Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 15/02/2011

flag
english
abstract

ΗΧΕΙΟ

Spicom F4

Thumbnail_φωτο

Το F4 αντικατέστησε τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκε για το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων από τον Parasound HCA3500, έναν ενισχυτή μάλλον υπερβολικά ισχυρό για τη λογική του ηχείου. Για κάποιες ώρες, είχα την ευκαιρία να το ακούσω και με τον Audio Νote Jinro (με στάδιο εξόδου 300Β σε συνδεσμολογία τάξης Α, single ended). Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό που χρησιμοποιήται σε τακτική βάση, ήτοι Teac Esoteric P70/D70, dCS Puccini U-Clock και Melos Plus Series Line.
Δίπολο ον, το F4 απαιτεί μια σχετική προσοχή στην τοποθέτησή του, προσοχή με την έννοια ότι ο τρόπος με τον οποίο εκμεταλλεύεται κανείς την οπίσθια ακτινοβολία επηρεάζει την συνολική αίσθηση του ηχείου. Εγώ κατέληξα σε μια θέση που άφηνε αέρα ενός περίπου μέτρου από το πίσω όριο (το οποίο είναι βιβλιοθήκη), απόσταση περί τα 2.5 μέτρα μεταξύ των ηχείων και ελαφρά κλίση προς την θέση ακρόασης. Ο καθήμενος ακροατής στο συγκεκριμένο στήσιμο βρίσκεται ελάχιστα πάνω από τον άξονα της μονάδας planar (οπότε να θυμάστε τα όσα γράφτηκαν στην παράγραφο περί απόκρισης συχνότητας, στις μετρήσεις, όσο διαβάζετε τις εντυπώσεις ακρόασης).

Φωτογραφία

Η μονάδα planar της Spicom χρησιμοποιεί μεμβράνη από Capton και μαγνήτες νεοδυμίου.

Το πρώτο πράγμα που προσέχεις στην περίπτωση του Spicom είναι η εξαιρετικά συγκεκριμένη και σαφής στερεοφωνική εικόνα που είναι σε θέση να δημιουργήσει. Το sound stage εστιάζεται λίγο πίσω από τον οριζόντιο άξονα των ηχείων, έχει πλάτος μικρότερο από αυτό που ορίζεται από την θέση των τελευταίων και δημιουργεί την εντύπωση ότι κάθεσαι σχετικώς μακρυά από την σκηνή. Παρά το γεγονός αυτό, οι λεπτομέρειες της ηχογράφησης περνούν με αρκετή άνεση και ο εστιασμός των μεμονωμένων πηγών είναι πολύ καλός, ενώ ικανοποιητικό είναι και το βάθος. Έργα με λίγα όργανα ακούγονται ευχάριστα και παίρνεις μια πολύ καλή ιδέα για το πώς είναι στημένοι οι μουσικοί και το ποιες επιλογές έχουν γίνει κατά τη μείξη, ενώ το σχετικά μεγάλο ύψος του ηχείου δίνει αντίστοιχο αέρα στο στερεοφωνικό είδωλο που είναι αρκούντως επιβλητικό.
Οι χαμηλές συχνότητες του F4 έχουν δύο πρόσωπα: Πολύ χαμηλά, εκεί όπου βρίσκονται οι τελευταίες νότες του εκκλησιαστικού οργάνου και κάποιοι ήχοι από συνθ, ακούστηκε λίγο περισσότερο αέρινο, ατμοσφαιρικό και ήπιο από όσο έχω συνηθίσει με τα ηχεία αναφοράς. Δεν του λείπει ο όγκος, τόσο, όσο η λεπτομέρεια και ο παλμός. Από την άλλη, οι ανώτερες χαμηλές, εκεί όπου βρίσκονται συνήθως τα όργανα που κρατούν το ρυθμικό μέρος και οι χαμηλές νότες του πιάνου έχουν και καλό όγκο και καλό έλεγχο και δυνατότητες παράθεσης λεπτομερειών. Το ηχείο είναι καθαρό, δεν υπερβάλλει (παρά την σχετική “καμπούρα” στο διάγραμμα της απόκρισης, προφανώς, σε συνθήκες πραγματικής χρήσης η συμπεριφορά αυτή μειώνεται σε σημασία ή ίσως να είναι και ευχάριστη) και δεν έχει προβλήματα χρωματισμών ακόμη και σε αρκετά υψηλές στάθμες (και με 94dBSPL μπορείς να κυνηγήσεις υψηλές στάθμες!).

Φωτογραφία

Η στήριξη του ηχείου γίνεται με ρυθμιζόμενες ακίδες.

H μεσαία περιοχή αποδόθηκε με ακρίβεια, χωρίς τάσεις προβολής και ο προσεκτικός ακροατής δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα να παρακολουθήσει νοερά τη δομή μιας σύνθεσης. Είναι, ίσως, περιττό να αναφέρω ότι εδώ, ο συνδυασμός με τον Audio Note είχε πραγματικά αξιοπρόσεκτα αποτελέσματα, ιδιαίτερα στις φωνές. Το ηχείο μεταφέρει άψογα την ανθρώπινη φωνή, σόλο ή χορωδία και δεν θα γίνει ποτέ κουραστικό ή προβολικό, διατηρώντας μια πολύ καλή ισορροπία.
Η αίσθηση της ισορροπίας υπάρχει και στις υψηλές συχνότητες. Το πιάνο είναι ξεκούραστο και φωτεινό με καλή ταχύτητα και λεπτομέρεια, οι ανώτερες αρμονικές των πνευστών χαρακτηρίζονται από μια αίσθηση διαφάνειας και αέρα ενώ πολύ ψηλά, υπάρχει μια μικρή τάση μείωσης του αρμονικού πλούτου και της ταχύτητας η οποία γίνεται αισθητή, περισσότερο με μια αίσθηση ηπιότητας, στρογγυλεύματος η οποία επικρατεί και λιγότερο με αίσθηση ότι “κάτι” λείπει.
Αν ήθελε κανείς να συνοψίσει τις εντυπώσεις του θα μπορούσε να πει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ηχείο που έχει συγκεκριμένο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Ήπιο στα άκρα του φάσματος και ακριβές στο pass band, έχει άποψη και δεν την κρύβει καθόλου.

Τελικώς...

... μπορεί να μην είναι αυτό που θα έλεγε κανείς μόνιτορ, αλλά το F4 της Spicom αποδείχθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον ηχείο: Με χαρακτηριστικά δίπολου που επιτρέπουν αρκετό ψάξιμο στο στήσιμο, καλή συμπεριφορά ως φορτίο και υψηλή ευαισθησία, αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή αν θέλει κανείς να στήσει ένα ψαγμένο και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σύστημα, κατάλληλο για ξεκούραστες, άνετες ακροάσεις. Θα συνιστούσα θα το ακούσετε προσεκτικά, κατά προτίμηση με έναν καλό λαμπάτο ενισχυτή ο οποίος φαίνεται ότι συμπληρώνει ιδανικά το όλο κόνσεπτ...