Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 19/02/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ROBERTO BRLETTA ΤΗΣ XAVIAN...

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Roberto Barletta (Xavian)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Αν σας έβαζα να διαλέξετε, τι θα προτιμούσατε; Ένα μικρό ηχείο βάσης/ραφιού ή ένα ηχείο δαπέδου;
Στην πραγματικότητα εξαρτάται, βεβαίως, από την εφαρμογή για την οποία το προορίζει κανείς και για τις αρχικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί. Σε επίπεδο προσωπικής προτίμησης πάντως, αγαπώ ιδιαίτερα τα μικρά δίδρομα ηχεία. Νομίζω ότι ένα σωστά σχεδιασμένο τέτοιο ηχείο τραβά αμέσως την προσοχή σου, σε κάνει να το ερωτευθείς και να ξεχάσεις το πραγματικό γεγονός ότι η απόκρισή του χαμηλά είναι εγγενώς περιορισμένη. Επίσης, η σχεδίαση ενός πραγματικά καλού μικρού ηχείου, δηλαδή ενός ηχείου με μικρές διαστάσεις αλλά με το καλύτερο δυνατό χαμηλό, είναι μια σοβαρή πρόκληση για κάθε σχεδιαστή, δεν πρέπει να το παραβλέψουμε.  Από την άλλη, πάλι, ασφαλώς μπορείς να έχεις ένα εξαιρετικό ηχείο περισσότερων δρόμων με μεγάλη καμπίνα. Αυτό ωστόσο θα έχει σημαντικό κόστος.
Θέλω να κάνω την εξής ερώτηση, την οποία κάνω σε όλους τους σχεδιαστές ηχείων: Πώς αντιμετωπίζετε την κριτική που γίνεται από πολλούς ότι πολλά ηχεία είναι δύσκολα ως φορτία και απαιτούν μεγάλους και ακριβούς ενισχυτές;
Προφανώς, ως κατασκευαστής ηχείων, λαμβάνω υπ' όψιν μου τον ρόλο του προϊόντος που σχεδιάζω ως φορτίο σε κάποιον ενισχυτή, μέχρι του σημείου εκείνου που δεν θα επιδράσει στην ποιότητα του ίδιου του ηχείου. Υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν κυκλώματα αντιστάθμισης  τα οποία χωρίς να επιδρούν στον ήχο κάνουν την ζωή του ενισχυτή ευκολότερη. Αν μπορείς να το κάνεις, θα πρέπει να το κάνεις.
Θεωρείτε ότι υπάρχει ένα ασυμβίβαστο ανάμεσα στις έννοιες “κορυφαίο ηχείο” και “εύκολο φορτίο”;
Νομίζω ότι υπάρχουν τρόποι να γίνει το ηχείο ευκολότερο ως φορτίο. Ίσως κάποιοι κατασκευαστές και σε κάποια μοντέλα τους να μην δίνουν την σημασία που θα έπρεπε...
Θα ήθελα να σας κάνω την ίδια ερώτηση, αλλάζοντας τον όρο “εύκολο φορτίο” με τον όρο “ευαισθησία”: Υπάρχει καλό και ευαίσθητο ηχείο κατά τη γνώμη σας;
Η ευαισθησία είναι διαφορετική υπόθεση από ό,τι η εμπέδηση... Άποψή μου είναι ότι η υψηλή ευαισθησία ενός μεγαφώνου συνδυάζεται σχεδόν πάντα με αυξημένη παραμόρφωση και όπως είπα και στην αρχή, θεωρώ ότι οι χαμηλές παραμορφώσεις από τις μονάδες είναι θεμελιώδης αξία για την σχεδίαση ενός πολύ καλού ηχείο.
Λέτε, λοιπόν, ότι το να συνδυάσεις υψηλή ευαισθησία και χαμηλή παραμόρφωση δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο...
Θα έλεγα ναι... Σύμφωνα με την εμπειρία μου, ένα μεγάφωνο που είναι ευαίσθητο έχει ελαφρύ κώνο και μικρό πηνίο φωνής, ώστε να κινείται ευκολότερα αλλά αυτό συνήθως συνεπάγεται μεγαλύτερους χρωματισμούς και παραμορφώσεις. Δεν είναι απλό...

“(...) αγαπώ ιδιαίτερα τα μικρά δίδρομα ηχεία. Νομίζω ότι ένα σωστά σχεδιασμένο τέτοιο ηχείο τραβά αμέσως την προσοχή σου, σε κάνει να το ερωτευθείς και να ξεχάσεις το πραγματικό γεγονός ότι η απόκρισή του χαμηλά είναι εγγενώς περιορισμένη.”

Πώς θα βλέπατε τα ηχεία σας να οδηγούνται από έναν ενισχυτή με διακοπτικό στάδιο εξόδου; Συζητούνται πολύ τελευταίως...
Αυτού του είδους οι ενισχυτές είναι πολύ καλοί σε συγκεκριμένες εφαρμογές όπως είναι, για παράδειγμα, η οδήγηση υπογούφερς. Αν και έχω ακούσει κάποια καλά μηχανήματα σε μεσαία και υψηλή κατηγορία τιμής, προσωπικά προτιμώ ακόμη τους κλασικούς γραμμικούς ενισχυτές...
Αφού αναφέρατε τα υπογούφερ, να συζητήσουμε λίγο γιαυτά. Από όσο γνωρίζω, η Xavian έχει υπογούφερ στην σειρά προϊόντων της. Τί άποψη έχετε για την χρήση τους;
Ένα σωστό υπογούφερ το οποίο ενσωματώνεται σωστά με τα ηχεία μπορεί να λύσει αρκετά προβλήματα όταν θέλεις απόκριση χαμηλά από ένα σύστημα με λογική τιμή. Από την άλλη πλευρά αν το σύστημά σου είναι πολύ ακριβό, οπότε και οι απαιτήσεις είναι ανάλογες, οπότε οι συμβιβασμοί πρέπει να ελαχιστοποιούνται, ίσως δεν είναι η καλύτερη λύση.
Τί είναι ένα καλό υπογούφερ κατά την γνώμη σας;
Θα έλεγα ότι ένα καλό υπογούφερ είναι αυτό που μπορεί να δέσει άψογα με τα ηχεία, να γεμίσει την περιοχή που λείπει από αυτά χωρίς να καλύπτει με κανέναν τρόπο τις υπόλοιπες περιοχές του φάσματος. Προς το παρόν στην Xavian κατασκευάζουμε μόνο υπογούφερ με κλειστές καμπίνες -για να προλάβω το επόμενο ερώτημα... (γέλια)
Πόσο καλή ιδέα είναι τα ενεργά ηχεία; Έχετε μπει ποτέ στον πειρασμό να σχεδιάσετε κάτι τέτοιο;
Έχω την άποψη ότι ένα καλό ενεργό ηχείο θα είναι πολύ ακριβό, επομένως σχετικώς δύσκολο να βρει τον δρόμο προς την αγορά. Δεν είναι μέσα στους στόχους μας η σχεδίαση τέτοιων ηχείων, τουλάχιστον προς το παρόν. Η Xavian θα παραμείνει στον χώρο των κλασικών, παθητικών σχεδιάσεων.
Πείτε μου μερικά από τα μελλοντικά σας σχέδια...
Στα σχέδια μας περιλαμβάνεται μια σειρά από ηχεία τριών και άνω δρόμων με κλειστές καμπίνες και έχουμε στα σκαριά ένα κορυφαίο μοντέλο με κορυφαίες μονάδες της Scanspeak, το οποίο θα είναι τεσσάρων δρόμων, επίσης με κλειστή καμπίνα. Τέλος, αυτή την περίοδο ασχολούμαστε με την βελτίωση κάποιων μοντέλων τα οποία βρίσκονται ήδη στην παραγωγή.
info: Τα προϊόντα της Xavian εισάγονται στην ελληνική αγορά από την Stepcom, τηλ.: 210-963.5365, web: http://www.xavian.cz/, http://www.stepcom.gr/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr