Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/10/2005


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ A.J. van den HUL...

AV BLOG 

SITE MAP

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
A.J. van den Hul
Γιατί πιστεύετε ότι οι νέοι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται πλέον τόσο για το audio;
Κατά την άποψή μου, το πρόβλημα ξεκίνησε κατά την μετακίνησή μας από το βινύλιο στο CD και συνεχίστηκε στα επόμενα βήματα που έκανε η βιομηχανία προς την συμπίεση του ήχου.  Από ένα σύστημα  με εξαιρετική πιστότητα κινούμαστε προς συστήματα που μειώνουν την ποσότητα της πληροφορίας ώστε να γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση του μέσου.  Οι νέοι καταναλωτές φαίνεται πως δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην ποσότητα της μουσικής, που μπορεί να χωρέσει για παράδειγμα σε ένα iPod και πολύ λιγότερο για την ποιότητα.  Στην εποχή του βινυλίου μπορούσες να ακούσεις πολλές λεπτομέρειες: Τα πνευστά, τα έγχορδα, τις φωνές... Σήμερα ακούς πληροφορίες οι οποίες υποτίθεται ότι είναι οι λεπτομέρειες αυτές, έναν θόρυβο του οποίου η τονική ισορροπία τείνει προς την μουσική πληροφορία. Επίσης, οι νεώτερες γενιές έχουν απομακρυνθεί αρκετά από τις φυσικές πηγές των ήχων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτιμήσουν την ύπαρξη παραμόρφωσης. Ακόμη και η μουσική που απευθύνεται στους νέους μέσω των συναυλιών είναι τέτοιας, κακής, ποιότητας.  Υψηλής στάθμης μεν, θόρυβος δε και οι νέοι δεν πηγαίνουν πλέον σε συναυλίες με φυσικά όργανα.
Μήπως φταίμε κι εμείς λίγο σε αυτό;
Σίγουρα! Θα σας αναφέρω την εξής ιστορία: Πέρισυ πήγα στην Βιέννη μαζί με τον δεύτερο γυιό μου που είναι δώδεκα ετών να παρακολουθήσουμε μία συναυλία στο Music Verein κι εκεί, ένας πολύ σοβαρός κύριος στην είσοδο δεν μας άφηνε να μπούμε επειδή φορούσε κοντό παντελόνι.  Του είπα "πώς τολμάς να το λές αυτό; Είναι το μόνο παιδί που έχει έλθει στην συναυλία απόψε και το τιμωρείς επειδή φοράει τα συνηθισμένα του ρούχα;"  και μου απάντησε ότι αυτή την φορά θα μας αφήσει.  Το να δημιουργείς ένα συγκεκριμένο στύλ και στην συνέχεια να αποκλείεις το κοινό με βάση αυτό, είναι κατά την γνώμη μου μεγάλο λάθος.
Και αυτό συμβαίνει σε αντίθεση με τις συνήθειες της Ολλανδίας, γιατί εγώ θυμάμαι ότι στο Concertgebouw στο Αμστερνταμ ο κόσμος ντύνεται μάλλον απλά και καθημερινά...
 Πράγματι, αλλά κι εκεί το Σάββατο το βράδυ υπάρχει κώδικας για το ντύσιμο...
Πιστεύετε ότι μπορεί ή πρέπει να γίνει κάτι από την πλευρά των κατασκευαστών που δρστηροποιούνται στον χώρο, προκειμένου να διορθωθεί αυτή η κατάσταση;
Φοβάμαι ότι την στιγμή αυτή η βιομηχανία δεν έχει καμμία δύναμη.  Οι μόνοι που έχουν δύναμη είναι οι Κινέζοι οι οποίοι την χρησιμοποιούν για να αγοράζουν μεγάλα ονόματα σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν φήμη -που δεν έχουν.  Δείτε τί έγινε με την Kef: Δεν αγοράστηκε επειδή τους άρεσαν τα προιόντα, αλλά επειδή ήθελαν το όνομα. Φοβάμαι ότι τα προιόντα τους θα αλλάξουν στο μέλλον, δεν θα είναι τα ίδια.  Ειδικά στην Ευρώπη υπάρχουν ελάχιστες εταιρίες που διατηρούν κάποια ισχύ, αλλά είναι μάλλον αδύναμες ώστε να αλλάξουν μία παγκόσμια αγορά.
Δεν πιστεύετε δηλαδή ότι ο νέος καταναλωτής μπορεί να εκπαιδευτεί, να αλλάξει κάποιες από τις συνήθειές του;
Ο καταναλωτής μπορεί να επηρεαστεί λίγο διαβάζοντας το περιοδικό του.  Αλλά όπως γνωρίζετε οι κυκλοφορίες των περιοδικών μειώνονται, δυστυχώς, δεν αυξάνουν, επομένως και οι δυνατότητές τους για επηρεασμό μειώνονται.  Και αφού μιλάμε για μέσα, να σας αναφέρω ότι και το ραδιόφωνο έχει το μερίδιο ευθύνης του για την απομάκρυνση των ακροατών από την ποιότητα της αναπαραγωγής. Οι εκπομπές παράγουν κακή ποιότητα. Ξέρετε ότι στην Ολλανδία υπάρχει πίεση να σταματήσουν οι μεταδόσεις κλασικής μουσικής στα FM και οι μεταδόσεις των συναυλιών του Concertgebouw να γίνονται από τα μεσαία;  Ο ακροατής πλέον θα ακούει την κλασική μουσική με ένα εύρος 3.5kHz το πολύ και αυτό ήταν...
Αυτή η στροφή του κοινού, όπως την περιγράφετε, αντανακλά στις πωλήσεις σας;
Μέχρι την στιγμή αυτή όχι ιδιαίτερα, γιατί έχουμε φροντίσει να είμαστε ευέλικτοι και να έχουμε πολλές νέες ιδέες, μερικές από τις οποίες θα σας δείξω και σήμερα...
...Φαντάζομαι όχι κάποιο mp3 player...
Oχι (γέλια) ποτέ... Πιστεύω ότι ακόμη και σε μία αγορά που συρρικνώνεται υπάρχει χώρος για καλή ποιότητα, αλλά πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο, να μιλήσεις πιο δυνατά να είσαι πιο επιθετικός.  Μεσοπρόθεσμα λοιπόν δεν μας επηρεάζει.  Αργότερα βέβαια, αν τα πράγματα ακολουθήσουν αυτήν την πορεία, αυτό είναι αναπόφευκτο.
Ποιό είναι το σημαντικότερο πρόβλημά σας;
Οτι ο καταναλωτής αγοράζει σήμερα με αποκλειστικό κριτήριο την τιμή και ίσως την εμφάνιση, κοιτά δηλαδή το προιόν να είναι φθηνό και όμορφο και όχι καλό σε αυτό που υποτίθεται ότι κάνει.  Σε αυτήν ακριβώς την τάση βασίζεται το σύνολο του κινεζικού μάρκετινγκ.  Ημουν πριν τέσσερεις εβδομάδες στο Xονκ-Κονγκ και παρατηρούσα τα περιεχόμενα των ειδικών περιοδικών εκεί:  Σε κάθε σελίδα έβλεπα μία νέα εταιρία καλωδίων.  Χωρίς να χρησιμοποιούν κάποιο ιδιαίτερο υλικό, να έχουν κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία ή στρατηγική, απλώς με καλή εμφάνιση.  Κάποιος κατασκευαστής χρησιμοποιούσε "West German technology" μη γνωρίζοντας προφανώς ότι Δυτική Γερμανία δεν υπάρχει από το 1990...  Είναι πολλοί δημιουργικοί στο να επιλέγουν φανταχτερά ονόματα για να πουλήσουν. Ανακάλυψα επίσης ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής χαλκού για τα επόμενα πενήντα χρόνια έχει ήδη αγοραστεί από Κινέζους.  Πρακτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι τους ανήκει το μεγαλύτερο ποσοστό των ορυχείων χαλκού του πλανήτη και ότι έχει απομείνει πωλείται, βεβαίως, σε μεγαλύτερο κόστος.  Εχω υπολογίσει ότι το κόστος αυτό είναι το διπλάσιο ή και το τριπλάσιο εκείνου που έχουν πληρώσει οι εταιρίες με βάση την Κίνα.  Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό πρόβλημα είναι αυτό για εμάς.
Αντιλαμβάνομαι ότι η αγορά γίνεται δύσκολη.  Υπάρχουν σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Βεβαίως.  Οπως γνωρίζετε έχουμε μία σημαντική εμπειρία στην επεξεργασία και την δημιουργία προιόντων από άνθρακα.  Είμασταν οι πρώτοι το 1988 που παρουσιάσαμε κάτι σχετικό και είναι κάποιοι -στην Αμερική- οι οποίοι ήδη περιμένουν να τελειώσει η διάρκεια της πατέντας μας ώστε να ξεκινήσουν και αυτοί κάτι παρόμοιο.  Ωστόσο όλα αυτά τα χρόνια έχουμε αναπτύξει την τεχνογνωσία μας πολύ πέρα από το σημείο που είμασταν στην αρχή.  Ο άνθρακας είναι ένα θαυμαστό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές εφαρμογές όπως είναι ο καθαρισμός του νερού και του αέρα, στην ιατρική για την θεραπεία εκτεταμμένων τραυμάτων. Το είδος του άνθρακα που έχουμε αναπτύξει για τα καλώδιά μας είναι αρκετά ανθεκτικό αλλά κυρίως έχουμε φροντίσει να έχει μεγάλη αγωγιμότητα. Εχουμε επιτύχει περίπου 28Ω ανά μέτρο χρησιμοποιώντας 12.000 ίνες. Τώρα, έχουμε αναπτύξει έναν νέο είδος ίνας που θα το ονομάσουμε Phase 2 και το οποίο, για το ίδιο μήκος θα έχει 10Ω αντίσταση. Δεν είναι το ίδιο ανθεκτική αλλά είναι σημαντικά πιο αγώγιμη.  Η διάμετρός της θα είναι η ίδια με αυτήν που χρησιμοποιούμε σήμερα, δηλαδή ένα χιλιοστό, με μόνωση διαμέτρου δύο χιλιοστών.  Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να την κατασκευάσουμε και η στρατηγική μας είναι να συνεχίσουμε επάνω σε αυτήν πορεία, να αναπτύξουμε δηλαδή προιόντα που θα βασίζονται στην Phase 2 η οποία έχει πολύ ενδιαφέρουσες δυνατότητες, ανάμεσά τους, να απορροφά την ακτινοβολία υψηλών συχνοτήτων.  Μην ξεχνάτε ότι το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα μολισμένο από αυτές, είτε προέρχονται από τα συστήματα κινητής τηλεφωνίας, είτε από άλλες πηγές RF.  Οι ίνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και ως μέσο άμεσης προστασίας, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή προστατευτικών υφασμάτων για ανθρώπους που εκτίθενται πολύ σε τέτοιες ακτινοβολίες. Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν και στην κοσμετολογία, προσωπικά έχω βρεί πάνω από τριάντα εφαρμογές.
Δηλαδή θα πρέπει να αναμένουμε πλήρη στροφή στον αγώγιμο άνθρακα;
Πλήρη στροφή όχι.  Στόχος μας είναι βεβαίως να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία που αναπτύξαμε και που μας δίνει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα, αλλά βεβαίως θα διατηρήσουμε και τα προιόντα που βασίζονται στο χαλκό...
Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που σχεδιάζετε αυτή την στιγμή με το Phase 2 και σχετίζεται με το Audio;
Nαι, υπάρχει, αλλά είναι μάλλον νωρίς για να σας δώσω λεπτομέρειες αυτή την στιγμή...
Είδα στο site σας ότι διαθέτετε κάποια CDs με καλές παραγωγές.  Πώς και δεν έχετε υποκύψει στον πειρασμό να παρουσιάσετε και κάποιο LP;
Για να μπείς στον χώρο του LP όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα πρέπει να έχεις μία σημαντική παραγωγή, από πλευράς τίτλων και ακόμη να πουλάς αρκετούς δίσκους, αν θέλεις να αντέξεις.  Είδαμε ότι αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε.  Η αγορά του LP κινείται βασικά γύρω από έναν τεράστιο αριθμό διαθέσιμων μεταχειρισμένων δίσκων που αλλάζουν χέρια και όχι σε νέους δίσκους.  Είναι ένα ιδιόμορφο χρηματιστήριο, όπου πρόσφατα οι δίσκοι της τζαζ ανατιμήθηκαν λόγω των καταστροφών της Νέας Ορλεάνης, όπου σύμφωνα με πληροφορίες χάθηκε αρκετό και σημαντικό αρχειακό υλικό. Παραμείναμε στα CD και προσπαθήσαμε να τα κάνουμε να ακούγονται όσο το δυνατόν πιο αναλογικά, βασικώς παίζοντας με τα φίλτρα της αντιαλίασης, που φαίνεται ότι δεν πρέπει να είναι τελικώς τόσο απότομα όσο μας λένε.
 
Στην επόμενη σελίδα: Ο A.J. van den Hul μιλάει για τον αναλογικό ήχο, τους audiophiles, το high resolution audio και το μυστικό του Orchid...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2005
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr