Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 15/11/2011

flag
english
abstract

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO

Tom Evans Audio Design The Groove + SRX

Thumbnail_φωτο

Το The Groove +SRX αντικατέστησε τον προενισχυτή phono που χρησιμοποιώ σε τακτική βάση (Rotel RHQ-010) και ανέλαβε να οδηγήσει το υπόλοιπο σύστημα (Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500, ATC SCM-50PSL). Η κεφαλή η οποία χρησιμοποίησα κατά το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων ήταν η γνωστή Linn Karma προσαρμοσμένη στο Linn LP12/Ittok LVII. Η ύπαρξη διακοπτών επιλογής της αντίστασης στο πίσω μέρος της συσκευής θα κάνει την ζωή του χρήστη εύκολη σε ότι αφορά τις ρυθμίσεις οι οποίες μπορούν να γίνουν με πολύ καλή λεπτομέρεια, αφού μπορεί κανείς να αναζητήσει την βέλτιστη δυνατή τιμή κάνοντας πολλούς συνδυασμούς, ενίοτε ξεφεύγοντας και λίγο από την τυπική τιμή που δίνει ο κατασκευαστής της κεφαλής “στα χαρτιά”.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας τον The Groove +SRX είναι αυτή μιας πολύ ζωντανής παρουσίας με εξαιρετική έκταση ψηλά και καλά ελεγχόμενο χαμηλό, που δημιουργεί μια στερεοφωνική εικόνα αρκετά κοντά στον ακροατή με πολύ καλές δυνατότητες παράθεσης λεπτομερειών. Ο προενισχυτής επιτρέπει στο σύστημα να προσεγγίσει με άνεση το κατώτερο όριο των χαμηλών συχνοτήτων στο μέτρο που επιτρέπει το υπόλοιπο αναλογικό σύστημα και δεν θα ενοχλήσει ποτέ τον ακροατή με εμφατικό χαρακτήρα τόσο σε ακραίες περιπτώσεις συνθετικών ήχων όσο και στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων όπου βρίσκονται συνήθως τα όργανα που κρατούν το ρυθμικό μέρος του προγράμματος. Αντιθέτως, οι δυνατότητες περιγραφής είναι πολύ καλές με πολλές λεπτομέρειες και -σε ορισμένες περιπτώσεις- την αίσθηση ότι ο The Groove έχει μια κάποια τάση αυστηρότητας, αφήνοντας σε να ζητάς κάτι περισσότερο σε σώμα. Σε αντιστάθμισμα θα πάρεις εξαιρετική ταχύτητα και περιγραφή των χρονικών χαρακτηριστικών με το σύστημα να έχει, χωρίς αμφιβολία ρυθμό και να μεταφέρει ένα γενικότερο groove στους ακροατές του (είναι αδύνατον να μου φύγει από το μυαλό ότι ο Evans δεν μπορεί να επέλεξε το όνομα τυχαία και πιθανόν ούτε και την προσέγγιση στην αποέμφαση τυχαία!).

Φωτογραφία

H μεσαία περιοχή εκπλήσσει ευχάριστα με την άνεση περιγραφής της και την άψογη παράθεση ηχοχρωμάτων και λεπτομερειών. Παρά το γεγονός ότι η στερεοφωνική εικόνα εστιάζεται στο επίπεδο που ορίζουν τα ηχεία (και αυτό είναι “κοντά”, όπως περιγράφω στην αρχή) ο ακροατής δεν κουράζεται ποτέ και δεν έπιασα ούτε μια φορά τον εαυτό μου να μειώνει στην στάθμη κατά τη διάρκεια της ακρόασης. Ακόμη και μουσικά έργα με υπερβολικό περιεχόμενο στην μεσαία περιοχή (πνευστά κυρίως) ακούστηκαν σωστά, σε κλίμακα και με έναν αέρα που έχω συναντήσει σπάνια. Η ανθρώπινη φωνή αποδόθηκε εξαιρετικά. Πήρα πλήθος λεπτομερειών, εξαιρετική άρθρωση και, κατά περίπτωση, καθηλωτική αίσθηση παρουσίας με την μεγάλη χορωδία να είναι επιβλητική (σε όγκο και κίνηση) και τους σολίστ να εστιάζονται άψογα και να περιγράφονται χωρίς προβλήματα συμπίεσης (στο βαθμό που το επιτρέπει η κάθε κοπή, φυσικά).
Το ισχυρότερο χαρτί, πάντως, του The Groove έχω την άποψη ότι είναι η απόδοσή του στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων. Πήρα εξαιρετικό χρονισμό και σώμα, άριστες αποσβέσεις και έναν φωτεινό χαρακτήρα που καθορίζει όχι μόνο την αρχική αίσθηση που έχεις όταν ακούς, για πρώτη φορά, τον προενισχυτή αλλά και την τελική εικόνα που έχεις αποκρυσταλλώσει όταν τελικώς βγει από το σύστημα και νομίζω ότι δεν θα είναι υπερβολή να παραδεχτώ ότι, πράγματι είναι το καλύτερο phono που έχω ακούσει σε αυτόν τον τομέα (και με το συγκεκριμένο αναλογικό setup φυσικά). Η συμπεριφορά αυτή δίνει στο συνολικό άκουσμα μια σχεδόν ασυνήθιστη ακρίβεια, την αίσθηση ότι παίρνεις ο,τι ακριβώς υπάρχει στον δίσκο και έχει καταφέρει να σηκώσει η κεφαλή σου. Δύσκολα πράγματα όπως τα συριστικά συγκεκριμένων ερμηνευτών, το τρίγωνο της συμφωνικής ορχήστρας και διάφορες μικρολεπτομέρειες που έχουν σοβαρό περιεχόμενο στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων είναι όχι απλώς παρόντα αλλά περιγράφονται άψογα και χωρίς να απαιτούν, από την πλευρά σου, κάποια προσπάθεια για να τα εντοπίσεις.

Τελικώς...

...έχω την άποψη ότι έχουμε να κάνουμε με έναν πολύ καλό και, σε ορισμένα σημεία, πραγματικά κορυφαίο προενισχυτή phono. Αν και η ακριβής συνταγή του Tom Evans δεν είναι γνωστή στις λεπτομέρειές της, φαίνεται ότι έχει πετύχει ένα στόχο που είναι δύσκολος: Ισορροπία, ουδετερότητα και άποψη εκεί που χρειάζεται χωρίς να αφήνει περιθώρια για παράπονα. Ασφαλώς πρόκειται περί μιας εξαιρετικής πρότασης που έχει ιδιαίτερη αξία για όποιον διαθέτει ή ενδιαφέρεται να αγοράσει μια κεφαλή με πολύ χαμηλή έξοδο. Ακούστε τον οπωσδήποτε.

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε αρχείο WAV (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τo αρχείo (θα το βρείτε σε μορφή .zip με μέγεθος περίπου 330MB), να το αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Tom Evans Audio Design The Groove + SRX
  2. Σύστημα Αναφοράς (Linn LP12/Ittok, Linn Karma, Rotel RHQ-10 "Michi")