό μέσω ενός κυλινδρικού ιμάντα ο οποίος εφαρμόζει στην ειδικά διαμορφωμένη περιφέρεια και ο κινητήρας είναι σύγχρονος, μια επιλογή που απελευθερώνει το Traveler από την ανάγκη κάποιου ηλεκτρονικού συστήματος ρύθμισης των στροφών. Είναι ενδιαφέρουσα επιλογή, εδώ, η τοποθέτηση του κινητήρα απευθείας στο σασί και όχι εξωτερικά όπως συνηθίζεται τελευταία. Η VPI θεωρεί ότι αυτή είναι μια καλύτερη επιλογή, αν η κατασκευή γίνει σωστά. Το πλατό μπορεί να περιστραφεί στις 33.3 και στις 45σαλ, με απλή μετακίνηση του ιμάντα από την μια τροχαλία του κινητήρα στην άλλη, με το χέρι. Το μόνο που έχει στη διάθεσή του ο χρήστης είναι ένας διακόπτης on-off.

Φωτογραφία

Το Traveler της δοκιμής συνοδευόταν από μια Shelter 301 ΙΙ.

Φωτογραφία

Ο τρόπος στήριξης του βραχίονα επιτρέπει την εύκολη τοποθέτηση/εξαγωγή του καθώς επίσης και την ρύθμιση της VTA με απλό τρόπο. Αρκεί να περιστρέψει κανείς το δακτυλίδι στη βάση.

Το σύστημα περιστροφής και μετάδοσης φαίνεται να έχει πολύ υψηλή ροπή. Σε συνδυασμό με ένα ματ που έχει έντονες αντιολισθητικές δυνατότητες, επιτρέπει την εφαρμογή μεγάλης κάθετης δύναμης κατά τον καθαρισμό των δίσκων, κάτι που μπορεί να καταχωρηθεί στα θετικά σημεία. Η εκκίνηση του δείγματος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν, πάντως, ελαφρώς θορυβώδης (ο ιμάντας γλιστρά αρχικώς στην τροχαλία και κάνει έναν χαρακτηριστικό, όχι ευχάριστο, ήχο). Η ροπή έχει και το τίμημά της...

Φωτογραφία

Το αντίβαρο ρύθμισης της δύναμης ανάγνωσης προφέρει μεγάλη ακρίβεια και πολύ καλή αίσθηση κατά την χρήση. Δεν υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής/ρύθμισης δύναμης αντιολίσθησης. Μια σχετική δύναμη εφαρμόζεται εμμέσως από το καλώδιο του βραχίονα.

Φωτογραφία

Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει το καλώδιο της αρεσκείας του. Το Traveler προσφέρει δύο καλής ποιότητας βύσματα εξόδου.

Ίσως το πλέον ενδιαφέρον μέρος του Traveler να είναι ο βραχίονά του. Η VPI είναι γνωστή για τους βραχίονες που κατασκευάζει και για την συμπάθεια που τρέφει στην μονοσημειακή (unipivot) έδραση, αλλά εδώ έπρεπε να γίνουν κάποιες επιλογές με γνώμονα την τελική τιμή. Το αποτέλεσμα είναι ένας βραχίονας 10 ιντσών με συμβατική καρντανική ανάρτηση η οποία χρησιμοποιεί έδρανα από σάπφειρο που φορτίζονται από ελατήρια. Τα υλικά κατασκευής είναι αλουμίνιο, χάλυβας και Delrin. Η ρύθμιση της δύναμης ανάγνωσης γίνεται από ένα ακριβές στην κίνησή του αντίβαρο το οποίο χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό κοχλία με πολύ καλή αίσθηση και ο βραχίονας προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης της κατακόρυφης γωνίας ανάγνωσης με έναν απλό και αποτελεσματικό τρόπο. Η VPI δεν χρησιμοποιεί κάποιο σύστημα εφαρμογής δύναμης αντιολίσθησης, επιλογή που δεν αφορά μόνον τον βραχίονα του Traveler. Κατά την άποψή τους, επειδή η δύναμη που απαιτείται μεταβάλλεται συνεχώς και εξαρτάται, εκτός των άλλων, από το πρόγραμμα, δεν είναι δυνατόν να σχεδιαστεί ένα μηχανισμός που να την εφαρμόζει σωστά, επομένως προτιμούν να μην χρησιμοποιήσουν καμία από τις διαθέσιμες προσεγγίσεις. Στην πραγματικότητα, κάποια δύναμη αντιολίσθησης εφαρμόζεται, από την ελαστικότητα του καλωδίου του βραχίονα το οποίο έχει δρομολογηθεί εξωτερικά σε ένα βύσμα που βρίσκεται στην οριζόντια επιφάνεια της συσκευής. Το Traveler, τέλος, δεν έχει καλώδιο προς τον προενισχυτή, αλλά ένα ζευγάρι θηλυκά RCA, επίχρυσα, καλής ποιότητας, ώστε να χρησιμοποιήσει ο χρήστης το καλώδιο που προτιμά.

Φωτογραφία

Η οδήγηση γίνεται μέσω ενός κυλινδρικού ιμάντα που εφαρμόζει στην περιφέρεια του πλατό. Η αλλαγή των στροφών γίνεται με το χέρι.

Φωτογραφία

Τα ελαστικά σημεία στήριξης είναι ρυθμιζόμενα και φαίνεται να προσφέρουν αρκετά καλή απομόνωση.