Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 01/07/2014

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΕΝΕΡΓΟ ΗΧΕΙΟ

Quad 9AS

Thumbnail

Η ανηχοϊκή μέτρηση της απόκρισης συχνότητας του 9AS αποδεικνύει ότι η καλή παράδοση που έχει δημιουργήσει η Quad, τόσο με το 12L όσο και με το QPM-1 διατηρείται και στην προκείμενη περίπτωση. Το σχετικό διάγραμμα (πάνω από τα 500Hz ) διακρίνεται για την ύπαρξη μικρών μόνο αποκλίσεων τόσο σε εύρος όσο και σε στάθμη, στοιχεία που αφήνουν υποσχέσεις για απόδοση που χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και ουδετερότητα. Μεγαλύτερες αποκλίσεις εμφανίζονται στην περιοχή των πολύ υψηλών συχνοτήτων (πάνω από τα 10kHz. Συνολικά, πάντως, αυτές δεν ξεπερνούν τα +/3.5dB στο σύνολο της καμπύλης και τα +/- 2.5dB στην περιοχή από τα 500Hz μέχρι τα 10kHz. Άξιο προσοχής σημείο στο συγκεκριμένο διάγραμμα είναι οι αλλαγές που προκύπτουν με την τοποθέτηση του προστατευτικού καλύμματος. Αν ήθελε κανείς να κάνει πνεύμα, θα μπορούσε να πει ότι μπορεί η Quad να γνωρίζει το πώς να σχεδιάζει ηχεία, αλλά όχι το πώς να σχεδιάζει σίτες καθώς το αποτέλεσμα αγγίζει τα όρια του εξοργιστικού. Παραμένοντας στη σοβαρή πλευρά, η συμβουλή εδώ είναι να μην χρησιμοποιήσετε τα εξαρτήματα αυτά εκτός και αν είναι απολύτως απαραίτητο.
Η σύγκριση της ανηχοϊκής απόκρισης με την απόκριση που προκύπτει ως μέσος όρος μετρήσεων επί και εκτός άξονα (σε μια στερεά γωνία +/-10 μοιρών περίπου), αποκαλύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ηχείο του οποίου η ακτινοβολία είναι γενικώς ομαλή και η απόκριση δεν μεταβάλλεται αισθητά σε σχέση με τη γωνία μέτρησης. Η μέση απόκριση (η οποία είναι, κατά πολλούς, καλύτερος εκτιμητής της ηχητικής απόδοσης) χαρακτηρίζεται από ακόμη μικρότερες αποκλίσεις.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα απόκρισης (dBSPL). Ανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 2m (συχνότητες πάνω από τα 500Hz) με και χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα απόκρισης (dBSPL). Ανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 2m (συχνότητες πάνω από τα 500Hz). Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (κόκκινη καμπύλη).

Η ψευδοανηχοϊκή μέτρηση (splicing near field και far field μετρήσεων επί του άξονα στα 500Hz περίπου, με εξομάλυνση 0.33oct) δείχνει ότι ο ισορροπημένος χαρακτήρας διατηρείται και στην μεσαία/χαμηλή περιοχή. Το διάγραμμα περιλαμβάνει, σε υπέρθεση, την απόκριση του συστήματος στις τρεις θέσεις του ειδικού ισοσταθμιστή όπου γίνεται φανερό ότι αυτός προσθέτει ή αφαιρεί 3dB περίπου σε σχέση με την θέση flat στις θέσεις boost και shelf αντιστοίχως, με κέντρο κοντά στα 110Hz. Με αναφορά την απόκριση στη θέση flat, το ηχείο έχει σημείο αποκοπής (-3dB) κοντά στα 65Hz και σημείο -6dB κοντά στα 60Hz, τιμές πολύ κοντά σε αυτές που αναφέρει η εταιρία (ειδικά η πρώτη). Στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων, το ηχείο “κόβει” ομαλά και χωρίς κάποιο ορατό πρόβλημα έντονου συντονισμού. Τα -3dB (σε σχέση με τα 20kHz) βρίσκονται εκεί που προβλέπει και η Quad, κοντά στα 23kHz. Με δεδομένο, τέλος, ότι έχουμε να κάνουμε με ενεργό ηχείο, σημειώστε ότι ο κατακόρυφος άξονας είναι βαθμονομημένος σε πραγματικά dBSPL στη συγκεκριμένη απόσταση μέτρησης και όχι σε dBSPL/w/m, όπως γίνεται συνήθως στα παθητικά ηχεία.
Η βηματική απόκριση είναι αρκετά ομαλή αν και μπορεί να διακρίνει κανείς μια μικρή ασυνέχεια κατά τη μετάβαση από του τουίτερ στο γούφερ. Όπως έχει συμβεί και με άλλα ηχεία της Quad που έχει τύχει να μετρήσουμε, η απόσβεση του γούφερ είναι ιδιαίτερα ομαλή. Εν προκειμένω, αξίζει τον κόπο να αναφερθεί ότι οι διαφορές μεταξύ της βηματικής απόκρισης που προκύπτει από τη μέτρηση σε απόσταση 2m με αυτήν που προκύπτει από τη μέτρηση σε απόσταση 1m (και δεν εμφανίζεται εδώ) είναι μηδαμινές, απόδειξη ότι το ηχείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ακροάσεις από μικρή απόσταση (όπως πρέπει να συμβαίνει σε ένα near field monitor ή, έστω, σε κάθε ηχείο που τοποθετείται κοντά στον ακροατή όπως συμβαίνει στις εφαρμογές desktop audio).

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα απόκρισης (dBSPL) με εξομάλυνση 0.33oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Ρυθμίσεις “flat”, “boost” και “shelf” (πράσινη, κόκκινη και πορτοκαλί καμπύλη αντιστοίχως).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα των αποσβεννυμένων φασμάτων δείχνει ένα ηχείο το οποίο είναι αρκετά γρήγορο ως προς τις αποσβέσεις του αν και μπορεί κανείς να απομονώσει μια σειρά από συντονισμούς με ισχυρότερους αυτούς στα 4.6kHz (1.6mS), 12.3kHz (1.6mS) και 15.6kHz (1.4mS).
H πολική απόκριση του 9AS στο οριζόντιο επίπεδο επιβεβαιώνει το αρχική εντύπωση που προκύπτει από την σχέση μέσης/ανηχοϊκής απόκρισης, ότι το ηχείο εκπέμπει ομαλά στον χώρο. Πράγματι, οι σχετικές καμπύλες παραμένουν ιδιαίτερα ομαλές και μέσα στο όριο των -6dB για μεγάλες γωνίες και ο λοβός εκπομπής στενεύει σημαντικά μόνο στις πολύ υψηλές συχνότητες όπου βρίσκεται οριακά εκτός των -6dB στις +/-30°. Αυτό σημαίνει ότι για τις περισσότερες εφαρμογές δεν απαιτείται toe-in (ίσως μάλιστα η τοποθέτηση του ηχείου χωρίς να κοιτά τον ακροατή να μειώνει την κορύφωση στην περιοχή των πολύ υψηλών συχνοτήτων που φαίνεται στο διάγραμμα της απόκρισης).

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη) και 16kHz (μοβ καμπύλη).

To πολικό διάγραμμα στο κατακόρυφο επίπεδο, τέλος, δεν δημιουργεί ανησυχίες για την κρισιμότητα της θέσης του ακροατή όσον αφορά στο ύψος. Φυσικά η καλύτερη απόδοση βρίσκεται όταν η ακρόαση γίνεται στον άξονα (και η Quad προτείνει αυτή τη θέση) αλλά μικρές διαφοροποιήσεις, στην περιοχή των +/-15° δεν αναμένεται να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα.

Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη) και 16kHz (μοβ καμπύλη).