Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 12/10/2004


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: DER PLATTENSPIELER...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW
Π Λ Α Τ Ο  /  Β Ρ Α Χ Ι Ο Ν Α Σ  /  Κ Ε Φ Α Λ Η
DPS/Rega RB250 /XYZ R100-02H

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

To στήσιμο του πλατό είναι μία εύκολη υπόθεση.  Το μόνο που πρέπει να φροντίσεις είναι η οριζοντίωση που επιτυγχάνεται με την ρύθμιση των τριών σημείων στήριξης, και η συμμετρική τοποθέτηση των τριών επιφανειών στον ίδιο κατακόρυφο άξονα. Από την στιγμή που ρυθμιστεί σωστά η κεφαλή (κατά τα γνωστά) το πεδίο είναι ελεύθερο...
Χρησιμοποιήσαμε το DPS με τον προενισχυτή phono RHQ-10 της Rotel (σε συνδυασμό με τον παθητικό RHC-10), ενώ το υπόλοιπο σύστημα περιελάμβανε τον τελικό HCA-3500 της Parasound  και τα Audio Spectrum Baby με παθητικό υπογούφερ.
Η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργεί το DPS είναι αυτή της σιωπής.  Πράγματι, το σύστημα είναι πολύ δεμένο και ήσυχο χωρίς κανέναν μηχανικό θόρυβο -ούτε  υποψία πολύ χαμηλών συχνοτήτων ακόμη και σε πολύ υψηλές στάθμες, αποτελώντας το καλύτερο πλατό που έχω ακούσει στο συγκεκριμένο τομέα και στην συγκεκριμένη κατηγορία τιμής.  Αυτό σαν αρχή είναι βεβαίως σημαντικό αλλά, στην περίπτωση του DPS τα καλύτερα έπονται: Το σύστημα, αποδείχθηκε εξαιρετικά ρυθμικό, με όγκο και σώμα χωρίς υπερβολές.  Η διαύγεια του και οι δυνατότητες περιγραφής φαίνονται στην ακρόαση ακουστικού και ηλεκτρικού μπάσου (Βlues Company "Vintage"/ESA και Pink Floyd "The Dark Side of the Moon/30th anniversary edition vinyl) το οποίο επιβάλλεται στον χώρο ευχάριστα και χωρίς να καταπιέζει, γεγονός που κάνει απολαυστικά όλα τα καλογραμμένα έργα με έντονο ρυθμικό μέρος.   Η πολύ καλή συμπεριφορά σε θέματα κραδασμών, επιτρέπει προφανώς στην κεφαλή να ιχνιλατήσει σωστά το δίσκο και να εξάγει πληροφορίες που κάτω από άλλες συνθήκες μένουν... κρυμμένες.  Ετσι, εγγραφές με πολύ καλή εικόνα (DMP "All Stars"/ESA ) και με πολύ χαμηλό θόρυβο επιφανείας (Μiles Davies "Sketches of Spain"/Classic Records) αξιοποιούνται πλήρως τόσο ως προς τον άψογο και με βάθος εστιασμό (η πρώτη)  όσο και ως προς την δυναμική περιοχή (παρά την ηλικία της - η δεύτερη).
Το έδρανο είναι αντεστραμμένο, με σφαιρίδιο από ρουμπίνι και δακτυλίδια τριβής τα οποία κρατούν τον άξονα μάλλον "σφιχτά". Ο κινητήρας παίρνει ενέργεια μέσω ενός ογκώδους τροφοδοτικού.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Το DPS είναι σε θέση να αναπαράγει μεστή, ευχάριστη και με σωστή κλίμακα μεσαία περιοχή, "υπερβάλοντας" όσο πρέπει για να δημιουργήσει την αίσθηση της αναλογικής παρουσίας (που συχνά ενθουσιάζει του φίλους του βινυλίου).  Το σόλο μπάσο κλαρινέτο στο Private City του John Surman (ΕCM) και η φωνή του Patrick Stuart στο Return to the Center fo the Earth (Rick Wakeman/ΕΜΙ Classics) ακούστηκαν επιβλητικά ζωντανά με εκπληκτική αίσθηση παρουσίας στην σκηνή. Η συμπεριφορά του DPS είναι τόσο καλή που στιγμές-στιγμές ξεχνάς ότι ακούς αναλογική πηγή της οποίας ο θόρυβος σε τελική ανάλυση είναι πάντα υψηλότερος των ψηφιακών -ακόμη και σε εξαιρετικές υλοποιήσεις όπως η εν λόγω- και σε επαναφέρει στην πραγματικότητα η ανάγκη αλλαγής πλευράς στον δίσκο!  Στην ψευδαίσθηση αυτή, φαίνεται να βοήθησε ιδιαίτερα και η εκπληκτική επίδοση της κεφαλής, όχι μόνο σε θέματα εικόνας (ο Ηisayoshi Nakatsuka της ZYX έχει κάνει "σημαία" την απόδοση των προιόντων του σε θέματα στερεοφωνικής εικόνας) αλλά και στην αναπαραγωγή των υψηλών συχνοτήτων:  Φτάνοντας τα 80kHz (και τα 20kHz  μέσα στο αυστηρό όριο του +/-1dB) η R100-02H είχε τα περιθώρια να αποδώσει με θαυμάσιο τρόπο το αρμονικό περιεχόμενο τον χρονισμό και την αίσθηση των πολύ υψηλών συχνοτήτων σε όργανα όπως το βιμπράφωνο (Αrne Domnerus "Jazz at the Pawnshop"/Prophone) αλλά και να μεταφέρει με επιτυχία την ιδιαίτερη αίσθηση έργων όπως το "Tales of Mystery and Imagination" (Alan Parsons/Mobile Fidelity Sound Lab -μία δουλειά με αισθητική του τέλους της δεκαετίας του '70, δηλαδή λίγο σκληρή ψηλά).  Αλλά ακόμη και σε ακροάσεις που δεν ακολουθούν τον ρυθμό της δοκιμής, αποστασιοποιημένες δηλαδή στο βαθμό που αυτό που μετρά είναι το συνολικό αποτέλεσμα και η αίσθηση και όχι οι επιδόσεις, το DPS αποδείχθηκε ένας εξαιρετικός σύντροφοςΜουσικό, όχι ιδιαίτερα αυστηρό με το υλικό και την τεχνική αξία κάθε παραγωγής, αισθάνεται το ίδιο άνετα με ένα συμφωνικό έργο όσο και με την ορχήστρα τζαζ ή την ηλεκτρονική μουσική αξιοποιώντας σε κάθε περίπτωση τις επιμέρους αξίες του μουσικού ρεύματος.  Θα μπορούσε να πεί κανείς -χωρίς πολλά περιθώρια λάθους- ότι ο Willi Bauer επέλεξε έναν "τρίτο δρόμο προς το βινύλιο" εγκαταλείποντας τα δύο άκρα, αυτά της ψυχρής υπερ-ανάλυσης και της ύποπτης υπερ-απλούστευσης και, κινούμενος σε μία λεπτή πορεία ισορροπίας ανάμεσά τους, κέρδισε πάνω από όλα την δικαίωση εκ του αποτελέσματος.
Τα διαφορετικά υλικά και το άψογο φινίρισμα προσφέρουν στο DPS μία κλασική αισθητική που θα την χαρακτήριζε κανείς διαχρονική. Η κεφαλή Ρ100-02H της Ιαπωνικής ZYX, (κινητού πηνίου, υψηλής εξόδου) είναι μία σχεδίαση με έμφαση στην απόκριση και στον διαχωρισμό/ισορροπία καναλιών που έδειξε να συνεργάζεται άψογα με τον RB250.
Τελικώς...

... το DPS δεν είναι ένα "απλό και αποτελεσματικό" σύστημα ανάγνωσης δίσκων που κάνει παραχωρήσεις με την δικαιολογία του μινιμαλισμού.  Δεν είναι, όμως ούτε και μία απόκοσμη μηχανή με απαιτήσεις που ξεπερνούν τον χρήστη και καλά κρυμμένες προυποθέσεις (που μπορούν εν συνεχεία να χρησιμοποιηθούν και ως δικαιολογίες...).    Είναι μια καλά μελετημένη κατασκευή, της οποίας οι λύσεις είναι χαμηλών τόνων αλλά αποτελεσματικές, η παρουσία φυσική και η λειτουργικότητα αναμφισβήτητη. Είναι ένα ακριβό αναλογικό σύστημα, αλλά ούτε μία στιγμή δεν θα αναρωτηθείς "που πήγαν τα χρήματα" γιατί η απόδοσή του δικαιολογεί το κόστος του.  Ακούστε το οπωσδήποτε!

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2004
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr