Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 20/12/2005


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΝΕΑ:  10 XΡΟΝΙΑ PLAYSTATION - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑZUNORI YAMAUCHI...

AV BLOG 

SITE MAP


10 χρόνια (PlayStation) και 100.000.000 PS2 μετά...
20.12.2005
Τον Σεπτέμβριο του 1995, δηλαδή δέκα χρόνια και τρείς μήνες πρίν, οι Ευρωπαίοι gamers έπιαναν στα χέρια τους -για πρώτη φορά- ένα user interface που έμελλε να αλλάξει την ζωή τους και τον τρόπο που τα βίντεοπαιχνίδια επηρέαζαν τον κόσμο:  Ηταν η χρονιά που η διάσημη, σήμερα, κονσόλα της Sony μπήκε στην ευρωπαική αγορά. 
Το Νοέμβριο του 2005, η SCEI ανακοίνωσε ότι οι συνολικές πωλήσεις του PlayStation2 έφθασαν τα 100 εκατομμύρια τεμάχια (για την ακρίβεια στις 29 Νοεμβρίου 2005) σπάζοντας το ρεκόρ ταχύτητας πωλήσεων και καθιστώντας το PlayStation2 την πρώτη πλατφόρμα ψηφιακής ψυχαγωγίας που κατακτά τον απίστευτο αυτό αριθμό σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα δηλαδή μέσα σε 5 χρόνια και 9 μήνες από την πρώτη κυκλοφορία της στην Ιαπωνία το Μάρτιο του 2000 και 3 χρόνια και 9 μήνες ταχύτερα όσον αφορά τη διείσδυση στην αγορά σε σχέση με τον προκάτοχό του, το PlayStation.
Εν έτει 2005, λίγοι θυμούνται ότι ένας από τους σημαντικότερους τίτλους, μέσα από τον οποίο το PS ενηλικιώθηκε (δηλαδή απευθύνθηκε και στους ενήλικους gamers...) ήταν κάτι που λεγόταν Gran Turismo, σήμερα στην τέταρτη εκδοχή του. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Kazunori Yamauchi πρόεδρος της Polyphony Digital και αντιπρόεδρος της SCEI, ο άνθρωπος πίσω από το GT, έχει να πεί και να θυμηθεί μερικά ενδιαφέροντα πράγματα...
Όταν πρωτοξεκινήσατε να εργάζεστε στον χώρο των video games, είχατε ποτέ φανταστεί ότι η αγορά τους θα γίνει τόσο μεγάλη όσο είναι σήμερα; Και όταν εσείς ο ίδιος ξεκινήσατε να παίζετε video games, είχατε ποτέ σκεφτεί πόσο δημοφιλή και cool θα αποδεικνύονταν, για τόσο πολύ κόσμο;
Όχι, η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν περίμενα η αγορά των games να αναπτυχθεί στον βαθμό που το έχει κάνει, ειδικά τα τελευταία χρόνια, ούτε περίμενα την μορφή αυτή της ψυχαγωγίας να γίνει τόσο δημοφιλής, όταν είχα ξεκινήσει προσωπικά να ασχολούμαι με αυτήν. Παρ' όλα αυτά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από την πρώτη στιγμή που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το PlayStation και τους τίτλους του, ο πρωταρχικός μας στόχος ήταν να καταστήσουμε τα video games κάτι ευρέως αποδεκτό, κάτι "cool", κάτι που θα προσέφερε διασκέδαση όχι μόνο σε συγκεκριμένα είδη καταναλωτών, αλλά σε όλους ανεξαιρέτως. Το να σκεφτόμαστε όλοι στην Sony ότι με τον καιρό καταφέραμε ακριβώς αυτό, μας δίνει ένα αίσθημα ικανοποίησης που δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο.
Ποιες ήταν οι δημιουργίες της Sony που σχετίζονται με το PlayStation, τις οποίες θυμάστε με περισσότερη αγάπη;
Η όλη υπόθεση του να συμμετέχω στην αρχική ομάδα της Sony που ασχολήθηκε με το PlayStation αποτελεί μία από τις πιο όμορφες αναμνήσεις της ζωής μου. Η στρατηγική που έπρεπε να ακολουθήσουμε στους τίτλους, ο σχεδιασμός του ίδιου του συστήματος, οι λεπτομέρειες για το επαναστατικό τότε χειριστήριο, όλα καθορίστηκαν από την μικρή εκείνη ομάδα ανθρώπων. Θυμάμαι ότι μερικές από τις πρώτες δοκιμές που κάναμε με πρωτότυπα, πειραματικά χειριστήρια που θα εξελίσσονταν στο DualShock, έγιναν στο φροντιστήριο που έχει η οικογένειά μου, με μαθητές που φοιτούσαν εκεί. Οι ομάδες του hardware και του software για το PlayStation συνεργάστηκαν στενά, σε πραγματικά φιλική και ευχάριστη ατμόσφαιρα, ώστε το όλο σχέδιο του PlayStation να προχωρήσει και να υλοποιηθεί σε αυτό που όλοι ξέρουμε σήμερα.
Καθώς το PS3 πλησιάζει πλέον, υπάρχουν ιδέες και πράγματα που έχετε σκεφτεί εδώ και πολλά χρόνια, τα οποία είναι πλέον εφικτό να βρουν τον δρόμο τους σε νέους τίτλους γι' αυτό;
Αν και είναι ακόμη πολύ νωρίς και δεν μπορώ ακόμη να εξηγήσω με λεπτομέρειες κάποια πράγματα, μπορώ να σκιαγραφήσω μία γενική εικόνα των δυνατοτήτων που θα έχουμε στην διάθεσή μας σε λίγο καιρό. Το PlayStation3 είναι το πρώτο σύστημα το οποίο θα προσφέρει γραφικά ποιότητας φωτορεαλισμού σε video games, αλλά και το πρώτο σύστημα το οποίο θα κάνει σε πραγματικό χρόνο όλους τους απαραίτητους μαθηματικούς υπολογισμούς για την αναπαράσταση φυσικής συμπεριφοράς και κίνησης αντικειμένων, στο επίπεδο που πάντοτε επιθυμούσαμε. Με αυτά τα δεδομένα, ένας πραγματικά καινούργιος κόσμος ψυχαγωγίας είναι έτοιμος να αποκαλυφθεί, ο οποίος διαφέρει από αυτό που σήμερα αποκαλούμε απλώς "games".
Πώς φαντάζεστε το μέλλον του video gaming και σε ποια βασικά χαρακτηριστικά του στοιχεία θα αλλάξει στα χρόνια που έρχονται;
Το μέλλον του gaming, όπως το αντιλαμβανόμαστε σήμερα, προβλέπω ότι θα αλλάξει σημαντικά καθώς μετακινείται από την κλασική μορφή της εμπορικής συσκευασίας, σε αυτήν της Διαδικτυακής υπηρεσίας. Η μορφή αυτή θα ποικίλλει από την "απλή" και μόνο επιφανειακά σχετιζόμενη με το Διαδίκτυο, έως αυτήν της απόλυτης σχέσης με το Διαδικτυακό περιβάλλον, όπως στην περίπτωση των MMORPG (multiplayer online RPG), για παράδειγμα.
Αισθάνεστε, όπως ισχυρίζονται πολλοί, ότι η "χρυσή εποχή" του video gaming έχει ήδη περάσει, ή ότι την διανύουμε αυτήν την στιγμή;
Όχι, διαφωνώ. Πιστεύω ότι διανύουμε μία εξαιρετικά γόνιμη εποχή, που προετοιμάζει το έδαφος για πολλά πράγματα. Θεωρώ, ωστόσο, ότι η αγορά στην παρούσα της μορφή δεν μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται επ' άπειρον: όντας ένα είδος αγοράς πολύ πιο δυναμικό από πολλά άλλα, πιστεύω ότι θα αλλάξει η ίδια την δομή της σε κάτι περισσότερο εξελίξιμο, προκειμένου να συνεχίσει την άνοδό της.
Αν μπορούσατε να μεταφέρετε τον εαυτό σας μέσα στο εικονικό περιβάλλον ενός video game, ποιο θα ήταν αυτό;
Το Gran Turismo, φυσικά. Έτσι θα μπορούσα να κάνω αυτό που δεν μπορώ στην πραγματική ζωή, να οδηγώ δηλαδή ασταμάτητα! Είμαι "άρρωστος" με τα αυτοκίνητα, τι να κάνω...;
Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή που έχετε ζήσει ποτέ στο πλαίσιο της εργασίας σας με το PlayStation;
Θα πρέπει να ήταν το 1999, όταν ετοιμαζόμασταν να επιδείξουμε το Gran Turismo 2 στην E3 εκείνης της χρονιάς. Όπως πάντοτε, μέχρι και την τελευταία στιγμή δουλεύαμε το demo που δα επιδεικνύαμε, στα γραφεία της Polyphony Digital στην Ιαπωνία. Κάποια χαρακτηριστικά που θέλαμε οπωσδήποτε να δουν οι παριστάμενοι ήταν πολύ δύσκολο να τα ενσωματώσουμε στον κώδικα εγκαίρως, οπότε θυμάμαι ότι είχα περάσει περισσότερες από 100 ώρες με τους προγραμματιστές, χωρίς να κοιμηθώ καθόλου. Όταν λοιπόν επιτέλους ετοιμαστήκαμε και ανεβήκαμε στο αεροπλάνο για το Los Angeles, κάθισα στη θέση μου, με πήρε ο ύπνος σε δευτερόλεπτα και δεν ξύπνησα παρά όταν ήλθε η ώρα να κατεβούμε στο αεροδρόμιο. Ήταν πραγματικά αστείο... δεν ρύθμισα καν την πλάτη της πολυθρόνας, δεν σηκώθηκα καθόλου σε όλη την διάρκεια της πτήσης, δεν θυμάμαι καν την απογείωση και την προσγείωση. Έκλεισα τα μάτια μου στο Τόκυο και όταν να άνοιξα ξανά, ήμουν στο Λος Άντζελες!
Περιγράψτε, με δέκα ή λιγότερες λέξεις, πώς θα αποτυπώνατε το νόημα του PlayStation με τον τρόπο που το βλέπετε προσωπικά.
Το PlayStation δεν είναι μία απλή πλατφόρμα παιχνιδιών. Είναι ιδέα.
ΙΝFO: Sony Hellas, τηλ.: 801.11.92000, web: http://www.sony.gr, http://eu.playstation.com

ΚΟΡΥΦΗ...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ...►

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2005
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr