Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τρίτη, 21/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS HIGH END SHOW 2006 - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ...

AV BLOG 

SITE MAP

ATHENS HIGH END SHOW 2006
Holger Fromme (Avantgarde Acoustic)
Πείτε μας την γενική σας εντύπωση από το εφετεινό σόου...
Πρέπει να σας πω πως είμαι εντυπωσιασμένος από τον επαγγελματισμό που διακρίνει τον χώρο των audiophile s στην Ελλάδα. Σε αντίθεση με άλλες εκθέσεις όπου το στοιχείο του υπερφυσικού είναι έντονα παρόν, εδώ όλοι φαίνονται περισσότερο ειλικρινείς και εκλεπτυσμένοι. Ερχεται κάποιος και σου ζητάει να ακούσει κάτι από έναν δικό του δίσκο και η μουσική είναι εξαιρετική!
Τα ηχεία σας είναι αρκετά ιδιαίτερα, τουλάχιστον με τα συνήθη μέτρα και σταθμά. Πείτε μας μερικά πράγματα για την εταιρία και την φιλοσοφία της.
Η φιλοσοφία μας είναι αρκετά απλή, στην πραγματικότητα και έχει τις ρίζες της τριάντα χρόνια πίσω, όταν -φοιτητής τότε- αποφάσισα να αγοράσω το πρώτο μου στερεοφωνικό. Την εποχή εκείνη ήταν το πρώτο πράγμα που αγόραζες, πριν το αυτοκίνητο, τη μοτοσυκλέτα ή ότι άλλο σχετικό...
Ναι... το ίδιο συνέβαινε κι εδώ...
... μπήκα σε ένα ειδικό κατάστημα και είδα κάποια ηχεία που μου φάνηκαν ιδιαίτερα, τοποθετημένα σε μία γωνία. Τον ρώτησα τί ήταν και μου είπε "Klipschorns" και έβαλε να ακούσουμε, πολύ δυνατά, Dark Side of the Moon. Εμεινα έκπληκτος και τα αγόρασα. Το δωμάτιό μου ήταν τότε το μισό περίπου από αυτό που βρισκόμαστε τώρα και όπως καταλαβαίνετε άκουγα σε πολύ υψηλές στάθμες. Την εποχή εκείνη, βεβαίως, οι αναφορές μας προέρχονταν κυρίως από live και το ηχείο εκείνο ήταν πραγματικά εκπληκτικό. Πολλά πράγματα δεν ήταν άψογα, αλλά ήταν εξαιρετικά κοντά στην αίσθηση της ζωντανής μουσικής όπως την είχα τότε.
Υποθέτω ότι, ως φοιτητής ζούσατε τότε μόνος σας, εσείς και τα Klipschorn...
...ναι και άρχισα να αναρωτιέμαι τί ήταν αυτό που τα έκανε τόσο διαφορετικά και ιδιαίτερα, οπότε άρχισα να διαβάζω σχετικά. Θυμάμαι ότι είχα παραγγείλει ένα ειδικό βιβλίο για χοάνες από το πανεπιστήμιο της Δρέσδης που τότε βρισκόταν στην Ανατολική Γερμανία και είχε κάνει μισό χρόνο να φτάσει στα χέρια μου! Το βιβλίο είχε γραφτεί το 1952 και περίεγραφε μαθηματικά μια τέτοια χοάνη και εκείνη την περίοδο πήρα την αρχική μου απόφαση ότι τα ηχεία αυτού του είδους θα πρέπει να είναι κυκλικά. Εφτιαξα την πρώτη μου χοάνη με το χέρι, μοντελοποιώντας την τομή της με υπολογιστή της εποχής ο οποίος μου έδωσε τις συντεταγμένες κάποιων σημείων που σχεδίασα σε χαρτί μιλιμετρέ. Το υλικό που χρησιμοποίησα ήταν υαλονήματα και διάφορα ειδη γύψου. Την μονάδα την σχεδίασε ο Matthias Ruff, ο οποίος είναι από τότε ο μηχανικός των μεγαφώνων της Avantgarde. Οταν τελειώσαμε, είχαμε στα χέρια μας το πρώτο μας ηχείο που ήταν ένα... Trio αυτό που σήμερα έχει εξελιχθεί στο μεγάλο μας μοντέλο.
Πώς φθάσατε από ένα φοιτητικό πρωτότυπο σε εταιρία κατασκευής ηχείων;
Αυτό που φτιάξαμε μας άρεσε και αποφασίσαμε να πάμε σε μία έκθεση να το δείξουμε. Διαλέξαμε την IFA, η οποία τότε ήταν πραγματικά τεράστια και διαρκούσε, αν δεν κάνω λάθος, δέκα ολόκληρες ημέρες.
Στο γνωστό Hall για το High End;
Οχι, τότε δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, είμασταν όλοι μαζί και μάλιστα απέναντί μας βρισκόταν το περίπτερο της Astra. Σε όλη την έκθεση διάφοροι με ρωτούσαν αν οι κεραίες μας πιάνουν RTL ή το "τάδε" κανάλι. Οι περισσότεροι δεν είχαν ξαναδεί τέτοια ηχεία...  Δύο άνθρωποι, εγώ και ο Matthias, βγάλαμε και τις δέκα μέρες. Στο τέλος δεν μπορούσαμε να μιλήσουμε καλά και κάποιοι μας περνούσαν για μεθυσμένους...
Από την άλλη βεβαίως θα πρέπει να παραδεχτείτε ότι, πράγματι, τα Avantgarde είναι διαφορετικά από τα συνηθισμένα ηχεία...
... ναι, βεβαίως δεν μπορούσαμε να φτιάχνουμε τις χοάνες με τον τρόπο που φτιάξαμε το πρώτο Trio! Aπευθυνθήκαμε σε Γερμανικά πανεπιστήμια για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να παράγουμε μεγάλους αριθμούς από τις χοάνες μας με ακρίβεια. Το ABS που χρησιμοποιούμε -με χύτευση υπό πίεση- είναι ακριβό ως υλικό και το κόστος του καλουπιού επίσης σημαντικό αλλά είναι το καλύτερο. Εχει πολύ καλές ακουστικές ιδιότητες και μπορούμε να το χρωματίσουμε σε πολλά χρώματα.

"Εμπαιναν στο δωμάτιο μας σε διάφορες εκθέσεις και έλεγαν "Α χα! μία χοάνη" βάζοντας τα χέρια στο στόμα τους και μας χλεύαζαν χωρίς καν να ακούσουν... "

Πόσο γρήγορα μπήκε η Avantgarde στην αγορά;
Για να είμαι ειλικρινής, μετά από όλα αυτά περίμενα ότι η πορεία μας θα είναι γρήγορη αλλά, αντιθέτως, υπήρξε πολύ αργή! Πολλοί άνθρωποι αποδείχθηκαν προκατειλημμένοι με τις χοάνες. Εμπαιναν στο δωμάτιο μας σε διάφορες εκθέσεις και έλεγαν "Α χα! μία χοάνη" βάζοντας τα χέρια στο στόμα τους και μας χλεύαζαν χωρίς καν να ακούσουν... Οταν ήλθε η ώρα να αποφασίσουμε το πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση, καταλήξαμε στο να συνεχίσουμε απλώς την δουλειά μας. Φροντίζαμε κάθε φορά να έχουμε εξαιρετικό ήχο και σιγά σιγά μπήκαμε στην αγορά. Σήμερα, μπορώ να σας πω ότι ανεβαίνουμε πολύ γρήγορα.
Υποθέτω ότι πρόκειται για μια συνηθισμένη ερώτηση, αλλά θα την κάνω: Γιατί θεωρείτε ότι οι χοάνες είναι καλύτερες από τα συμβατικά ηχεία;
Η απάντηση μπορεί να είναι πολύ μεγάλη αλλά υπάρχει και η απλή εκδοχή της: Οι μονάδες που φορτίζονται από χοάνη είναι πολύ πιο αποδοτικές από τις αντίστοιχες συμβατικές με ίδια διάμετρο. Αν πάρετε ένα μεγάφωνο οκτώ ιντσών και το φορτίσετε με μία χοάνη, η έξοδος του θα είναι εικοσαπλάσια! Αν συμβιβαστείτε με το μήκος της χοάνης και την διάμετρο του μεγαφώνου, επειδή στην πραγματικότητα δεν χρειάζεστε τόσο μεγάλη αύξηση της απόδοσης, τότε καταλήγετε σε μια μονάδα η οποία έχει μεγάλη απόδοση αλλά πολύ μικρότερη μάζα. Σκεφτείτε ότι ένα δεκάιντσο μεγάφωνο έχει κινούμενη μάζα περίπου 50 γραμμαρίων και εμείς μπορούμε να την μειώσουμε στα πέντε γραμμάρια. Αντιλαμβάνεσθε ότι οι δυνατότητες για απόδοση λεπτομερειών, για μεγαλύτερη ταχύτητα και μικρότερους χρωματισμούς είναι μεγάλες.
Ποιά είναι η πιο κρίσιμη παράμετρος στην σχεδίαση ενός τέτοιου ηχείου;
Οι περισσότεροι, νομίζουν ότι είναι η σχεδίαση της χοάνης αλλά αυτό πραγματικά δεν είναι δύσκολο, από την στιγμή που έχεις το σωστό μαθηματικό μοντέλο. Αν χρησιμοποιήσεις ένα τέτοιο μοντέλο για να σχεδιάσεις μία χοάνη για τα 100Hz με στόμιο 4 ιντσών, θα πάρεις την μονάδα για το Trio, ακόμη κι αν προσπαθείς εκατό χρόνια. Αντίθετα το δυσκολότερο είναι η σχέση μεταξύ μεγαφώνου και χοάνης. Υπάρχουν εδώ πολλές επιλογές και είναι όλες κρίσιμες. Η χοάνη είναι ένα κομμάτι πλαστικού, από μόνη της δεν κάνει τίποτε...
Ποιές είναι οι ουσιώδεις διαφορές μεταξύ των Avantgarde και άλλων παρόμοιων σχεδιάσεων Υπάρχουν, τελικώς, δυνατότητες διαφοροποίησης;
Εχουμε τις δικές μας απόψεις για κάποιες παραμέτρους από τις οποίες η σημαντικότερη είναι βεβαίως η διατομή. Οι χοάνες ηχείων όπως τα Κlipsch είναι ιδανικές -κατά την άποψή μου- για την κάλυψη μεγάλων χώρων, όπως είναι οι κινηματογραφικές αίθουσες ή οι αίθουσες συναυλιών των 500 ή των 1000 θέσεων. Εμείς νομίζουμε ότι η κατευθυντικότητα αυτή δεν χρειάζεται σε ένα περιβάλλον audiophile και θεωρούμε ότι οι κυκλικές χοάνες είναι οι καλύτερες για αυτή την εφαρμογή. Δεύτερον έχουμε χρησιμοποιήσει ένα υλικό που είναι περισσότερο αδρανές ακουστικά, το οποίο κατά την άποψή μας εισάγει μικρότερους χρωματισμούς, μετάαποφεύγουμε γενικώς να χρησιμοποιούμε οδήγηση με αύξηση της πίεσης (σ.σ. compression drivers -μία τεχνική που επιβάλλει την τοποθέτηση ενός στομίου με διατομή μικρότερη αυτής του μεγαφώνου, επιλογή που αυξάνει την ηχητική πίεση). Στις περισσότερες μονάδες μας η χοάνη έχει στόμιο με διάμετρο ίση αυτής του μεγαφώνου. Η αύξηση της πίεσης χρησιμοποιήται για την αύξηση της απόδοσης αλλά στην περίπτωση των audiophile ηχείων αυτό δεν είναι απαραίτητο. Τέλος, πιστεύουμε στην απλότητα: Σχεδιάζουμε κάθε μονάδα μας ώστε να συμπληρώνει ιδανικά τις υπόλοιπες ενός συγκεκριμένου συστήματος και ρυθμίζουμε κάθε σύστημα στο πεδίο του χρόνου με την κατάλληλη τοποθέτηση κάθε μονάδας σε σχέση με τις υπόλοιπες. Δεν χρησιμοποιούμε φίλτρα μεταξύ μονάδων για τις μεσαίες και τις υψηλές συχνότητες και δεν καταφεύγουμε σε αντιστάσεις για να εξισώσουμε τις ευαισθησίες.
Πώς βλέπετε την πορεία σας τα αμέσως επόμενα χρόνια;
Θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν έχουμε την τάση να αλλάζουμε τις γραμμές των προιόντων μας.  Η εμπειρία μας από την συγκεκριμένη αγορά είναι ότι, τις περισσότερες φορές, αυτό που μετρά δεν είναι τόσο η τιμή ενός προιόντος όσο το να καλύπτει τις ανάγκες του χρήστη και προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε δουλέψει μέχρι σήμερα. Ετσι, πιστεύω πως όλες μας οι σειρές είναι πλήρεις. Αυτή την περίοδο έχουμε στραφεί προς τα ενισχυτικά και παράγουμε τελικούς ενισχυτές και προενισχυτές. Σχεδιάζουμε επίσης έναν προενισχυτή phono ο οποίος θα πολώνει την κεφαλή με ένα μικρό ρεύμα dc ώστε να μηδενίζονται τα προβλήματα που υπάρχουν από ατελείς επαφές στον δρόμο του σήματος όταν αυτό στιγμιαία μηδενίζεται. Τα αποτελέσματα μας έχουν καταπλήξει...

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr