Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 17/11/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ► ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ROBERT POLLEY ΤΗΣ ATC...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Robert Polley (ATC)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Να υποθέσω ότι μιλάμε για υλικό που χρησιμοποιήται στην θέση του διαφράγματος σε τέτοιες αντλίες;
Ναι ακριβώς γιαυτό πρόκειται. Ένα τέτοιο υλικό πρέπει να είναι πολύ ανθεκτικό ώστε να αντέχει στην υποπίεση που δημιουργείται στο εσωτερικό της αντλίας και ταυτοχρόνως πολύ ελαφρύ ώστε να πάλλεται σωστά κατά την λειτουργία της.
Σαφώς, πρόκειται για ένα περίεργο μέρος για να ψάξει κανείς υλικά για θόλους...
Ψάχνουμε παντού... Στην πραγματικότητα όλες οι σοβαρές εξελίξεις στον τομέα των μεγαφώνων θα έλθουν από την τεχνολογία των υλικών. Και το κακό για εμάς είναι ότι κανείς από τον χώρο μας δεν πρόκειται να δαπανήσει χρήματα για βασική έρευνα στον τομέα των υλικών. Αναζητούμε λοιπόν λύσεις σε άλλα πεδία όπως είναι η αεροπορική και η διαστημική βιομηχανία και είμαστε έτοιμοι να δοκιμάσουμε κάθε τι που φαίνεται κατάλληλο.
Όντας μια εταιρία η οποία απευθύνεται σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες χρηστών θα ήθελα να ρωτήσω αν βλέπετε μεγάλες διαφορές μεταξύ των επαγγελματικών του ήχου και των audiophiles...
Ναι, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο αυτών ομάδων. Σημειώστε, όμως, ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ηχείων που απευθύνονται στις ομάδες αυτές. Ένα ηχείο υψηλών επιδόσεων είναι ένα ηχείο υψηλών επιδόσεων, δεν μπορεί να υπάρχει διαφοροποίηση στο σημείο αυτό...
Θα ήθελα να σας δω να το εξηγείτε αυτό στους audiophiles...
Στην πραγματικότητα δεν το εξηγούμε! Δεν θέλουμε να μπούμε σε μια διαδικασία ανταλλαγής επιχειρημάτων με τον κόσμο. Πολλές από αυτές τις υποκειμενικής φύσης συζητήσεις δεν αξίζει τον κόπο να τις κάνει κανείς. Δεν θα ήθελα να θεωρηθούμε αλαζόνες ως εταιρία αλλά εμείς λέμε κάτι απλό: Είτε σου αρέσει αυτό που κάνουν τα ηχεία μας είτε όχι.
Αντιλαμβάνομαι, επομένως, ότι δεν είστε διατεθειμένοι να παίξετε το παιχνίδι με τους κανόνες που επιβάλει το, ας το πούμε έτσι, high end...
Όχι δεν είμαστε διατεθειμένοι και, επίσης, δεν μας χρειάζεται κάτι τέτοιο.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δεύτερη δήλωσή σας προηγείται στην πραγματικότητα... Δεν χρειάζεται, επομένως δεν είστε διατεθειμένοι...
Ναι, αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω να ακουστούμε ως αλαζόνες. Στην πραγματικότητα μπορεί κανείς να κυνηγήσει κάτι που δεν υπάρχει και να συνεχίσει αυτό το κυνήγι για πάντα. Και στην διαδρομή μπορεί να ικανοποιήσεις κάποιον αλλά δεν θα ικανοποιήσεις τον διπλανό του. Δεν τελειώνει ποτέ...
Έτσι όπως το βλέπω εγώ, η λογική αυτή θα μπορούσε να αντιστραφεί: Να ισχυριστεί κάποιος, δηλαδή, ότι ορισμένοι κατασκευαστές ικανοποιούν διάφορα παράλογα αιτήματα προκειμένου να αγοράσει κάποιος τα προϊόντα τους...
Συμφωνώ μαζί σας. Αν δεν προσέξεις πολύ μπορεί να καταλήξεις να σχεδιάζεις ηχεία με τρόπο ώστε να ακούγονται όπως θέλει κάποιος να ακούγονται. Κι αυτό είναι κάτι που εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε. Θέλουμε να σχεδιάζουμε ηχεία ακριβείας για χρήση σε στούντιο τα οποία κάποιοι οξυδερκείς audiophiles θεωρούν ότι είναι κατάλληλα και για δική τους χρήση.
Με βάση τη δική σας εμπειρία, θεωρείτε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ αυτού που ο μέσος ακροατής θέλει να ακούει και αυτού που πρέπει να ακούει;
Θεωρώ ότι ο μέσος ακροατής τείνει να επιθυμήσει τον ζεστό, άνετο ήχο, ένα άκουσμα που κυριολεκτικά θα τον κάνει να αισθανθεί άνετα. Δεν πιστεύω ότι αυτός ο μέσος ακροατής θέλει να ακούσει τον ήχο ενός στούντιο μόνιτορ.
Έτσι όπως το λέτε, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο ακριβής ήχος, δεν είναι -τελικώς- ευχάριστος ή άνετος. Γιατί να συμβαίνει αυτό;
Μα, επειδή η πλειοψηφία των δίσκων δεν είναι και τόσο καλής ποιότητας από την πλευρά του sound engineering και ένα ακριβές ηχείο θα μεταφέρει αυτή την άσχημη πλευρά μιας παραγωγής στον ακροατή.
Θεωρείτε ότι είναι θέμα ανθρώπων -που δεν κάνουν και τόσο καλά τη δουλειά τους- ή τεχνολογίας, η οποία δεν επαρκεί;
Θεωρώ ότι είναι θέμα ανθρώπων.

“(...)  η πλειοψηφία των σημαντικών μηχανικών ήχου χρησιμοποιεί ATC. Από την άλλη, δεν διστάζω να το παραδεχτώ, ένα ATC στο σπίτι μπορεί να κάνει την μισή συλλογή κάποιου να ακούγεται άσχημα.”

Δεν είναι περίεργο που όλοι αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν ηχεία ακριβείας κάνουν, τελικώς κακή δουλειά;
Κάποιοι χρησιμοποιούν ηχεία ακριβείας, κάποιοι όχι (γέλια). Νομίζω, πάντως, ότι μάλλον πρόκειται για έναν κακό συνδυασμό τεχνολογίας και ανθρώπων. Σήμερα με την τεχνολογία των υπολογιστών ο κάθε ένας μπορεί να αγοράσει ένα πακέτο ProTools και να εμφανίζεται ως μηχανικός ήχου, χωρίς να έχει τις γνώσεις να το κάνει... Αν και, μιλώντας για τον ανθρώπινο παράγοντα, σαφώς υπάρχουν φανταστικοί μηχανικοί ήχου που κάνουν εξαιρετικές δουλειές. Γνωρίζω πολλούς που χρησιμοποιούν μέτρια ηχεία για μόνιτορς αλλά έχουν την εμπειρία να αντισταθμίσουν τα προβλήματα των ηχείων τους.
Εγώ αυτό το ακούω περισσότερο δύσκολο ως διαδικασία από το να αγοράσεις, απλώς, ένα καλό μόνιτορ...
Μα είναι πιο δύσκολο! Πολύ πιο δύσκολο θα έλεγα. Θεωρώ ότι ένα καλό μόνιτορ κάνει τη δουλειά του μηχανικού ήχου πολύ πιο εύκολη. Για παράδειγμα δημιουργεί πολύ σταθερή στερεοφωνική εικόνα κι έτσι ο μηχανικός δεν είναι αναγκασμένος να “κυνηγάει” τις διάφορες πηγές κατά τη μείξη. Σύμφωνα με την εικόνα που έχω εγώ, η πλειοψηφία των σημαντικών μηχανικών ήχου χρησιμοποιεί ATC. Από την άλλη, δεν διστάζω να το παραδεχτώ, ένα ATC στο σπίτι μπορεί να κάνει την μισή συλλογή κάποιου να ακούγεται άσχημα. Αυτό όμως συμβαίνει επειδή οι μισοί δίσκοι είναι κακής ποιότητας. Έτσι έχουν τα πράγματα. Σε κάποιους αυτό δεν αρέσει, φυσικά, και αυτό είναι κάτι που μπορώ να το καταλάβω.
Επομένως, τελικώς, δεν είναι τόσο κακή ιδέα να χρησιμοποιήσεις ένα κατάλληλο ηχείο για να αντισταθμίσεις αυτή την κατάσταση...
Όχι δεν είναι κακή ιδέα, αλλά δεν θα χρησιμοποιούσα την λέξη “αντισταθμίσεις”. Αυτό που θα κάνει ένα ηχείο όπως αυτό που περιγράφετε είναι να καλύψει τις ατέλειες ενός δίσκου πίσω από κάποιες δικές του ατέλειες που είναι, απλώς, πιο ευχάριστες.
Ας μιλήσουμε λίγο για τα ενεργά ηχεία. Είναι γνωστό ότι η ATC είναι πολύ φιλικά προσκείμενη σε αυτή την ιδέα. Γιατί, λέτε, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους audiophiles;
Πιστεύω επειδή στους περισσότερους αρέσει να βλέπουν τους ενισχυτές τους έξω από τα ηχεία. Τους αρέσει να πειραματίζονται με καλώδια και άλλα πράγματα που σε ένα ενεργό σύστημα δεν είναι προσβάσιμα στον χρήστη. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, υπάρχουν δύο τουλάχιστον σοβαροί λόγοι για να χρησιμοποιεί κανείς καλής ποιότητας ενεργά ηχεία. Πρώτον έχει 6dB μεγαλύτερη στάθμη και δεύτερον έχει πολύ σημαντική μείωση της παραμόρφωσης που μπορεί να φτάσει και τα 20dB, επειδή δεν υπάρχει παθητικό φίλτρο. Αναφέρομαι, δε, σε καλής ποιότητας ενεργά ηχεία επειδή στα πρώτα χρόνια του Hi-Fi υπήρχαν πολλές ενεργές σχεδιάσεις που ήταν και κακής ποιότητας και αναξιόπιστες. Ίσως να είναι και αυτός ένας λόγος που πολλοί δεν συμπαθούν πολύ τα ενεργά ηχεία σήμερα.
Θεωρείτε ότι τα παθητικά φίλτρα είναι πρόβλημα;
Ναι. Θεωρώ ότι τα κροσόβερ αυτού του τύπου δημιουργούν σοβαρά προβλήματα (σ.σ.: στο πρωτότυπο: “bad news”...). Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε το καλύτερο δυνατό φίλτρο για κάθε παθητικό μας ηχείο αλλά, εντούτοις, τα προβλήματα παραμένουν. Και θα πρέπει να προσθέσετε σε αυτά το γεγονός ότι η ύπαρξη ενός παθητικού φίλτρου επιβάλλει, τις περισσότερες φορές, την αγορά ενός πολύ ισχυρότερου, επομένως και ακριβότερου τελικού ενισχυτή.
Λογικό δεν είναι να ρωτήσω γιατί, αφού είναι τόσο χάλια, παράγετε ηχεία με παθητικά φίλτρα;
Γιατί δεν είμαστε και τόσο αυτοκαταστροφικοί! Γνωρίζουμε ότι είναι αδύνατον να πείσεις μεγάλη μερίδα του κοινού για την αξία των ενεργών ηχείων. Αν δεν παράγουμε συμβατικά ηχεία θα χάσουμε ολόκληρες αγορές. Για παράδειγμα, κανένας Ιάπωνας δεν θα αγόραζε ενεργό ηχείο. Είναι αντίθετο προς την audiophile κουλτούρα τους η οποία επιβάλει πολλούς ενισχυτές έξω από το ηχείο.
Έχετε σκεφτεί να σχεδιάσετε ένα ενεργό σύστημα με όλα τα απαραίτητα τμήματα έξω από το ηχείο ώστε να παρακάμψετε αυτές τις αντιρρήσεις;
Ναι το έχουμε σκεφτεί και θα παρουσιάσουμε κάτι σχετικό τον Ιανουάριο. Θα είναι ένα παθητικό ηχείο το οποίο είτε θα μπορεί να δεχτεί ένα παθητικό φίλτρο και να οδηγηθεί από έναν εξωτερικό ενισχυτή, συμβατικά, είτε να γίνει ενεργό με την χρήση ενός τελικού P6.
Κάντε μου ένα σχόλιο για την υπόθεση του πολυκαναλικού ήχου; Είναι τελικώς τόσο χαμένη όσο φαίνεται;
Νομίζω ναι... Και σημειώστε ότι η ATC ασχολείται με τον πολυκαναλικό ήχο από την δεκαετία του '80 επειδή τότε τα περισσότερα στούντιο ξεκίνησαν να φτιάχνουν τις πολυκαναλικές τους σουίτες. Η μεγάλη μας επιτυχία, τότε, ήταν ότι όλα μας τα ηχεία ακούγονταν με τον ίδιο τρόπο κι έτσι κάποιος μπορούσε να επιλέξει όποιο από τη σειρά μας τον βόλευε για κάθε θέση. Η υπόθεση του οικιακού κινηματογράφου έχει για εμάς ενδιαφέρον όταν πρόκειται για μεγάλες εγκαταστάσεις όπως είναι σε ξενοδοχεία, σκάφη ή κατασκευές σπιτιών με μεγάλους προϋπολογισμούς. Σε τέτοιες εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται μεγάλα μοντέλα όπως το SCM-300. Επίσης, συνεργαστήκαμε στενά με την Sony όταν ξεκινούσε την τεχνολογία του SA-CD. Πήγε πολύ καλά στην αρχή, αλλά μετά σταμάτησαν να το προωθούν και δεν είχαμε καλά αποτελέσματα.
Το SA-CD μπορεί να μην πηγαίνει και τόσο καλά, υπάρχουν όμως άλλα φορμά ήχου υψηλής ανάλυσης. Πώς τα βλέπετε αυτά;
Από την πλευρά μας, ως κατασκευαστές ηχείων δεν βλέπουμε να επιβάλλουν κάποια αλλαγή στα προϊόντα μας, επειδή έχουμε ήδη επιτύχει πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή και αυτό είναι η βασική προϋπόθεση. Χαιρόμαστε πολύ με τα νέα φορμά και μάλιστα βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Doug Sax ο οποίος  παρουσίασε ένα σύστημα που το ονομάζει Digital Direct το οποίο έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Το μόνο του μειονέκτημα είναι ότι χρειάζεται μια μικρή εσωτερική αλλαγή στα cd players την οποία προσπαθεί να πείσει τους κατασκευαστές να κάνουν. Θα σας φανεί αστείο, αλλά το μόνο player που είναι έτοιμο για το Digital Direct είναι το Playstation!
Ποιο νομίζετε ότι είναι το δυσκολότερο σημείο στην σχεδίαση ενός ηχείου;
Το να επιτύχεις μεγάλη δυναμική περιοχή και ταυτόχρονα χαμηλές παραμορφώσεις. Είναι εύκολο να σχεδιάσεις ένα ηχείο που να παίζει δυνατά, οι περισσότεροι κατασκευαστές ηχείων για PA το κάνουν αυτό, απλώς το τίμημα στην περίπτωσή τους είναι η πολύ υψηλή παραμόρφωση. Κι ακόμη, είναι δύσκολο να σχεδιάσεις ένα ηχείο που να λειτουργεί όπως πρέπει και να παραμένει σταθερό από μηχανικής άποψης σε όλες τις συνθήκες. Και, θα προσέθετα, δεν είναι μόνο δύσκολο, είναι και ακριβό. Ίσως γιαυτό δεν θα υπάρξουν φθηνά ATC...
Υπάρχουν σχέδια για νέα προϊόντα που μπορείτε να μας αποκαλύψετε;
Ναι, έχουμε στα σκαριά ένα CD player το οποίο δεν θα αργήσει να βγει στην αγορά. Πρόκειται για μια συσκευή η οποία θα έχει μερικά από τα δομικά τμήματα του προενισχυτή SCA-2, για παράδειγμα θα έχει εισόδους line και εισόδους για ψηφιακό σήμα, είσοδο για σήμα από media player και αναλογική ρύθμιση της στάθμης. Ο στόχος μας είναι το νεώτερο σε ηλικία κοινό το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιήσει δύο ενεργά ηχεία και να έχει, έτσι, ένα πλήρες σύστημα. Επίσης, μέσα στην επόμενη χρονιά, σκοπεύουμε να ανανεώσουμε τις ενεργές εκδόσεις του SCM-10 και του ACM-20.
info: Τα προϊόντα της ATC εισάγονται στην ελληνική αγορά από την εταιρία Location Sound, τηλ.: 210-364.6154-5, web: http://www.locationhiend.com, http://www.atc.gb.net/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr